به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو، تپسی در 9 ماه سال 1401 به درآمد عملیاتی 416 میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 2برابر شده است. سود خالص این شرکت نیز 44.5 میلیارد تومان گزارش شده. تعداد رانندگان تأییدشده و مسافر ثبتشده این شرکت نیز نسبت به دیماه سال گذشته بهترتیب رشدی 35 و 25 درصدی داشته است.
صورتهای مالی میاندورهای 9ماهه تپسی در کدال خبر از درآمد عملیاتی 416 میلیارد تومانی برای این شرکت دارد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 138 درصدی داشته است. بهنظر میرسد توسعه جغرافیایی و کاهش اثر کرونا ازجمله اصلیترین دلایل این رشد درآمد است.
سود خالص تپسی در 9 ماه ابتدایی امسال به بیش از 44.5 میلیارد تومان رسیده. سود خالص این شرکت در کل سال 1400 حدود 19 میلیارد تومان گزارش شده بود.
براساس گزارش تپسی، «کمیسیون سفر» اصلیترین راه درآمدی این شرکت است که طی 9 ماه امسال نزدیک به 400 میلیارد تومان بوده است.
درآمد این تاکسی آنلاین تا پاییز 1398 روندی روبهرشد داشت، اما شیوع کرونا ضربه بزرگی به کسبوکار این شرکت زد. با گذر از پیکهای کرونا و گسترش واکسیناسیون در کشور، روند درآمدی تپسی نیز صعودی شده است و طی سهماهه پاییز به 160 میلیارد تومان رسیده که رکوردی قابلتوجه برای این شرکت است.
جدیدترین دادههای تپسی براساس گزارش تفسیری 9ماهه مدیریت نشان از رشد قابلتوجه تعداد رانندگان و مسافران این تاکسی اینترنتی دارد. بیش از 2 میلیون راننده تأییدشده به 22.5 میلیون مسافر ثبتشده تپسی، خدمات ارائه میکنند. این ارقام نسبت به دیماه 1400 بهترتیب 35 درصد و 25 درصد رشد یافتهاند.
آنطور که در گزارش ارزشگذاری تپسی در دی ماه سال 1400 آمده بود، ارزش هر سفر ماهانه 195 میلیارد تومان و درآمد ماهانه این شرکت 29.2 میلیارد تومان بوده است. حال ارزش سفرهای ماهانه تپسی با رشدی 60 درصدی، 313 میلیارد تومان گزارش شده. این تاکسی اینترنتی ماهانه بهطور متوسط 47 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به سال گذشته نزدیک به 61 درصد رشد داشته است.
این ارقام و میانگین تورم 40 درصدی در کشور نشان میدهند تپسی عملکردی فراتر از تورم داشته است.
در گزارش تفسیری مدیریت تپسی، چهار مسیر برای رشد درآمد این شرکت در سالهای آتی معرفی شده است: «ورود به شهرهای جدید»، «رفع اثرات همهگیری کرونا»، «مدیریت و کاهش هزینهها»، «تغییر رفتار مصرفکننده و افزایش عمق بازار».
مدیران این شرکت اعتقاد دارند ورود به شهرهای جدید، تغییر رفتار مصرفکننده و افزایش عمق بازار با استفاده از منابع مالی تپسی امکانپذیر است. آنها برای توسعه جغرافیایی و افزایش عمق بازار شهرهای فعلی بودجهای 450 میلیارد تومانی در نظر گرفتهاند.
سرویس تپسی درحالحاضر در 33 شهر ایران فعال است که نیمی از این شهرها در سال جاری تحت پوشش این تاکسی اینترنتی قرار گرفتهاند.
گفتنی است سهام تپسی پس از افزایش سرمایه این شرکت، در بازار بورس تهران با قیمتی در حدود 490 تومان معامله میشود. تمامی افرادی که کد بورسی دارند، میتوانند سهام اولین استارتاپ بورسی ایران را خریدوفروش کنند.