بازدید 2613

مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟

رسانه‌های آمریکایی‌ به نقل از منابع آگاه فاش کردند که رهبری سیاسی جنبش حماس ‌قصد دارند از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کنند.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ 20 April 2024

به گزارش تابناک ، برخی رسانه‌ها از گمان‌زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.

«وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقامات عربی گزارش داد که رهبری سیاسی حماس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مقر خود را از قطر منتقل کنند یا خیر.

این مقامات توضیح دادند که حماس قبلاً با دو کشور در منطقه تماس گرفته است تا از آن‌ها بپرسد که آیا رهبری سیاسی این گروه  را می پذیرند یا خیر. 

یک مقام عرب تصریح کرد که یکی از کشورهای مورد بحث عمان بود. حماس به دنبال جابه‌جایی است زیرا معتقد است مذاکرات آتش‌بس، مدتی طول می‌کشد که می‌تواند بر روابط آن با قطر تاثیر بگذارد.

یکی از میانجی‌های عربی به وال استریت ژورنال گفت: «مذاکرات دوباره متوقف شده است و به سختی هیچ نشانه یا چشم‌اندازی برای از سرگیری آن‌ها به زودی وجود ندارد و بی‌اعتمادی بین حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

قطر ماه‌ها است که نقش میانجی‌گر را در مذاکرات صلح میان حماس و اسرائیل برای رسیدن به یک آتش‌بس دائمی و تبادل اسرا را ایفا کرده است. با این حال، اسرائیل و متحدان غربی‌اش، به ویژه مقامات آمریکایی اظهار نظر‌های تندی را علیه این کشور به دلیل عدم اعمال فشار بر حماس وارد می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار