بازدید 15285

به یک شرط اینترنت کشور ماهواره‌ای می‌شود

ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور با امضای مدیرعامل شرکت ارتباطی ماهواره‌ای یاه‌کلیک، امکان‌پذیر شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 22 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-۲۳) که در شهر دوبی برگزار شد، قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به امضای مدیرعامل شرکت یاه‌کلیک رسید تا مقدمات فعالیت قانونی این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور همواره از تعامل با کشورهای بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی به شرط پذیرش قواعد سرزمینی استقبال کرده است. امضای این سند نیز در راستای همین امر انجام شده است. مذاکره با شرکت یاه‌کلیک (YahClick) وابسته به شرکت ماهواره‌ای یاه‌ست (YahSAT) که قواعد دیپلماسی را رعایت کرده است، ماه‌ها زمان برده است تا در نتیجه جمعه ۲۴آذر در محل سرکنسولگری ایران در شهر دوبی و با حضور قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان، رسما قواعد سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور را پذیرفت.

 

اکنون با امضای این سند توسط اپراتور یاه‌ست و پس از طی مراحل اداری مربوطه، پروانه فعالیت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به این شرکت اعطا می‌شود. شورای مقررات‌گذاری رادیویی اتحادیه جهانی مخابرات در آخرین جلسه خود و براساس شکایت ایران از شرکت ماهواره‌ای استارلینک، موضوع پذیرش قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط اپراتورهای بین‌المللی را برای ارائه خدمات اینترنتی، مورد تأکید قرار داده است. پیش از این شرکت ماهواره‌ای استارلینک، متعلق به ایلان ماسک بنا داشت تا برای ایران، اینترنت ماهواره‌ای فراهم کند که به‌دلیل نقض قوانین سرزمینی، ایران از این شرکت شکایت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست