بازدید 2058

تظاهرات ۵۵۰ هزار نفری در اراضی اشغالی

در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، ده هزار نظامی نیروی ذخیره ارتش نیز اعلام کردند از خدمت نظامی خودداری کرده و به خلبانان معترض پیوسته اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 23 July 2023

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏، به نقل از تلويزيون الجزيره، مسئولان برگزاری تظاهرات اعتراضی در اراضی اشغالی اعلام کردند حدود ۵۵۰ هزار شهرک نشین برای اعلام مخالفت با آنچه کودتای قضایی خواندند، در بیست و نهمین هفته تظاهرات شرکت کردند.

حدود ۲۵۰ هزار صهیونیست در تل آویو، ۱۰۰ هزار نفر در قدس اشغالی و هزاران تن دیگر در حیفا، نتانیا، بئر السبع و سایر مناطق اشغالی یک روز قبل از رأی گیری در شور (خوانش) سوم و پایانی در کنست درباره پیش نویس قانونی که اختیارات دادگاه عالی را محدود می‌کند، تظاهرات کردند.

همچنین ده هزار نظامی نیروی ذخیره ارتش اعلام کردند از خدمت نظامی خودداری کرده و به خلبانان معترض پیوسته اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به نقل از رئیس ستاد ارتش این رژیم اذعان کردند قابلیت و توان ارتش طی ۴۸ ساعت پس از تصویب قانون تغییرات قضایی به صورت جدی آسیب خواهد دید.

این خبر در حالی است که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پس از افزایش امتناع نیرو‌های ذخیره از خدمت نظامی، برای برگزاری جلسه فوری با نتانیاهو درخواست داده است. درخواستی که با عمل جراحی نتانیاهو و بستری شدن او در بیمارستان به تعویق افتاده است

همچنین شهرک نشینان صهیونیست معترض به سیاست های کابینه نتانیاهو در حال بر پا کردن چادر به منظور اعتصاب چند روزه مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی هستند.

خبرگزاری شهاب نیز با پخش تصاویری از درگیری شهرک نشینان صهیونیست مخالف لایحه اصلاحات قضایی و نظامیان رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات