بازدید 7827
ششصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

طرح جنگی روسیه برای تصرف اودسا و خارکیف/ اعلام کشته شدن 383 هزار نظامی اوکراینی

ششصد و پنجاه و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 19 December 2023

اعلام کشته شدن 383 هزار نظامی اوکراینی

بین الملل تابناک: ششصد و پنجاه و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کامرون: غرب باید از شکست پوتین در جنگ اوکراین مطمئن شود
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۲:۲۲

 وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم مواضع خصمانه دولت این کشور علیه روسیه ادعا کرد که غرب باید از شکست مسکو در جنگ اوکراین مطمئن شود.

دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود افزود که انگلیس و فرانسه «تا هر زمانی که لازم باشد از جبهه اوکراین حمایت می‌کنند.»

وی ادامه داد: جنگ اوکراین بدترین نمونه از حمله به یک کشور و نقض حاکمیت آن در عمر من است و ما باید در پشتیبانی از اوکراین قوی باشیم.

وزیر خارجه انگلیس با تشبیه جنگ اوکراین به یک نمایش ادعا کرد که روسیه در سکانس اول شکست خورد و اوکراین موفق شد تا نیمی از سرزمین‌های اشغالی را دوباره به دست آورده و روسیه را در مسیر دریای سیاه به عقب براند.

وی سکانس آخر را دشوار توصیف و اضافه کرد: «ما باید تلاش کنیم تا آن را به کمک دوستان و شرکایمان در غرب به گونه‌ای درست بنویسیم و مطمئن شویم که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز نشود.» کامرون تاکید کرد: «این مهم است که پوتین شکست بخورد.»

اردوغان: با پوتین درباره کریدورغلات در دریای سیاه گفت‌وگو می‌کنم
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۲:۱۱

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت که قصد دارد با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» برای احیای طرح غلات دریای سیاه گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اردوغان حین بازگشت از مجارستان به خبرنگاران گفت:«ما به زودی با پوتین ملاقات خواهیم کرد و هر کاری بتوانیم برای عملیاتی نگه داشتن کریدورغلات انجام خواهیم. امیدوارم با پاسخ‌های مثبت به راه خود ادامه دهیم.»

وی با توصیف ساز و کار کریدور غلات به عنوان «گامی مثبت» گفت که ترکیه بر پیگیری این طرح نظارت خواهد داشت.

پوتین: افسانه شکست‌ناپذیر بودن تسلیحات غرب فروریخت
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۱:۳۹

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) از تمام افراد مشارکت‌کننده در عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، قدردانی کرد.

پوتین طی سخنرانی در جمع مقامات وزارت دفاع روسیه، گفت: «غرب همچنان به جنگ ترکیبی علیه روسیه ادامه می‌دهد و اطلاعات میدانی، تسلیحات و تجهیزات نظامی را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه سال ۲۰۲۳ سال پرتنشی برای نیروهای مسلح روسیه بود، توضیح داد: «اما همه با شجاعت و حرفه‌ای‌گری، وظایف خود را در عملیات ویژه نظامی انجام دادند. فدراسیون روسیه آمادگی رزمی بالایی را برای همه واحدها و تشکیلات در همه مناطق و ناوگان حفظ کرده است».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ناتو درباره گسترش پیدا نکردن به سمت شرق «بی‌شرمانه دروغ» گفته بود، تصریح کرد: «فعالیت ناتو در مجموع به طور قابل توجهی افزایش یافته و نیروهای آمریکایی از جمله هواپیماها در مرزهای فدراسیون روسیه مستقر شدند».

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه روسیه قصد ندارد از اهداف خود در عملیات نظامی ویژه دست بکشد، ادامه داد: «تمام تلاش‌ها برای شکست دادن روسیه به دلیل شجاعت سربازان روسی شکست خورد. دشمن متحمل خسارات هنگفتی شده ولی آنها برای نشان دادن نتیجه به حامیان خود، منابعشان را هدر دادند».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه افسانه شکست‌ناپذیر بودن تجهیزات نظامی غربی در پی جنگ اوکراین فرو ریخت، تاکید کرد: «روسیه برای بهبود روابط خود با غرب هر کاری کرد، اما آنها با امید بستن به ملی‌گرایان اوکراینی هیچ شانسی به ما ندادند».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه حفظ آمادگی سامانه سه‌گانه اتمی این کشور ضروری است، افزود: «سطح سلاح‌های مدرن در سه‌گانه اتمی ۹۵ درصد است. نقش این شبکه رو به افزایش است و ۱۵ فروند پرتابگر یاریس و آوانگارد تا پایان سال تحویل می‌شود».

طرح جنگی روسیه برای تصرف اودسا و خارکیف
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۱:۰۴

مشاور سابق رئیس پنتاگون گفت روسیه بدون اینکه کنترل اودسا و خارکیف را به دست بگیرد، به درگیری در اوکراین پایان نخواهد داد.

به گزارش پراودا، داگلاس مک‌گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا معتقد است که «اودسا همیشه شهری روس‌زبان بوده، مانند خارکیف، بنابراین تا زمانی که آنها (روس‌ها) کنترل این شهرها را به دست نگیرند، هیچ‌چیز تمام نخواهد شد.»

وی همچنین اضافه می‌کند که مداخله غرب به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا هیچ یک از متحدان کی‌یف آماده کمک نیستند یا واقعا نمی‌خواهند مستقیما به اوکراینی‌ها در درگیری با روسیه کمک کنند.

مک‌گرگور ادامه می‌دهد: «من هیچ مدرکی دال بر اینکه نروژی‌ها، اسپانیایی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها، یونانی‌ها یا لهستانی‌ها آماده رفتن به «جنگ صلیبی بزرگ» به شرق برای «نجات اوکراین» باشند، نمی‌بینم.»

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، طی کنفرانس مطبوعاتی سالانه مفصل خود، اعلام کرد که «اودسا یک شهر روسی است.»

در حالی که ضدحمله تابستانی کی‌یف علیه مواضع مسکو در کسب نتایج مطلوبش شکست خورده، رئیس‌جمهوری اوکراین به‌تازگی گفت، جنگ کشورش با روسیه وارد مرحله جدیدی شده و انتظار دارد که زمستان، وضعیت این جنگ را با پیچیدگی بیشتری مواجه کند.

70 درصد اوکراینی‌ها آماده کنار گذاشتن تابعیت خود برای فرار از خدمت هستند
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۱:۰۴

بیش از ۷۰ درصد مردان اوکراینی آماده دست کشیدن از تابعیت خود برای خدمت نکردن در نیروهای مسلح این کشور هستند.

معاون کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان اوکراین ماریانا بزوهلا دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد این نتیجه نظرسنجی انجام شده توسط او و در پاسخ به این پرسش است که «برای این که بسیج (نیرو) نشوم، آیا حاضرم تابعیت اوکراین را رد کنم؟»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وی، از سه هزار ۷۷۳ شرکت‌کننده، ۷۴ درصد به این سوال پاسخ مثبت دادند، در حالی که سایرین گفتند خیر. 

او همچنین روز دوشنبه از زنان اوکراینی پرسید آیا برای اعزام نشدن به پست‌های عقب و شرکت‌های دفاعی حاضرند از تابعیت خود بگذرند که از سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده، ۶۳ درصد به این پیشنهاد بله گفتند.

این نتایج در بحبوحه نبرد اوکراین و روسیه در حالی است که ارتش اوکراین فقط از آغاز ضدحملات در تابستان با هدف بازپسگیری مناطق تحت کنترل نیروهای روسیه، متحمل بیش از ۱۲۵ هزار تلفات معادل دستکم پنج لشکر کامل شده‌ است. در همین حال، کمک‌های بیشتر آمریکا به اوکراین در کنگره این کشور بلاتکلیف مانده تا آینده جنگی که در آستانه دو سالگی است، مبهم‌تر از قبل شود.

سی‌ان‌ان، شورای آتلانتیک و اکونومیست در گزارش‌هایی نبودِ دید استراتژیک در میان کشورهای اروپایی، رویگردانی غرب از حمایت از اوکراین، توان نظامی روسیه و فرسودگی کی‌یف از جنگ را دلایل چشم‌انداز پیروزی روسیه عنوان کرده‌اند. 

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه سرگئی ناریشکین دوشنبه ۲۰ آذر گفت کشورهای غربی در نهایت دولت اوکراین را تنها خواهند گذاشت. ناریشکین  در سخنانی گفت: «رژیم دست‌نشانده کی‌یف که برای اکثر اوکراینی‌ها بیگانه است و قتل عام‌های خونینی در دونباس، اودسا و بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور انجام داد، نهایتاً به ناچار توسط اربابان خارجی خود رها خواهد شد».

اعلام کشته شدن 383 هزار نظامی اوکراینی

 وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو امروز سه‌شنبه اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین تخمین زده می‌شود که ۳۸۳ هزار نظامی کی‌یف کشته یا زخمی شده‌اند و اوکراین فقط از آغاز ضدحملات علیه نیروهای روسیه در چهارم ژوئن (۱۴ خرداد)، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) از دست داده است. 

شویگو همچنین اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مزدور خارجی، ۱۲۱ هواپیما و ۷۶۶ تانک از جمله ۳۷ تانک غربی لئوپارد اوکراین را از بین برده‌اند. 

او با بیان این که امروز ارتش روسیه آماده رزم‌ترین ارتش جهان است، تاکید کرد نیروهای مسلح روسیه عملیات ویژه را در سال ۲۰۲۴ تا تکمیل وظایف مشخص شده ادامه خواهند داد.

به گفته شویگو، اوکراین تاکنون ۲۰۳ میلیارد دلار از حامیان خارجی خود دریافت کرده که ۳۰ میلیارد بیشتر از تولید ناخالص داخلی آن است و در واقع کشوری ورشکسته است.

هشدار مقام آمریکایی در مورد اتمام بودجه جنگ اوکراین

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که چنانچه کنگره پیش از پایان سال‌ جاری میلادی بسته پیشنهادی «جو بایدن» را تصویب نکند، بودجه اوکراین این ماه تمام می‌شود.

به گزارش نشریه پولیتیکو، یک مقام ارشد آمریکایی گفت که چنانچه کنگره برای تصویب درخواست بسته حمایتی اوکراین که از سوی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارائه شده، اقدامی نکند، بودجه اوکراین این ماه تمام می شود.

کربی به خبرنگاران گفت که دولت بایدن قصد دارد یک بسته کمک نظامی دیگر را هم برای اوکراین در ماه جاری و تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ اعلام کند، اما پس از آن، بودجه اوکراین تمام خواهد شد.

به گفته سرهنگ گارون گارن سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع هنوز به میزان ۴.۴ میلیارد دلار بودجه برای ارائه تسلیحات به اوکراین دارد. اما تسلیحاتی که وزارت دفاع آمریکا می تواند به اوکراین بفرستد، به دلیل تامین بودجه لازم برای تکمیل ذخایر آمریکا با محدودیت روبرو شده و در نتیجه می توان گفت تقریبا چیزی برای ارسال وجود ندارد.

مایک مک‌کورد کنترل‌کننده امور مالی پنتاگون اخیرا در نامه‌ای از کنگره خواست تا در مورد کمک‌های نزدیک به ۱۱۱ میلیارد دلاری بایدن که در کنگره مانده و تصویب نشده وارد عمل شود.

وی در این نامه نوشت: کنگره باید بدون تاخیر در مورد درخواست تکمیلی دولت اقدام کند. انجام این کار در راستای منافع ملی ما است و برای آزادی اوکراین ضروری است.

اما گفته می شود اعضای کنگره که توجه به امنیت مرزی را در اولویت قرار داده اند، همچنان فاصله زیادی تا تائید و تصویب این بسته حمایتی دارند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا، از سناتورها خواست تا به جای رفتن به تعطیلات پیش از سال نو، این هفته بازگردند تا در چارچوب توافق پیش بروند.

هرچند لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه نیز خاطرنشان کرد که پس از هفته‌ها مذاکره، هیچ چشم اندازی برای توافق تا پیش از پایان سال وجود ندارد و این امر می تواند کمک های بیشتر آمریکا به اوکراین را به خطر اندازد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۳
این طور که اخبار امروز و این روزها حکایت دارد دیگر در اکراین فردی وجود ندارد که بجنگد. یا کشته و زخمی شدند یا از ترس خدمت سربازی پنهان شدند یا فرار کردند. فقط موندیم که چطور دومین ارتش قدرتمند دنیا اینقدر ناز داره و حاضر نیست از این موقعیت استفاده کنه و خارکفی را که در ده کیلومتری مرز روسیه قرار داره و روس نشین! هست تصرف کنه. حالا اودسا پیش کش. واقعا این راشیا تودی دست المنار را در دادن اخبار دقیق و قابل اتکا از پشت بسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ششصد و پنجاه و سومین روز جنگ اوکراین و ششصد و پنجاه و سومین تحلیل در باب شکست روسیه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
این اخبار از مگ گریگور نقل شده اگر یه سرچ بزنی متوجه میشی مهره روسیه هست و از روز اول جنگ مثل طوطی همین حرفها رو میزنه
ناشناس
| - |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
دلقک اوکراین محکوم به شکست است
واقعا امریکا خیلی شانس اورده. فقط تصور کنید که امریکا به جای بین دو اقیانوس در ابهای دریای ژاپن یا زمینها ی فنلاند بود. در ان صورت فشفشه های کیم امریکا را تا کنون به جای ماهیهای دریا ی ژاپن نابود کرده بودند و یا مانند فنلاند که عضو ناتو شد و توسط پوتین کبیر! در کسری از ثانیه تنبیه و نابود شد نابود می شد. می گیم این امریکا خیلی ترسو هست. اگر راست میگه نیویورک را بیاورد در دریای ژاپن یا هلسینکی یا باب المندب تا کیم و پوتین کبیر نشان بدهند چه سلحشورانی هستند
اگر اینطوری تاجکستان،افغانستان، ترکمنستان،آذربایجان گرجستان هم باید به ایران دوباره برگردانده شوند
کسی اخبار شما رو بخونه فکر میکنه فردا رژه پیروزی پوتین در کیف برگزار میشه
حداکثر تا ۴۰ میلیون اضافه کنم به پول رهن ارزش داره اینجا بمونم
کامنت قبلی رو منتشر نکن تابناک اشتباه ارسال شد
پوتین جانی
تصویب کنید بودجه اکراین را هم تصویب کنید انشاالله شغال شیر است
برای حفاظت از کشورشان شهید شدند
برادر پوتین بالای سه هزار تانک از دست دادی اونم با استینگ زمان جنگ جهانی. درسته منافع ما شاید در پیروزی پوتین باشه ولی دیگه گوشامون دراز نیست. ما انتظار چنین باتلاقی نداشتیم خبرهای داخل می‌گفت در یک ماه اول روسیه اوکراین رو میگیره و زیلینسکی فرار می‌کنه. دو سال درگیر دو استان مرزی هستید. خساراتی که دیدید اصلا قابل درک نیست اونم جنگیدن با یک کشور سوخته برای غرب. بایدن حقیقتا سیاست مدار کارکشته ای هست خوب گیرتون انداخت شما نباید تو دام میافتادید. ترس قبل شروع جنگ از شما خیلی بیشتر بود
این بی انصاف ها فکر کرده بودند روسیه هم مثل غزه مظلوم است هر بلایی خواستند سرش بیارند.
به نظرمی رسد باعث وبانی اکثر جنگ های اخیر زیر سر هیتلر زمان(پوتین) می باشد
دربند هم یک شهر ایرانی است ، داغستان هم مال ایران است کسی از مسولین خاک وطن را پس بگیرد...!!؟
هیچ کس به اندازه روسها از پوتین متنفر نیست. خوب می شناسنش
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
چنین چیزی حقیقت نداره
تبریک به اقای پوتین برای کشتن حدود نیم میلیون نفر
من یک سوال دارم بدون تعصب بهش فکر کنید. اگر روسیه برای جلوگیری حمله ناتو به روسیه حمله کرده چرا خاک ضمیمه میکنه به روسیه؟! ضمیمه کردن خاک رو حتی آمریکا تو افغانستان و عراق انجام نداد. نفرت از امریکا نباید باعث بشه روسیه هر کاری کند ما تایید کنیم. همینطور که طرفداری از غزه نشان از آزادگی ماست و ارتباطی به حکومت ما ندارد. یا علی پاینده باشید. روسیه و چین در دنیای فلاکت بار امروز ما شریک آمریکا هستند یادمون نره. گول صحبت های عاشقانه پوتین رو نخورید به وقتش به خاطر تضاد منافع با ما (نفت و گاز) ما رو از رده خارج میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
امریکا مگر دیوانس که خاک افغانستان رو ضمیمه کنه خب آدمهاش رو هم باید شهروند امریکا بشن چنین چیزی مگه امکانپذیره ولی اوکراین و روسیه هم زبان هم فرهنگ هر دو اسلاو با تاریخ مشترک و پیوندهای خونی چند صد ساله هستن ، پوتین
هم حتی هر کشوری رو ضمیمه نمیکنه ، پوتین علاوه بر خاک جمعیت هم میخواد جمعیت روس چون جمعیت رشدش منفیه در روسیه
این طرحها پیشیزی ارزش نداره !!!!!!!!!!!!!!
واقعا متعجبم چرا عده ای نمی خواهند حقیقت را بفهمند. البته از قدیم هم گفته اند حقیقت تلخ است. الان پرده ها رفته اند و به طور واضح استراتژیست های غربی می گویند ما دنبال منافع خود هستیم و اکراین وسیله بود و است تا به اهدافتان برسیم.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات