کی‌یف: جنگ در شرق اوکراین شدت یافته است

کی‌یف اعلام کرده که درگیری نظامی با روسیه در شرق اوکراین شدت یافته است.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۱۹
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 16 July 2023
|
3255 بازدید


به گزارش تابناک از رویترز، یک مقام ارشد دفاعی اوکراین امروز یکشنبه گفت که جنگ در شرق این کشور تا حدودی شدت یافته است در حالیکه درگیری بین نیروهای مسکو و کی‌یف در دست کم سه منطقه در این جبهه در جریان است.

اوکراین ماه گذشته میلادی برای بازپس گیری برخی مناطق از روسیه ضد حمله‌ای را آغاز کرد.

«هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین طی پیامی در تلگرام اعلان داشت که نیروهای روسیه برای دو روز متوالی در حال حمله کردن از سمت «کوپیانسک» در منطقه خارکیف هستند.

مالیار در این پیام نوشت: ما در موضع دفاع هستیم. درگیری‌های شدیدی وجود دارد و مواضع دو طرف به صورت پویا چندین بار در روز تغییر می‌کند.

 

معاون وزیر دفاع اوکراین همچنین اضافه کرد که ارتش دو کشور اطراف شهر مخروبه باخموت به یکدیگر حمله می‌کنند اما نیروهای اوکراینی به تدریج در جناح جنوبی به سمت جلو پیش می‌رود.

وی افزود که نیروهای کی‌یف حملات روسیه را در نزدیکی «آودیوکا» و «مارینکا» دفع کردند.

یک سخنگوی فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین در بیانیه‌ای جداگانه گفت که نیروهای این کشور بیش از یک کیلومتر در یک بخش از جبهه جنوبی پیش رفته‌اند.

از زمان آغاز ضد حمله کی‌یف مدعی است که دستاوردهای فزاینده‌ای در بخش‌هایی از شرق و جنوب به دست آورده است درحالیکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز تاکید کرد که ضد حمله اوکراین موفق نبوده و تلاش‌ها در شکستن خطوط دفاعی روسیه ناکام مانده است. 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟