بازدید 14160
با چهارصد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

دیدار محرمانه پوتین و رهبر گروه شورشی واگنر در کاخ کرملین / واکنش روسیه به حملات ارتش اوکراین از سه محور / واکنش سخنگوی سازمان ملل درباره ادعاهای پهپادی علیه ایران

چهارصد و نود و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 10 July 2023

دیدار محرمانه پوتین و رهبر گروه شورشی واگنر در کاخ کرملین/واکنش روسیه به حملات ارتش اوکراین از سه محور

بین الملل تابناک: چهارصد و نود و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش سخنگوی سازمان ملل درباره ادعاهای پهپادی علیه ایران
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۲۳:۳۵

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است دبیرخانه سازمان ملل وظیفه دارد شواهد بدست آمده پیرامون استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین و نقض پاراگراف چهارم قطعنامه ۲۲۳۱ را بررسی کند، افزود: ما همچنان در حال بررسی اطلاعات درباره اتهامات پیرامون ارسال پهپاد ها به روسیه از سوی ایران و نقض پاراگراف چهار قطعنامه ۲۲۳۱ هستیم.

دوجاریک به این سوال که آیا دبیرخانه سازمان ملل تیمی برای بررسی شواهد ارسال خواهد کرد پاسخ مستقیم نداد و گفت که اظهارات خود را بیان کردم.

روسیه: الحاق اوکراین به ناتو پیامدهای منفی برای امنیت اروپا خواهد داشت
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۱۹:۳۹

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز دوشنبه (۱۰ ژوئیه) در آستانه اجلاس سران ناتو در لیتوانی، هشدار داد عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیامدهای بسیار منفی برای امنیت اروپا خواهد داشت. 

این مقام ارشد روس گفت: عضویت اوکراین در ناتو پیامدهای بسیار بسیار منفی برای کل ساختار امنیتی اروپا خواهد داشت که همین حالا هم نیمه ویران است. 

او در ادامه گفت «الحاق اوکراین به ائتلاف نظامی غربی خطر مطلق و یک تهدید برای کشور ما است که پاسخ قاطع مسکو را می‌طلبد». او در خصوص جزئیات این پاسخ توضیحی نداد. 

روزنامه آلمانی: در نشست ناتو چیزی عاید اوکراین نمی‌شود
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۱۹:۳۹

یک روزنامه آلمانی امروز (دوشنبه) به نقل از یک دیپلمات گزارش داد که ایالات متحده و آلمان می‌خواهند بیانیه نشست ویلنیوس ناتو درباره اوکراین در حد همان تعهداتی باقی بماند که بیش از یک دهه پیش در بخارست به کی‌یف داده شد.

به گزارش روزنامه آلمانی «بیلد»، این دیپلمات ابراز نگرانی کرد که برلین و واشنگتن در نشست آتی ناتو چیز خاصی برای ارائه نداشته باشند و بیانیه و وعده‌هایشان درباره عضویت اوکراین در ناتو از بیانیه بخارست در ۲۰۰۸ فراتر نرود.

منبع دیگری از یکی از کشورهای اروپای شرقی به بیلد تأیید کرد که برلین و واشنگتن با جدیت در تلاش هستند تا از ارائه درخواست رسمی اوکراین برای پیوستن به ناتو در نشستی که روز سه‌شنبه در ویلنیوس آغاز می‌شود، جلوگیری کنند.

این منبع گفت: می‌توانم تایید کنم که آلمان و آمریکا قصد دارند با درخواست رسمی عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کنند.

این در حالی است که چندین کشور ناتو از جمله سه کشور بالتیک، لهستان، بلغارستان، رومانی، فرانسه، ترکیه و سوئد که نامزد عضویت در اتحاد ناتو است، با پیوستن اوکراین به ناتو – دست‌کم در درازمدت – موافق هستند.

کی‌یف: ناتو با تسریع روند عضویت اوکراین موافقت کرده است
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۱۹:۳۷

 «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین مدعی شد ناتو موافقت کرده به اوکراین اجازه دهد روند رسمی مفصل در درخواست خود برای پیوستن به این ائتلاف را دور بزند. 

او امروز دوشنبه (۱۰ ژوئیه) در توییتی در آستانه اجلاس سران ناتو در لیتوانی اعلام کرد: پس از گفت‌وگوهای فشرده، متحدان ناتو بر سر حذف MAP (برنامه اقدام عضویت) از مسیر عضویت اوکراین به اجماع دست یافته‌اند. 

برنامه اقدام برای عضویت که می‌تواند روندی طولانی باشد، در حقیقت یک‌سری اصلاحات نظامی و دموکراتیک است که عضوی که قرار است به ناتو پیوندد باید قبل از پیوستن به این ائتلاف آن‌ها را اجرا کند.

کولبا افزود: «از این تصمیم پس از مدت‌ها انتظار که راه ما را به سمت ناتو کوتاه می‌کند، استقبال می‌کنم». او در ادامه در اشاره به اجلاس سران ناتو که قرار است فردا در پایتخت لیتوانی برگزار شود، افزود: همچنین بهترین لحظه ارائه شفافیت درباره دعوت از اوکراین برای عضویت است. 

هشدار چین درباره تبعات ارسال بمب خوشه‌ای آمریکا به اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۱۹:۳۶

 «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه (۱۰ ژوئیه) گفت ارائه مهمات خوشه‌ای توسط ایالات متحده به اوکراین می‌تواند منجر به مشکلات انسانی شود. 

هفته گذشته آمریکا از بسته کمک نظامی جدید خود به اوکراین خبر داد که شامل مهمات خوشه‌ای می‌شود. این در حالی است که این تسلیحات تحت کنوانسیون مهمات خوشه‌ای ممنوع است که بیش از ۱۰۰ کشور آن را تصویب کرده‌اند. آمریکا و اوکراین به این معاهده متعهد نیستند. 

این دیپلمات چینی به خبرنگاران گفت: کشورهای زیادی علیه آن (تامین مهمات خوشه‌ای برای اوکراین) موضع گرفته‌اند. انتقال غیرمسئولانه مهمات خوشه‌ای می‌تواند به سادگی باعث مشکلات انسانی شود. باید به مسائل انسانی و مسائل امنیتی نظامی به طور متوازن رسیدگی شود.

مائو در پایان تاکید کرد طرف‌های مربوطه نباید با افزودن سوخت به آتش و تشدید تناقضات باعث تشدید بحران اوکراین شوند. 

دیدار محرمانه پوتین و رهبر گروه شورشی واگنر در کاخ کرملین

روز دوشنبه (امروز) سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس گروه واگنر، هشتم تیر ماه با رئیس‌جمهور روسیه در یک جلسه سه ساعته با حضور ۳۵ تن دیگر دیدار کرد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای از روسیه، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر ۲۹ ژوئن (هشتم تیر ماه) پنج روز بعد از انجام شورش ناکام در این کشور طی یک جلسه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که پوتین ۳۵ تن از جمله فرماندهان واحدهای گروه واگنر را به این نشست دعوت کرد و این جلسه سه ساعت به طول انجامید.

بنا بر اعلام سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، فرماندهان واگنر به ولادیمیر پوتین گفتند که آنها سربازان او هستند و به نبرد برای او ادامه خواهند داد.

سوم تیر ماه بود که بعد از اتهام زنی یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر به وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش روسیه درباره حمله موشکی به مواضع نیروهای این گروه در خاک اوکراین، شورش واگنر آغاز و به خبر اول رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد.

به دنبال اتهام زنی‌های تند پریگوژین به سرگئی شویگو، وزیر دفاع و «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه، نیروهای این گروه شبه نظامی مواضعشان در اوکراین را رها کرده و وارد خاک روسیه شدند و رئیس این گروه هم در یک پایگاه نظامی در شهر مرزی «روستوف» استقرار یافت.

به دنبال این تحولات و درخواست پریگوژین برای دفن کردن وزیر دفاع روسیه در میدان سرخ مسکو، رسانه‌ها از حرکت نیروهای واگنر به سمت مسکو و تدابیر ویژه امنیتی در پایتخت خبر دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش به شورش واگنرها، این تحرکات را «خیانت داخلی» توصیف کرد و وعده مجازات سخت عاملان آن را داد؛ اما پس از میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، شورش گروه واگنر به فاصله کوتاهی پایان یافت و پریگوژین به بلاروس رفت.

هفته گذشته اما خبرهایی درباره بازگشت یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر به روسیه منتشر شد و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس پانزدهم تیر ماه گزارش‌های رسانه‌ای درباره بازگشت پریگوژین به روسیه تایید کرد که او دیگر در خاک بلاروس حضور ندارد. 

پیشتر «فونتانکا» سایت خبری معتبر در سن پترزبورگ گزارش داد، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر به روسیه بازگشته تا سلاح‌های خود از جمله یک اسلحه دستی شخصی‌سازی شده را جمع‌آوری کند. 

واکنش روسیه به حملات ارتش اوکراین از سه محور

 یکی از سخنگویان وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد که نیروهای روسیه سه تلاش گروه های تهاجمی اوکراین برای شکست خط دفاع روسیه در چندین جهت را دفع کردند.

این مقام دفاعی روسیه در این خصوص توضیح داد: «در طول روز،  واحدهای گروه نیروهای یوگ [روسی] به دفع تلاش‌های واحدهای تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین برای شکستن خطوط دفاعی در جهت‌های لیسیچانسک، سولدار-آرتموفسک [باخموت] و الکساندر-کالینوفسک ادامه دادند.»

وی ادامه داد: «هوانوردی این گروه (یوگ) علیه تجمع نیروی انسانی و محل شلیک دشمن، حملات موشکی و بمباران  انجام دادند.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که انبوهی از تسلیحات و تجهیزات نیروهای اوکراینی در «آودیوکا» مورد اصابت قرار گرفتند.

از طرف دیگر، خدمه سامانه پرتاب موشک چندگانه «تورنادو-اس»، محل استقرار تسلیحات و تجهیزات نیروهای اوکراینی در جهت «سولیدار-آرتموفسک» را آماج گرفتند و یک انبار تجهیزات اوکراینی را نیز منهدم کردند.

پولتیکو: اختلاف در ناتو درباره اوکراین بالا گرفت

وبگاه تحلیلی «پولتیکو» در گزارشی به نقل از کارشناسان و تحلیلگران و مقام‌های سابق کشورهای عضو ناتو گزارش کرد که اعضای ناتو در خصوص هزینه‌های حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه دچار اختلاف شده‌اند.

در مقدمه این گزارش نوشته شده است که ادامه حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه به مفهوم مشکلات و دردسرهای طولانی‌مدت برای ناتو است و موضوعات مهمی که این ائتلاف نظامی باید به آن رسیدگی کند، به حاشیه رانده شده است.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد که انتشار چنین مقاله‌ای در وبگاه پولتیکو در آستانه نشست ناتو در «ویلنیوس» لیتوانی، پرسش هایی را درباره هزینه‌های هنگفت کمک به اوکراین و همچنین عدم اتحاد بین اعضای ناتو به وجود می‌آورد.

در این مقاله آمده است که بسیاری از متحدان غربی اوکراین در خصوص «مدت‌ زمان و میزان هزینه‌ای که ناتو می‌تواند برای ادامه حمایت از کی‌یف تخصیص دهد»،‌ اخطار داده‌اند.

در ظاهر، ناتو و مقام‌های آمریکایی تلاش‌های خود را برای نمایش جبهه متحد در آستانه نشست ناتو، افزایش داده‌ و مدعی شده‌اند که آمادگی دارند تا هر زمان لازم باشد، از اوکراین حمایت کنند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه هفته گذشته گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا شفاف اعلام کرده است که ما می‌خواهیم تا هر زمان لازم از اوکراین حمایت کنیم و مقادیر استثنایی از تسلیحات و قابلیت‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

طبق این گزارش، با این حال، همبستگی با کی‌یف ممکن است در نهایت در خدمت اهداف داخلی واشنگتن یعنی تقویت موقعیت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و حزب دموکرات قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ عمل کند.

«هاگار چمالی» یکی از مقام‌های سابق دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» به پولتیکو گفت که در عین حال، بلاتکلیفی سیاسی در ایالات متحده، اوکراین را وادار کرده که بیش از پیش از حامیان غربی خود درخواست کمک کند تا برای سناریویی آماده شود که کمک‌های غرب ناگهان متوقف شود.

وی در این خصوص گفت: «با توجه به اینکه دونالد ترامپ بار دیگر برای ریاست‌جمهوری شرکت کرده است و با توجه به افزایش نامزدهای جمهوری‌خواه ـ که حمایت آمریکا از اوکراین را زیر سؤال برده یا با آن مخالف هستند ـ انتظار دارم که رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی، امسال حتی تلاش خود را برای جلب حمایت نظامی بیشتر به کار گیرد تا در شرایطی که به انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم، در دام سیاست‌ داخلی ایالات متحده گرفتار نشود.»

از طرف دیگر، «راشل ریزو» عضو مرکز اروپای شورای آتلانتیک نیز به پولتیکو گفت که بعلاوه تلاش برای حمایت از اوکراین احتمالاً تلاشی برای جلوگیری از رسیدگی به مشکلات طولانی‌مدت ائتلاف ناتو از طریق تمرکز بر اهداف کوتاه‌مدت باشد.

وی با ابراز تردید در خصوص اینکه ناتو بتواند در زمینه جدول زمانی عضویت اوکراین در ناتو در جلسه ویلنیوس شفاف‌‌سازی کند، گفت: «این نمایانگر جو گسترده‌تر درون این ائتلاف است و این‌که چطور در حال حاضر می‌توانند تا جای ممکن، خط مشی خود را بر موضوع اوکراین حفظ کنند.»

ریزو با اشاره به این موارد ادامه داد: «ناتو باید در این نشست، جبهه منسجمی را ارائه کند؛ بنابراین، ساده‌ترین رویکرد در این‌جا پاسخ به سؤالات کوتاه‌مدت است و مسائل بزرگ‌تر که نیازمند اجماع متحدان ناتو است، تا حدودی به حاشیه رانده می‌شود.»

طبق این گزارش، اوکراین ظاهراً تاحدودی در خصوص ارائه یک نقشه راه روشن و صریح به اوکراین برای پیوستن به ناتو دچار اختلاف شده و ظاهراً‌ ایالات متحده یکی از اعضای این ائتلاف است که چندان تمایلی برای پیوستن کی‌یف به ناتو ندارد.

به تازگی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هشدار داد که دعوت از کی‌یف برای عضویت در ناتو، در حال حاضر این خطر را به همراه دارد که ناتو را وارد جنگ با روسیه کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۲
روسیه که میگه عضویت اوکراین در ناتو عواقب داره بگه عواقبش چیه؟ لابد تهدیدهای اتمی مدودوف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تهدید نیست
ان شاء الله که حمله اتمی روسیه به اروپای کثیف نزدیک است
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
امریکا و المان با پیوستن اکراین به ناتو حتی پس از پایان جنگ مخالفت کردند :)))
احتمالا برنامه ناتو برای ورود اوکراین تابستون ۲۰۲۴ در نشست ناتو در واشنگتن هست . من فکر میکنم این شامل اون ۴ استان مورد مناقشه و کریمه نمیشه یعنی به عبارتی ورود به اتحادیه اروپا و ناتو معادل ۱۸ درصد خاک اوکراین هزینه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
که یعنی جنگ مستقیم آمریکا و روسیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
امریکا و المان با پیوستن اکراین به ناتو حتی پس از پایان جنگ مخالفت کردند :)))
تسلیت عرض می کنم
بیچاره اکراین ومردمش . رئیس جمهور دلقک وپوتین جانی. نقشه های شوم آمریکا. اروپای همیشه پای ثابت جنگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
زلنسکی که برای هشت کیلومتر از شهربخموت هشت ماه جنگید دلقکه زنان بارگان قاجار که 40 درصد از بهترین خاکهای ایران را دو دستی به روس دادند حتما پادشاهند تو هم چون ادم بی اطلاعی هستی حرف که می تونی نزنی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
با همه حرفات موافقم بجز پوتین جانی؛ پونین نه تنها جانی نیست بلکه یک قهرمان تمام عیاره که با تمام مستکبران و پست فطرتان عالم که همان آمریکای وحشی،اروپای رذل و حکومت جنایتکار و مزدور اوکراین باشند مقابله میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگه نصف مردم اوکراین در راه اینکه از زیر یوغ روسیه ازاد بشن کشته بشن ارزش داره.البته به اونجا نمیرسه تحریمها داره به امید فاطمه زهرا تاثیرش رو میذاره.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
از حسادت کور شید چون کاری که اجداد شما 150 سال پیش نتوانستند انجام دهند امروز ازاده مردی بنام زلنسکی انجام می ده اگر سربسر تن به کشتن دهیم از ان به که کشور به دشمن دهیم
پوتین دقیقا مانند افسر سرویسهای اطلاعاتی یک کشور بزرگ رفتار می کند. وقتی نمی تواند ابروریزی و ضعف خود در برابر واگنر و یوگنی را بپوشاند می خواهد طوری عمل کند که عده ای بگویند همه چیز زیر سر خود پوتین بود و مگر می شود پوتین فرزانه و عالم و بزرگ از اشپز سابقه دار خود رودست بخورد و حتی نیرویی ندارد که اشپز و نیروهای او را سرکوب کند. پس پوتین می خواد طوری رفتار کند که این هم کار خودم و از فرزانگی و قدر قدرتی خودم بود و دنیا را سر گار گذاشتم. غافل از اینکه همه چیز هویدا شده و همه دنیا و خود مردم روسیه متوجه شدند که این پوتین فرزانه نه تنها پوتینی به پا ندارد بلکه در باتلاق اکراین بدنبال دمپایی پاره ای برای خارج شدن ابرومندانه از این باتلاق می گردد. اگر قبول ندارید به مواضع جدید سلطانک ترکیه توجه کنید که بعد از شورش یوگنی و مشخص شدن ضعف پوتین 180 درجه مواضع دوستانه خود را با روسیه تغییر داد و حالا می خواد تا دیر تر از این نشده روی اسب برنده ذلنسکی و امریکا و ناتو شرط بندی کند. باز هم گلی به جمال اردوغان که وقتی می بیند به نفع مردم ترکیه چه چیزی هست ناگهان غرور خود را زیر پا می گذرد و مواضع خود را مطابق منافع ملی ملت ترکیه تغییر می دهد. همین هست که با وجود تورم بالا باز هم محبوب مردم ترکیه هست و باز هم رای می اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ای ول تحلیلللللل خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
کانادایی مزدور آمریکا یک هفته ای بود که نبودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اردوغان یه دزد بزرگه .مردم ترکیه دارن از نسل گذشته ضربه میخورن که دنبال این اخوانی نابود کننده ترکیه هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
برگ چنار علاف دیروز نبودی
این فرد یک جنایتکارحرفه ای است که یک گروه پیمانکاری نظامی خصوصی؟ تشکیل داده ودرمقابل دریافت پول برای کارفرمایش کارمیکند ولی برسر مسائلی چون میران دستمزد با برخی نظامیان عالیرتبه روسیه اختلاف پیدا کرد وحالا پوتین قول داده مسئله رو حل کنه. ولی مغز کوچک پوتین نتونست اینو بفهمه که چنین فرد وگروهش طبیعتا برای هرکه بیشتر بده کارمیکنه. که این طرف بیشتردهنده ممکن است اوکراین فعلا طرف جنگ روسیه باشه که با توجه به حمایتهای مختلف واز جمله حمایت مالی بیکران غرب انقدر پول داره که چنین احتمالی بعید هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
روسیه پیروز است. آمریکا نابود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
1106 امریکا بد قبول . ولی نگفتی خوبی روسیه چیه؟
آیا زلنسکی به جلسه فردا در ولنیوس لیتوانی چشم امید دارد؟!!!
فردا و فرداها خواهند آمد و مردم اوکراین خواهند فهمید که امید به آمریکا و تروئیکای اروپایی اش سرابی بیش نبوده است و زلنسکی و سایر مقامات اوکراین درخواهند یافت که اعتماد آنها به ناتوی تحت رهبری آمریکا، تکیه بر دیواری شکسته بود که بر روی سر مردمانشان آوار گشت و حاصل آن فقط و فقط ویرانی کشورشان و آوارگی مردمانشان بود و این به خصوص برای اندیشمندان کشور اوکراین بسیار سخت خواهد بود.
آمریکا و تروئیکای اروپایی همان طور که دهه ها فقط وعده دادند و سخن از عضویت اوکراین در ناتو زدند، خواهید دید که فردا و فرداها نیز خواهد آمد ولی هیچ گاه کشور اوکراین عملا به عضویت ناتو در نخواهد آمد و چرا فقط وعده و وعید می دهند؟؟ تا مقامات اوکراین را در رویای پیوستن به ناتو نگاه دارند و از این طریق به اهداف سیاسی خود که نفوذ در اوکراین به قصد مهار روسیه است، دست یابند.
آمریکا و تروئیکای اروپایی از یک طرف اوکراین را جزء خاک روسیه (شوروی سابق) می دانند و از سوی دیگر پیوستن اوکراین به ناتو را معادل درگیری عملی با روسیه یعنی کشوری که قدرت نظامی بالایی دارد و بزرگترین زرادخانه هسته دنیا را از شوروی سابق به ارث برده، می دانند پس هیچ گاه در عمل اوکراین را به عضویت پیمان نظامی خود در نخواهند آورد ولی شاهد خواهیم بود که در آینده نیز بارها و بارها، سخن از عضویت اوکراین در ناتو بزنند تا روسیه را تحت فشار قرار دهند همان طور که امروز از تایوان برای تحت فشار قرار دادن چین استفاده می کنند و خاک این دو کشور (اوکراین، تایوان) را تله سیاسی خود برای مهار قدرت نظامی - اقتصادی روسیه و چین کرده اند، سیاستی فریبکارانه که متاسفانه تاریخ گواه آن است چه بخواهید بپذیرید و چه نخواهید بپذیرید.
ولی ای کاش مقامات اوکراین و تایوان در چنین تله سیاسی ای قرار نمی گرفتند و راه خود را از آمریکا و تروئیکا جدا می کردند و در امور سیاسی خود مستقل تصمیم می گرفتند و ای کاش آمریکا و تروئیکا به پیشرفت سایر کشورها احترام می گذاشتند و با قدرت های آسیا و قدرت های نوظهور منطقه به جای رقابت ناسالم، رقابت سالم می کردند و حقوق مردم را در کشورهای در حال توسعه که همانا مصداقی از حقوق بشر است، قربانی نظام سرمایه داری و رسیدن به منافع اقتصادی خود نمی کردند و اگر این گونه می شد جهانی آرام تر و در صلح و آرامش بیشتر داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
6 سال پیش 28 گریونی(واحد پول اوکراین)یک دلار بود الان بعد از شش سال وجنگ و اینکه اوکراین منابع نفتی هم نداره شده 37 گریونی .حالا فهمیدی متحد نزدیک امریکا بودن یعنی چی.درحالیکه شش سال پیش دلار تو ایران 3500 تومن بود حالا فهمیدی دشمنی با امریکا یعنی چی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
وقتی تزریق دلار و یورو به اکراین تموم شه گند واحد پول اکراین هم در میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
متحد نزدیک آمریکا فعلا جز بدبختی مردمش نداشته
حالا دیدید که کودتای مسکو فیلم بود
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
برداشت آزاد:
پوتین واگنر گوش به فرمان می خواست و داخل واگنر مقاومت و اختلاف بود در رابطه با این موضوع.
با همکاری رهبر واگنر کودتای نمایشی درست می کنن و یه روزه عقب نشینی می کنن.
حالا پوتین به بهانه همین کودتا می تونه واگنر رو تصفیه و خالص سازی کنه.
ما هم فکر کردیم که آره یه اتفاقی افتاده در حالی که همه مون فیلم شدیم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تا چند روز پيش كه داشتي با دمت گردو ميشكستي كه خدا رو شكر كار روسيه تموم شد. چي شد خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بله
بهترین موقعیت هستش برای حمله اتمی به کی یف
و خاکستر ساختن اوکراین
روسیه باید از هم اکنون عنوان کند که چنانچه اوکراین بعضویت دناتو در اید این عضویت مقبول ومورد احترام روسیه و دیگر چمهوری های سابق نخواهد بود۔ اوکراین وجمهوری های دیگر اتحاد شوروی سابق از جمله روسیه تعهداتی با یکدیگر دادند که با عضویت انها در ناتو مغایر است۔۔وضعیت جمهوری های بالتیک نوع دیگری است۔ البته عضویت ناتو یک تعهد بین خود است یک تعهد بینالمللی نیست۔برجام که یک تعهد بینالمللی ومورد تایید شورای امنیت بود با یک امضا به زباله دانی رفت۔جای تعهدات ناتو نیز از نظزر روسیه ومتحدانش زباله دانی است۔
مرگ بر اسرائیل و دشمنان اسلام مرگ بر آمریکا افول آمریکا نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
مطمئن باش افول امریکا خیلی هارو به گور میبرند مرگ بر روسیه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
مرگ بر آمریکا نگو که با منفی های غربگدایان و وطنفروشان مواجه میشی بالام جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
شیطان بزرگ اوفول کنه باز یک شیطان بزرگتر از چین سر در
میاره، که از قبلی بدتره
خودتون رو با اوفول آمریکا خوشحال نکنید.
گروه شورشی؟
زلنسکی میتوانست با بیطرفی مانع این جنگ و کشتار شود اما غربگدایی او و سیاستمداران اکراینی باعث نابودی کشور شد و گدایی بیشتر او از غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
زلنسکی چاره ای نداشت یا باید حاضر می شد جایگاه اوکراین را در حد روسیه سفید پایین ببرد و اکراین جولانگاه روسیه شود یا اینکه مقاومت کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دولتی که با کودتای آمریکایی سر کار بیاید باید مطیع اوامر اربابانش باشد
اگه دیدار پوتین محرمانه بوده پس خبرش چطوری پخش شده ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خخخخ وقتی میگه محرمانه یعنی حرف هایی که توش زده میشه محرمانس سطح سواد موج میزنه اینجا مخصوصا اون یازده نفری که بهت مثبت دادن یعنی قشنگ واسشون مهم نیس چی چرت و پرت بلغور میکنی کلا مخالف باشی مثبت میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
سطح درک خوانندگان تابناک از اخبار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
الان شدند 20 نفر
من کاری ندارم و نمی دانم که آیا ایران به روسیه پهپاد می دهد یا نه
اما بفرض اینکه بدهد ظاهرا دنیا مثل جنگل حیوانات شده است از یک طرف آمریکا بمب خوشه ای به اکراین می دهد و از آنطرف دنبال سازمان ملل است که ایران پهپاد به روسیه ندهد
یک نفر نیست که به آمریکا بگوید تو که به ایران ایراد می گیری پس چرا به اکراین تسلیحات نظامی ممنوعه می دهی حداقل با اثبات این موضوع ایران تسلیحات ممنوعه به روسیه نمی دهد
چرا کشورهای جهان خناق گرفته اند آیا بنظر شما آمریکا با این کارش بی شرف نیست

تنها چیزی که در شورای امنیت و سازمان ملل وجود ندارد منطق و وجدان و عدالت است
چهار تا کشور برای خودشان یک سازمان درست کرده اند و می خواهند همه کشورها دربست از آنها اطاعت کنند شورای امنیت یک سازمان بین المللی نیست و قبل از اینکه بخواهد جهان را اصلاح کند باید ساختار خودش اصلاح و جهان شمول شود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بمب دادن امریکا به اکراین برای دفاع از خود است ولی پهباد دادن ایران به روسیه برای تجاوز به اکراینه. این دوتا خیلی فرق فکوله جیگر .آ
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
... اگر ناراحتی که چرا اوکراین به طرف غرب رفته فهمیدنش چیز سختی نیست المان شرقی المان غربی لهستان لتونی استونی لیتوانی ترکیه کره جنوبی ژاپن تایوان عربستان امارات قطر
کویت بحرین مصر ... دانشمندان و پولدارها هم که بدون استثنا از تمام جهان به سمت امریکا می روند یک مثال ملموس تر تمام فرزندان مسئولان هم به امریکا رفته اند 5400 نفر. فهمیدن اینها چیز سختی نیست بده که همه اینها نفهمیده باشند غرب بده شما از نا کجا اباد همه اینها را فهمیده باشی فقط توصیه می کنم 2030 نگاه نکن و و سرس هایت را عوض کن یا از سرس های دیگری هم بهره ببر
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دمت گرم، اما در عجبم چطور حداقل تا این لحظه با سیل منفی های غربگدایان و وطنفروشان نامحترم مواجه نشدی؟؟؟ چون این موجودات 24 ساعته اینجا پلاسن و منتظرند که اگر کسی از آمریکا و اروپای عزیزتر از جانشون بد بگه و یا در مورد ایران نکته مثبتی بنویسه اونو آماج دیس لایک و توهینها و ناسزاها قرار بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اینکه آمریکا به اکراین بمب خوشه ایی میده و روسیه سر مردم اکراین بمب خوشه ایی و ترموباریک می اندازه دلیل بر این
هست که در جنگ بین دو نا حق یک کشور مسلمان نباید
دخالت کنه
این وسط مردم بی گناه کشته میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
امریکا ابرقدرته وخواهی دید همانطور که تمام خسارتهای نیروهاشو از ایران گرفته مثل لبنان 1983 وغیره تمام خسارتهایی که پهبادهای ایران زده از ایران خواهد گرفت .دنیا جنگله وسلطانش امریکاست.میتونی با سلطان دربیافتی ولی ور میافتی مسئله فقط زمان هست مثل شوروی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
حق گفتی
تمام این سازمانهای نطارتی غربی هستند و فقط به نفع غرب نطارت می کنند و حکم می دهند
یه عده داخلی هم مواضع اینها را جدی می گیرند
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
مهران خان ارا ما غرب گدایم خدا شمارا قسمت کنه کوبا کره شمالی چین ونزوئلا و روسیه دعا کن ماهم بریم به امریکا و ..هلند المان انگلیس انشاالله
الموت للامریکا
گور بابای ناتو سنتو ورشو مشکل من سرباز من سرپرست خانواده حل میشه شکم من سیر میشه خانواده من چی گور بابای همه این جهان خسته شدم از این کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اونه برو تاریخ 50 سال گذشته را بخوان . دوستان را خواندی مخالفان را هم بخوان تا متوجه بشی کی دولار را500000 ریال کرد
این راشا تودی دستگاه تبلیغاتی روسیه است و تمام گزارشهاش نشان از پیروزی روسیه وشکست اوکراین داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به گرد پاک پروپاگاندای غرب هم نمیرسه
حداقل هنوز نصف اخبارش راسته
عزیزان معنی عضوناتوشدن رونمیفهمم.چجوری اینها(غرب)اینقدرمثلا پیشرفته هستن
خیلی راحته درصورت عضویت اوکراین درناتو یعنی اعلان جنگ نصف دنیا باروسیه
که احمقانه وبسیارخطرناکه.چه بازیی راه انداختن من موندم.خدابهممون صبربده
وهرچه زودتراین جنگ تموم بشه اگه غرب بذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
جنگ خیلی زود تموم میشه اگر روسیه برگرده به مرزهای خودش.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
حیف این جنگ بدون شکست روسیه تمام بشه همانطور که اجداد ما را شکست دادن و کشتن شکست روسیه را نمرده ببینیم
من از این مردم روسیه در عجبم یه بار در غالب شوروی با دهها هزار کلاهک اتمی با امریکا وغرب درافتادن تجزیه شدن تبدیل شدن به روسیه.دوباره با امریکا وغرب درافتادن اینبار تجزیه میشن میشن موسکو و حومه.بابا دست بردارین مثل المان و ژاپن وکره جنوبی باشین.اقتصاد کره جنوبی با پنجاه وخورده ای میلیون جمعیت بدون منابع زیر زمینی اندازه روسیه است.میبازییییییییین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
مردم روسیه غرور و شخصیت دارند مثل ژاپن زائده آمریکا نیستند

انواع منابع انرژی و فلزات قیمتی در خاکشان هست نوکری برای ژاپن و آلمان هست که هیچی ندارند جز جمعیت پا به
سن گذاشته و بازنشسته. که دارد گدایی پناهنده و مهاجر می کند تا به زور جمعیتش را افزایش دهد.

تازه همین دوستی هم به ضرر آلمان تمام شد و الان دارد البتماس می کند که اکراین به ناتو ملحق نشود.
امریکا و المان با پیوستن اکراین به ناتو حتی پس از پایان جنگ مخالفت کردند :)))
غربگدا تسلیت.
پوتین برای بار هزارم طرفداران کاخ قهوه ای را سر کار گذاشت :)))
اخرش معلوم میشه پشت پرده با امریکا اراضی اکراینم تقسیم کردن
سیاستمداره لعنتی فقط خودش
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری