مطالعه احداث «تراموا» در خیابان‌های دماوند و جمهوری

مدیر عامل شرکت مترو تهران در مورد سرانجام راه اندازی «تراموا» درتهران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷۵
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 20 February 2023
|
3819 بازدید
|
۲

ارش «تابناک»، محسن هرمزی در گفت‌وگوبا ایسنا، در مورد سرانجام ساخت تراموا در تهران، اظهار کرد: مطالعاتی از ۱۰ سال پیش برای احداث خطوط «تراموا» انجام شده است. از آنجایی که ما به دنبال خلق خدمات جدید در پایتخت هستیم، بار دیگر انجام مطالعات احداث «تراموا» را مورد بازنگری قرار داده‌ایم تا علاوه بر تکمیل و ساخت خطوط جدید مترو از ظرفیت «تراموا» هم برای کاهش بار ترافیک استفاده کنیم. 

وی با بیان آنکه ما به دنبال راهکارهای جدیدی هستیم که بار ترافیک شهر را کاهش دهیم و پروژه‌هایی که احداث می‌شود هزینه خود را از محل اجرای همان پروژه تأمین کند، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول مطالعه ساخت «تراموا» در مسیرهای مشخص جمهوری - بهارستان و آزادی تا ترمینال شرق (خیابان دماوند) هستیم تا به جای خطوط بی آر تی موجود از «تراموا» استفاده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران اضافه کرد: کارشناسان امر در حال بررسی ابعاد مختلف احداث «تراموا» در تهران هستند و اگر پیوست‌های فنی و اقتصادی آن پاسخگو باشد ، پروژه ساخت «تراموا» را برای بررسی بیشتر به شورای شهر می‌بریم تا در صورت تأیید نمایندگان مردم ، اجرای آن را آغاز کنیم. 

هرمزی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است به جای احداث «تراموا» خطوط فعلی مترو تکمیل شوند، گفت: از منظری این صحبت درست است چرا که بهتر است ابتدا شبکه مترو کامل شود؛ اما ایجاد یک مسیر تکمیلی همچون تراموا که وسیله‌ای پاک است برای پوشش هر چه بیشتر ترافیک و کاهش آلودگی هوای تهران لازم است. البته تصمیم به شروع این پروژه نیازمند تکمیل مطالعات است و بعد از آن باید مجوزهای لازم از نهادهایی همچون شورای شهر اخذ شود.

به گفته وی، در واقع  این گونه نخواهد بود که خلق‌الساعه یک روز تصمیم بگیریم که «تراموا» را در تهران بسازیم و بلافاصله این پروژه را آغاز کنیم. به تعبیر دیگر قطعا تکمیل خطوط موجود و تأمین ناوگان شبکه اولویت اول ما است؛ اما احداث «تراموا» با توان بخش خصوصی مغایرتی با توسعه مترو ندارد. 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
خاصیت تراموا دقیقا بار ترافیک رو با نبود لاین خط ویژه حل میکنه خرابیش کمتر از اتوبوسه الودگی نداره و خیلی چیزای دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
فقط طرح های شعاری برای نابودی بو.دجه های محدود!!!!!!!!!!! به جای این گونه طرح ها باید حداقل دو خط مترو شمال جنوب تجریش راه آهن در مسیر خیابان ولیصر و قدس پیچ شمران و شوش از مسیر خیابان شریعتی و خط مترو غرب به شرق در مسیر جمهوری و درمسیر خیابان مطهری راه اندازی شود و با ایجاد خطوط فرعی کم ظرفیت اتصال مناطق مختلف به خطوط مترو را فراهم کرد برای مثال منطقه پر جمعیت خواجه نظام را به خطوط مترو وصل کرد باید سعی کرد جابجایی جمعیت بصورت زیر زمین انجام شود
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟