بازدید 22126
سومین روز سفر رئیس جمهور به نیویورک

گفتگوی فرید زکریا در سی ان ان با رئیس جمهور+ فیلم/ دیدار با روسای کشورهای مختلف/حضور خاخام‌های یهودی در محل اقامت سید ابراهیم رئیسی

«سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در سومین روز سفر خود  چهارشنبه با رهبران ادیان الهی و جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور در ادامه برنامه های خود در مقر سازمان ملل با رئیس جمهور تاجیکستان و نخست وزیران پاکستان، ژاپن و عراق دیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 20 September 2023
گفتگوی فرید زکریا در سی ان ان با رئیس جمهور+ فیلم/ دیدار با روسای کشورهای مختلف/حضور خاخام‌های یهودی در محل اقامت سید ابراهیم رئیسی
بین الملل تابناک: «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در سومین روز سفر خود  چهارشنبه با رهبران ادیان الهی و جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور در ادامه برنامه های خود در مقر سازمان ملل با رئیس جمهور تاجیکستان و نخست وزیران پاکستان، ژاپن و عراق دیدار کرد.
 
گفتگوی فرید زکریا در سی ان ان با رئیس جمهور
 
 سید «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در اظهارنظر در خصوص توافق تبادل زندانی که دوشنبه بین ایران و آمریکا با کمک قطر و عمان اجرایی شد، گفت پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند.
 
رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که بامداد امروز چهارشنبه انجام شد، در نیویورک حضور دارد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با سی‌ان‌ان که طبق اعلام این شبکه قرار است نسخه کامل آن یکشنبه منتشر شود، به «فرید زکریا» گفت: «فرصتی برای انجام شدن این تبادل وجود داشت و این تبادل همانطور که گفتم با انگیزه‌های صرفاً انسان‌دوستانه انجام شد و فکر می‌کنم که محقق شدن (تبادل) چیزی بود که باعث خوشحالی خانواده‌های زندانیان شد و همچنین توانستیم چهره واقعی انگیزه‌ها و تلاش‌های انسان‌دوستانه خود را نشان دهیم». 
 
تعداد بازدید : 3297
 
به نوشته این گزارش، رئیسی در خصوص وجوه آزاد شده ایران هم گفت این وجوه متعلق به ملت ایران است و افزود: طبیعتاً، زمانی که این وجوه بازمی‌گردد باید برای اهدافی که نیازهای مردم ایران را برطرف می‌کند، هزینه شود. و ما حتماً بر اعتقاد اصلی خود پایبند خواهیم ماند که هدف، هزینه کردن این وجوه برای پاسخگویی به نیازهای مردم ایران است». 
 
رئیس جمهور همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و نیز پاسخ به سوالات آنان خواهد پرداخت.
 
نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.
 
دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر عراق
 
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد.
 
طرفین در این دیدار بر اهمیت گسترش و تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور تاکید کردند.
 
دیدار با نخست وزیر ژاپن
 
«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در محل اقامت رئیس جمهور اسلامی ایران با «سید ابراهیم رئیسی» دیدار کرد.
 
 سید ابراهیم رئیسی در ساعات پایانی روز یکشنبه (۲۶ شهریور) قبل از عزیمت به نیویورک گفته بود: تعامل با کشورهای جهان، سازمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران است. اقدام دیگری که در این سفر حتما انجام خواهد شد روابط دوجانبه است؛ حضور رؤسای کشورها (که برای حضور در نشست مجمع عمومی می‌آیند) فرصتی برای دیداردوجانبه ایجاد می‌کند. با کشورهایی که می‌توانیم تعامل و روابط داشته باشیم نشست‌هایی خواهیم داشت و در حد امکان با رؤسای کشورها در این سفر دیدارهایی خواهیم داشت و به میزانی که اقتضا کند از این فرصت استفاده خواهد شد.
 
دیدار با خاخام‌های یهودی ضدصهیونیسم
 
خاخام‌های ضد صهیونیسم جنبش «نتوریا کارتا» در هتل محل اقامت رئیس‌جمهور در این شهر نیویورک، مقر سازمان ملل متحد با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار کردند.
 
رئیسی در این دیدار، در سخنانی، گفت: دیده‌ام جمعی از شما یهودیان ضد صهیونیسم هستند که این خیلی خوب است؛ امروز صبح هم در جلسه با رهبران ادیان گفتم با یهودیت و تورات مشکلی نداریم.
 
وی افزود: یهودیان در ایران اعمال دینی خود را انجام می‌دهند و آزاد هستند، مشکل ما با صهیونیست‌هاست و معتقدیم همچنان که ظلم‌کردن به مردم در پوشش یهود بسیار بد است، در پوشش مسیحیت هم اگر به مردم ظلم شود، بد است و اگر کسی در پوشش اسلام هم  ظلم کند، بد است.
 
رئیس‌جمهور افزود: به همین دلیل داعش را مسلمان نمی‌دانیم ولو پرچم «لاالله الا الله» دستشان باشد، جنایاتی که داعش کرد، مورد تأیید هیچ مسلمانی نیست و نمی‌شود گفت آن‌ها مسلمان هستند.
 
رئیسی خطاب به خاخام‌های ضد صهیونیسم در نیویورک، اظهار، کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند چهره یهودیت را خراب کنند، در حالی که معتقدیم یهودیان غیر از صهیونیست‌ها هستند و این کارِ شما که اعلام می‌کنید یهودی، ولی ضدصهیونیست‌ها هستید، کار پسندیده‌ای است.
 
یکی از خاخام‌های یهودی نیز در این دیدار، گفت: ایران همیشه جامعه یهودیان ایرانی را حتی تا امروز مورد حمایت قرار داده است و در آزادی کامل به سر می‌برند، فقط فرق می‌گذارید بین ملی‌گرایی به نام صهیونیسم، که ارتباطی به مذهب و باور ما ندارد.
 
ایران به ریاست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا برگزیده شد
 
در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به ACD در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، حسین امیر عبداللهیان به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد.
 
 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه پس از انتقال ریاست مجمع به جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی تعهد جمهوری اسلامی ایران به چندجانبه گرایی را یادآوری و بر نقش نهادهای چندجانبه همچون ACD در ایجاد  تفاهم و شراکت مابین کشورها برای فایق آمدن بر مشکلات جهانی و نیز ایجاد فرصت برای رشد و توسعه تاکید کرد.
 
وی، آسیا را مهد تمدن‌ها و فرهنگ‌های کهن دانست و همکاری‌های چند جانبه را  ابزاری برای به فعلیت رساندن پتانسیل‌های عظیم این قاره قلمداد کرد.
 
امیرعبداللهیان شعار دوران ریاست ایران را "یک آسیای پیوسته تر و توانمندتر از طریق فناوریهای جدید و در حال ظهور" اعلام کرد و از وزرای کشورهای عضو دعوت کرد که در نشست بعدی وزرای امور خارجه مجمع در سال ۲۰۲۴ در تهران شرکت کنند.
 
 ریاست مجمع در دوسال گذشته برعهده بحرین بوده است. ۳۵ کشور آسیایی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا هستند که دو دهه پیش با شعار گفت‌وگو تاسیس شد. مقر این مجمع در کویت است.
 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
حیف پولی که هدر می‌رود! یک ریال هم زیاد است
پاسخ ها
آزادی
| Germany |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
واقعا حیف
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
شماره حساب بده برای شما واریز بشه
ناشناس
| Australia |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
محمد مهاجری گفته همسر و دختر اقای رییسی هم نیویورک رفته اند!!!!!قبول باشد!!!!!!
چه خبره؟؟؟؟؟
مصاحبه با سی ان ان در تهران نمیشد انجام شود؟؟؟
داد بزن برای رییس جمهور ببرند در مرکز رسانه و خبری جهان؟؟؟؟
فکر کنم رکورد هیات احمدی نژاد در سفر آخرش به امریکا را شکستند و خانواده ها و همسایه هاشون را هم بردند
سوغاتی ها هم فراوان مانند سفر پارسال

گاراژ هتل دوربین ندارد که ترس شان دوربین خبرنگاران بیرون گاراژ است تا شبانه بار بزنند ولی خود هتل خیلی زیبا در حال ضبط؟؟؟؟؟
سوال دیگر رفتارهای غیر حرفه ای آقایون انجا بوده که می‌توانستند جواب سوال خبرنگاران را ندهند منتهی درگیر و گلاویز و ...احتمالا یک رزومه جدید برای ارتقا شغلی بعدی میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
جالبه!!!برای همه دنیا و مردمانش،برنامه و نظر داره آقای دکتر آیت الله؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
چقدر هم خرید کرده بودند فکر می کردند از دست خبرنگاران می توانند فرار کنند
ناهار با یهودیان نقطه عطفی در تاریخ ایران است ای کاش یک‌جایی نزدیک تخت‌جمشید هک شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
حک صحیح است از حکاکی می یاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
البته نقطه عطف تاریخ تولد حضرتعالی است که باید بر مجسمه آزادی حک شود
کاری نداریم الان سال چند میلادی.
ولی سازمان ملل و شورای امنیت دیگه بی خاصیت و بی اعتبار شدند و بهتر منحل بشه.
آخی من که کشته این همه انسان دوستی تون هستم!
یک روز که در شهر، پیاده به سمت مقصدم در حال حرکت بودم، پیرمردی بیمار روی صندلی پشت درب منزلش نشسته بود. دستش را دراز کرد گفت سلام؛ از روی احترام به سالمندان گفتم جوابش بدهم. دستم را دراز کردم و جوابش دادم.
یکباره دستم را نگه داشت و گفت پسرم بیا برایت دعایِ... بخوانم.
برای اینکه بدون ناراحتی از پیرمرد جدا شوم گفتم پدرم من یهودی هستم.
گفت ایرادی ندارد. درست است یهودی هستی ولی علی (حضرت علی علیه السلام) را که قبول داری.

حالا برخی از اظهارات رئیسی در سازمان ملل از جنس این باورهای عامیانه است که این پیرمرد به من گفت و ظاهراً مشاوران رئیس جمهور اصلا متوجه تفاوت های موسی و مسیح و سایر پیامبران در کتب مقدس ادیان ابراهیمی نیستند و تصور می کنند دنیای مسیحیت و یهود نیز دقیقاً همین باور را دارند.
چه سخنرانیهای پرباری با کشورهای تراز اول دنیا کلا تمام سفر پر از دستاورد بود قطار پیشرفت یه دنده معکوس کشید و از تمام کشورهای همسایه سبقت گرفت البته نه تو رفاه و پیشرفت علمی تخصصی فناوری به جاش تو حوزه های دیگه که شاید ما مردم عادی سر در نمیاریم ولی خود مسعولین میگن ما هم گوش دراز باید تبعیت کنیم بگیم احسنتم
تهیه کننده گاندو هم رفته و کیان امانی از اینترنشنال از او فیلم گرفته و اگر جیسون رضاییان به سبب دروغ هاییکه به او در گاندو نسبت دادند از این بابا شکایت کند راحت کت بسته می‌برند او را
اصلا آقایون در گاندو این قدر مرگ بر امریکا گفتند که سر از قلب نیویورک در بیاورند و البته مرگ بر امریکا؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
فیلم گاندو ، خیالی و غیر واقعی بود ، بزرگنمایی در حد افراطی بود.، جیسون رضاییان وقتی رفت آمریکا شکایت کرد و خسارت او را از اموال مسدود شده پرداخت کردند.
چقدر حسودید شما، تمام روسای جمهور با خانواده میروند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
البته روسای جمهورما باخانواده میروند وازاین‌موقعیت استفاده میکنند چون روسای جمهورکشورهای دیگر بدون ویزا چه خود وچه خانواده شان میتوانند به انجابروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
به جان عزیزت ما حسود نیستیم. فقط موندیم این مرگ بر آمریکای لعنتی چی داره که یه ایل رو راه می اندازن همراشون می برن! اون هم برای حرف های تکراری که نوار یا فیلمش رو بفرستن کمتر خرج ور می داره، تو این بی پولی و بدبختی!
ببینیدزکریا انگلیسی صحبت میکنه اقای رئیسی بدون اینکه کسی براش ترجمه کنه همه رامیفهمه ولی درشان ومقام ایشان نیست که بزبان انکلیسی جواب بدهند فارسی حرف میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
بابا ایول زده رو دست هاله نور!
قرآن را سر دست بلند کردن معنا ندارد اگر اعتقاد دارید به آن عمل کنید والا استفاده سیاسی سابقه طولانی دارد .
بعضی کامنتها مصداق حرف بدون دلیل است.
وقتی امثال رئیسی رئیس جمهور میشود احتمالا حسین هم باید معاونش شود دیگع!!
اخبار معمول در ایران
شماره یک ، ۱۳ جوان فارغ التحصیل دانشگاه شریف همگی در یک پرواز به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. حساب باقی پروازها بماند
شماره دو ، جاسوس ایرانی در زندان آمریکا بعد از مذاکرات دو کشور آزاد شدند ولی حاضر به بازگشت به ایران نشدند
آخه آدم چی بگه، چی برای گفتن مونده، به کجا رسیدیم
خانم علم‌الهدی و دختر ایشان که ابراهیم رئیسی، همسرش را برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراهی می‌کنند بایستی سهم بنده از هزینه ایشان کم شود چون نیاز به رفتن آنها نبود با توجه به وضعیت اقتصادی ما بازنشستگان .
خانم علم الهدا جهت تایید سخنان شما که یک تو دهنی توی دهن دشمن باشد یک همه پرسی برگزار کنید که ۹۰٪ مردم توی دهان دشمن بزنند.
روسای جمهور آفریقا بسیار بهتر از بعضی از رییس جمهور ها سخنرانی کردند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات