بازدید 13142
دویستمین روز از جنگ غزه

حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد دویستمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ 23 April 2024

حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویستمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۳:۱۶

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۳:۱۴

وزیر خارجه مصر در واکنش به اظهارات برخی مقامات رژیم صهیونیستی درباره یورش زمینی به رفح، درباره هرگونه اقدام نظامی در این شهر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، سامح الشکری وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح وافع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

سازمان ملل: ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده اند
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۲:۵۶

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا اعلام کرد که ۷ درصد آوارگان فلسطینی یعنی  حدود ۱.۷ میلیون نفر  در جستجوی امنیت نسبی "چندین بار" مجبور به فرار شده اند.

 آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متجد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا روز سه شنبه به وقت محلی تصریح کرد: از ۷ اکتبر حداقل ۴۳۵ حمله اسرائیل به مراکز سلامتی یا کارکنان آن انجام شده است.

آنروا به نقل از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که میزان حملات ماهانه به خدمات سلامتی در غزه بیشتر از هر درگیری اخیر در سطح جهانی است.

"ماموریت های کمک رسانی" در شمال غزه همچنان توسط نیروهای اسرائیلی مسدود می شود.

این آژانس امدادرسانی سازمان ملل ادامه داد که "تغییر بسیار کمی" در حجم کمک‌های بشردوستانه وارده به غزه یا بهبود دسترسی به شمال نوار غزه رخ داده است.

حداقل ۱۸۰ کارمند آنروا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون کشته شده اند.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل نیز روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد که کارزار اسرائیل علیه این آژانس پس از تعلیق کمک حامیان منجر شده تا این آژانس تنها نیازهای اولیه خود را تامین کند.

پس از آنکه تحقیقات مستقل نشان داد که اسرائیل «هیچ مدرکی» دال بر هرگونه تخلف آنروا ارائه نکرده است، حامیان این آژانس برای احیای بودجه مورد نیاز آن تحت فشار قرار گرفتند.

عربستان تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۲:۴۱

در پی کشف گورهای جمعی در بیمارستان‌های غزه، وزارت خارجه عربستان تداوم بدون بازدارندگی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

 این وزارتخانه همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشف گورهای جمعی در بیمارستان‌های این باریکه با صدور بیانیه‌ای جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد که آخرین آن کشف گورهای جمعی در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب غزه است.

اداره دفاع مدنی در غزه اعلام کرد شمار اجساد پیدا شده در گور جمعی بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس به ۲۸۳ تن رسیده است که ارتش رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایت‌های بسیار از آن عقب‌نشینی کرد.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود اعلام کرد ناکامی جامعه جهانی در فعال‌سازی مکانیسم‌های پاسخگویی در قبال نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر، منجر به نقض بیشتر و تشدید فجایع و ویرانی‌های انسانی خواهد شد.

به نوشته روزنامه رای‌الیوم، عربستان بار دیگر از جامعه بین‌الملل خواست مسئولیت خود را برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان غزه بر عهده بگیرد و این رژیم را برای قتل عام‌هایی که مرتکب شده است، مجازات کند.

۱۹۹۸ عملیات محور مقاومت در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۱:۲۷

جبهه‌های محور مقاومت در حمایت و پشتیبانی از عملیات نظامی مقاومت فلسطین «طوفان الاقصی» در طول ۲۰۰ روز از جنگ غزه، ۱۹۹۸ عملیات انجام دادند.

رسانه‌های وابسته به مقاومت لبنان در ۲۰۰ روزگی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه گزارش کردند مجموع عملیاتهای رزمندگان مقاومت در لبنان، یمن و عراق علیه رژیم صهیونیست در ۲۰۰ روز نبرد طوفان الاقصی به ۱۹۹۸ مورد رسید.

این رسانه‌ها گزارش کردند محور مقاومت در حمایت از عملیات طوفان الاقصی مواضع رژیم اشغالگر را هدف قرار داد.

صدور دستور تخلیه شمال غزه توسط اسرائیل
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۰:۰۴

ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینیان ساکن شهر «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه خواست، این شهر را تخلیه کنند.

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان این شهر  هشدار داد و از آنها خواست آن را تخلیه کنند و مدعی شد ارتش در «بیت لاهیا» زیرساخت و نیروهای حماس را هدف قرار می‌دهد.

خبرنگار پایگاه خبری «غزه اکنون» گزارش کرد به دلیل بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی، موجی از انتقال شهروندان در مناطق «بیت حانون» و «بیت لاهیا» به مراکز آوارگان در شمال غزه مشاهده می‌شود.

خبرنگار پایگاه خبری شهاب هم اعلام کرد توپخانه رژیم صهیونیستی در حال حمله به مناطق مختلف شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه است.

ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۷:۴۸

سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز (سه شنبه) تأکید کرد که دشمن صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، در باتلاق غزه گرفتار شده و مقاومت همچنان ثابت قدم است.

«ابوعبیده» گفت که ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه همچنان در باتلاق غزه گرفتار شده و تنها به کشتار و ویرانی بیشتر ادامه می‌دهد.

وی گفت: دشمن صهیونیستی پس از ۲۰۰ روز هنوز بدون هدف است و هیچ افق روشنی ندارد. اسرای آن (رژیم) نیز آزاد نشده‌اند اما در مقابل، مقاومت فلسطین با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ همچنان استوار همانند کوه ایستاده است.

ابوعبیده افزود که جهان، قهرمانی و رشادت مبارزان فلسطین را مشاهده کرد؛ ضربات دردناک مقاومت تنها در زمان مقابله با حملات دشمن نبود بلکه دشمن در زمان عقب‌نشینی نیز با ضربات مقاومت مواجه شد.

ابوعبیده تأکید کرد که ضربات مقاومت به دشمن همچنان ادامه‌ دارد و اشکال جدید و متنوعی خواهد داشت. تا زمانیکه دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و همچنان در خاک سرزمین فلسطین حضور دارد، این ضربات نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیروهای اشغالگر در تلاش هستند تا چنین به جهانیان القا کنند که بر همه گروه‌های مقاومت پیروز شده‌اند اما این یک دروغ بزرگ است.

ابوعبیده گفت: دشمن طی ۲۰۰ روز هیچ هدفی را محقق نکرده و تنها مرتکب کشتار جمعی، ویرانی و قتل‌عام شده است. ما از حقوق اساسی ملت فلسطین از جمله عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و بازگشت آوارگان به سرزمین خود، چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

سخنگوی گردان‌های القسام همچنین تأکید کرد: دشمن سعی دارد از تمامی وعده‌های خود در مذاکرات شانه‌ خالی و وقت‌کُشی کند؛ خون‌هایی که ریخته شده است هرگز جز با گرفتن حق طبیعی ما و تحقق شروط مقاومت، جبران نخواهد شد. کابینه دشمن در دستیابی به تبادل اسرا وقت‌کُشی و در مسیر تلاش میانجی‌گران برای دستیابی به آتش‌بس کارشکنی می کند.

وی از تلاش‌های نظامی و مردمی به ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق قدردانی کرد و به مقاومت قهرمانانه فلسطین در کرانه باختری و تمامی کسانی که در هر نقطه از خاک فلسطین در تلاش برای مقابله با دشمن هستند، درود فرستاد. 

ابوعبیده خواستار تشدید فعالیت‌های مردم اردن برای مقابله با رژیم صهیونیستی شد و گفت: دوره‌ عربده‌کشی بدون مؤاخذه دشمن به سر آمده است. 

وی در خصوص پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: ما میزان تأثیرگذاری پاسخ ایران و ضربات آن به دشمن را درک می‌کنیم.

سخنگوی گردان‌های القسام در خصوص اسرای رژیم صهیونیستی نزد مقاومت فلسطین، تصریح کرد: احتمال تکرار سناریوی «ران آراد» درباره اسرای دشمن در غزه بیشتر است. توپ اکنون در زمین دشمن است اما وقت تنگ و فرصت اندک است. آنچه از نظر نتانیاهو فشار نظامی نامیده می‌شود، تنها ما را به سمت پایداری بر موضع خود سوق می‌دهد. خانواده‌های اسرای رژیم اشغالگر خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن‌ها در حق این خانواده چه فاجعه و مصیبتی را مرتکب شده است. 

وی افزود: دشمن جنایتکار همچنان برای ترمیم چهره مخدوش خود تلاش می‌کند اما چیزی جز ننگ و عار عاید آن نمی‌شود.

وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۵۲

سخنگوی وزارت خارجه قطر، امروز (سه شنبه) تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

«ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن ها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می کنیم با کمک همه طرف ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

الانصاری تصریح کرد: میانجی ها از اینکه پیش از ماه رمضان به توافق آتش بس دست نیافتند، احساس سرخوردگی می کنند. چالش نخست ما این است که طرف های درگیر، جدیت لازم برای دستیابی به نتیجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: برخی وزیران کابینه نتانیاهو، تلاش های مثبت قطر را زیر سوال می برند و ما ناخرسندی خود را از زیر سوال بردن تلاش های میانجی ها به ویژه تلاش های قطر اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: هیچ طرفی در جامعه جهانی، حمله به «رفح» را نمی پذیرد زیرا این منطقه، بدون حمله زمینی نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

الانصاری با بیان اینکه در این مرحله نیازمند ارزیابی تلاش های انجام گرفته برای میانجیگری هستیم، اضافه کرد: همه باید برای توقف جنگ و حمله به رفح تلاش کنند.

انصارالله بر تشدید عملیات علیه ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۵۱

انصارالله بار دیگر بر حمایتش از مقاومت در فلسطین تاکید و رها کردن مساله فلسطین از سوی رژیم‌های عربی را محکوم کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به جنایات نسل کشی ادامه دار دشمن صهیونیست برای هفتمین ماه متوالی که آخرین آن کشتار وحشیانه در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس هست، اشاره کرد.

به گزارش المیادین، این جنبش افزود جنایات نسل کشی که مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اشغالی با آن روبه‌رو هستند، نشان دهنده سطح «نفرت و جنایت بی‌سابقه یهودی است».

این دفتر در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد که نیروهای مسلح یمن «عملیات خود را علیه ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی» و افراد مرتبط با آن در دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند تشدید کنند.

انصارالله خاطرنشان کرد: بدون حمایت آمریکا و غرب، سکوت شرم آور اعراب و ناتوانی بین‌المللی، جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین رخ نمی‌داد.

این بیانیه در پایان با مطرح کردن «دعوت بشریت از جهان برای اقدام جهت توقف جنایت رژیم صهیونیستی»، بر ادامه «مواضع مردم عزیز یمن در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنان در غزه» تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۵۱

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه نواز غزه به مکانی غیر قابل سکونت تبدیل شده است، تاکید کرد که باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود.

 «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: ما انتظار حمایت‌های بین‌المللی بیشتری از آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) را داریم.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شکری گفت: نوار غزه به منطقه‌ای غیر قابل سکونت تبدیل شده است.

وزیر خارجه مصر در ادامه نیز تاکید کرد: باید از تشکیل کشور فلسطین جهت پایان دادن به درگیری در منطقه حمایت شود.

او همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا هیچگونه اقدام نظامی را در رفح در پیش نگیرد.

شکری در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای ایرلندی خود در ساختمان وزارت خارجه این کشور اظهار کرد: موضعگیری ایرلند از ابتدای جنگ علیه نوار غزه شایسته تقدیر است.

وزیر خارجه مصر در ادامه تاکید کرد که ۲ طرف درباره برقراری آتش‌بس دائمی در غزه و جلوگیری از نابودی مساله فلسطین اتفاق نظر دارند.

او گفت: این درگیری راه‌حلی بجز راه‌حل ۲ دولتی و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی ندارد.

شکری همچنین تاکید کرد: افزایش اقدامات بین‌المللی برای متقاعد کردن کابینه «اسرائیل» در مورد راه‌حل ۲ دولتی برای برقراری ثبات در منطقه ضروری است.

این مسؤول دولت قاهره افزود: باید موضعگیری‌های شجاعانه‌ای جهت حمایت از برقراری صلح اتخاذ شود.

او ادامه داد: آنروا وابسته به سازمان ملل تنها طرفی است که می‌تواند کمک‌های بشردوستانه را در نوار غزه توزیع کند.

«مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکید بر تداوم حمایت کشورش از آژانس آنروا اظهار کرد: هنوز ۴۰ ایرلندی در نوار غزه هستند.

وی افزود: ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه ناکافی است. ۱۰۰ درصد فلسطینی‌های غزه با شبح قحطی روبه‌رو هستند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۴۹

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار در غزه انجام دادند که ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی برجای گذاشت.

این وزارت‌خانه افزود از هفتم اکتبر تاکنون تعداد شهدای جنگ به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۱۴۳ زخمی رسیده است.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد: رزمندگان ما در حال حاضر در شهر بیت حانون در شمال نوار غزه درگیر درگیری‌های شدید با نیروهای اشغالگر هستند.

این در حالی است که پیشتر مقاومت فلسطین در مقابله با نیروهای اشغالگر در بیت حانون و اردوگاه البریج، سربازان و خودروهای نظامی دشمن صهیونیست را با خمپاره و «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

خبرنگار آناتولی اعلام کرد مناطق شمال غزه به یک میدان جنگ واقعی تبدیل شده است.

این درگیری‌ها شامل تبادل آتش میان ۲ طرف و حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق بیت لاهیا، بیت حانون و اطراف گذرگاه بیت حانون(ایرز) بود.

تماس تلفنی ماکرون با نتانیاهو با درخواست آتش‌بس
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۴۸

رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار «آتش‌بس فوری و پایدار» در نوار غزه شد.

 در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد.

به نقل از لوپینیون، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل ماکرون در مواجهه با وضعیت اضطراری بشردوستانه در غزه، مخالفت قاطع خود را با حمله به رفح که «فقط یک وضعیت فاجعه‌بار را بدتر می‌کند»، عنوان کرد.

ماکرون همچنین نگرانی فرانسه را در مورد تشدید تنش نظامی در منطقه پس از پاسخ تنبیهی ایران یادآور شد و بر آمادگی پاریس برای همکاری با شرکای خود برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع تأکید کرد.

وی با یادآوری لزوم راه‌حل دو دولتی، تشدید خشونت و حملاتی که شهرک‌نشینان در کرانه باختری انجام می‌دهند را به‌شدت محکوم کرد و از مقامات اسرائیلی خواست به آن پایان دهند. ماکرون اظهار کرد: اشغال به منزله نقض قوانین بین‌المللی است.

الیزه همچنین گزارش می‌دهد که ماکرون روز دوشنبه تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز درباره خطر تشدید تنش در منطقه گفت‌وگو کرد.

بازداشت ۸ هزار و ۴۳۰ فلسطینی در کرانه باختری در ۲۰۰ روز
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۴۷

 باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی جدیدترین آمار شهروندان فلسطینی‌ بازداشت شده در کرانه‌باختری رود اردن بدست نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون را اعلام کرد.

باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی در گزارش خود آورده است: رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۸هزار و ۴۳۰ فلسطینی را در کرانه‌باختری بازداشت کرد.

این باشگاه تاکید کرد: اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر با شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین مجازات در طول تاریخ مواجه هستند.

باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی افزود: اشغالگران جنایت‌های وحشیانه و خطرناک علیه اسرا مرتکب شدند که منجر به شهادت دست‌کم ۱۶ نفر از آن‌ها شد. اشغالگران همچنان به جنایت ناپدید سازی قهری در نوار غزه ادامه می‌دهد.

مقام سازمان ملل: جایگزینی برای آنروا وجود ندارد
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۴۶

 رئیس گروه مستقل بازرسی «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» ( آنروا) با بیان اینکه در غیاب راه حل سیاسی، آنروا کمک های بشردوستانه و خدمات اساسی را به مردم غزه ارائه می دهد، تاکید کرد که در شرایط حساس کنونی، آنروا نقشی حیاتی در تامین نیازهای بشردوستانه در غزه ایفا می کند و جایگزینی ندارد .

به گزارش رسانه های فلسطینی، « کاترین کولونا» رئیس گروه مستقل بازرسی خارجی آنروا در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل ،افزود: آنروا نقش بی بدیل در منطقه ایفا کرده است و منطقه نمی تواند از آن بی نیاز شود.

این مقام سازمان ملل متحد یادآورشد که آنروا با رعایت اصل بی طرفی در انجام ماموریت های خود، نقش بی بدیل در منطقه ایفا کرده است.

رئیس گروه بازرسی مستقل آنروا که تیمش پس از ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر همدستی کارمندان این نهاد وابسته به سازمان ملل با حماس در جریان عملیات طوفان الاقصی به دستور «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل برای تحقیقات در مورد ادعای مقامات تل آویو تشکیل شد، اظهار داشت: این گروه، در طول دوره بررسی ۹ هفته‌ای خود، رویه‌هایی را که در حال حاضر در آنروا وجود دارد برای اطمینان از رعایت بی‌طرفی و رسیدگی به سوء استفاده‌های احتمالی تجزیه و تحلیل کرد.

وی افزود: اعضای گروه، بازدیدهای میدانی از مقر و تاسیسات آنروا در امان، قدس و کرانه باختری انجام دادند و با ذینفعان مختلف از جمله مقامات آنروا، کشورهای عضو اهداکننده کمک ها، کشورهای میزبان، مقامات اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی گفت و گو کردند.

کولونا گفت: درک این نکته مهم است که آنروا به طور مداوم در میان درگیری های مکرر، خشونت، عدم پیشرفت سیاسی، شرایط بد اجتماعی و اقتصادی و افزایش گروه های مسلح به انجام ماموریت های خود ادامه می دهد.

وی اظهار داشت: به دلیل وسعت عملیات، چالش‌هایی که آنروا با آن مواجه می‌شود با چالش‌های دیگر سازمان‌های بین‌المللی متفاوت است، زیرا بیشتر کارکنان این نهاد از یک سو به صورت محلی استخدام می‌شوند و از سوی دیگر خدمات آنروا را دریافت می‌کنند.

رئیس گروه بازرسی مستقل آنروا در خارج افزود: ما ۸ مسئله کلیدی را برای اطمینان از انطباق آنروا با اصول بی طرفی از جمله رابطه با اهداکنندگان مشخص کرده ایم.

وی تاکید کرد که آنروا نسبت به هر نهاد بین المللی یا غیردولتی مشابه دیگری از رویکرد پیشرفته تری برای رعایت اصل بی طرفی پیروی کرده است.

کولونا گفت: باید همکاری و تعامل بیشتری از جمله اطلاعات در مورد بودجه، بین آنروا و طرف های اهدا کننده کمک ها وجود داشته باشد.

وی افزود: از مسئولیت های جامعه بین المللی است که آنروا را در انجام ماموریت هایش کمک و حمایت کند.

حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم

منابع رسانه‌ای، امروز (سه‌شنبه) از حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در «حیفا» خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سواحل «حیفا» شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادهای حزب‌الله قرار گرفت.

تعداد بازدید : 1512

بر پایه این گزارش، این حمله به وسیله یک اسکادران پهپاد از خاک لبنان به سمت شهرک‌های اطراف الجلیل انجام و منجر به فعال شدن سامانه های پدافند هوای رژیم صهیونیستی شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به شهرک «عدلون» و ترور یکی از برادران مجاهد، پهپادهای ما مقر تیپ گولانی و مقر یگان ۶۲۱ «ایگور» در پادگان «شراغا» در شمال شهر اشغالی «عکا» را هدف قرار دادند.

طبق بیانیه حزب‌الله، این حمله دقیق و مستقیم انجام شد.

برخی منابع نیز از برخورد موشک به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند که پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه «کریوت»، صدای چند انفجار در منطقه شنیده شد.

این رسانه‌ها همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در بندر «حیفا» خبر دادند.

طبق این گزارش، پس از فعال شدن آژیرهای خطر، آتش سوزی در منطقه شمالی بندر حیفا رخ داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به سمت آب‌های لبنان در مقابل «الناقوره» موشک پرتاب کردند.

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

شبکه المیادین بامداد سه‌شنبه از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

 مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این حمله پس از آن رخ می دهد که حزب الله با موشک برکان به پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی حمله کرد.

شامگاه دوشنبه حزب الله لبنان مناطقی از شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات سنگین موشکی و راکتی قرار داد.

رسانه های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند، حدود ۳۵ راکت شلیک شده از طرف لبنان به عین زیتیم اصابت کرد.

پیشتر نیز رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند، دست کم ۲۰ راکت از جنوب لبنان به منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد، در آستانه عید فصح (پسح)، ۲۰ راکت به سوی صفد شلیک شد.

برخی از رسانه های صهیونیستی نیز اذعان کردند، صدای انفجارهای شدیدی در صفد به گوش رسیده است.

به دنبال این حمله، آژیر خطر در برخی شهرک های منطقه الجلیل غربی از بیم نفوذ پهپادهای مقاومت به داخل سرزمین های اشغالی به صدا درآمد.

شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم نیز از رهگیری و سقوط چند شی پرنده در شهر صفد پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد.

شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد، یک فروند موشک شلیک شده به طرف شهر صفد در منطقه الجلیل علیا به یک هدف نظامی رژیم اشغالگر اصابت کرده است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: بدترین نخست‌وزیر، برو!

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها، که از بی‌توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندان خود خشمگین هستند، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این رژیم از سمتش شدند.

«غی بن درور» ۵۴ ساله که در تظاهرات در مقابل خانه نتانیاهو در «قیساریه» شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «من در تظاهرات علیه بدترین نخست‌وزیر تاریخ اسرائیل شرکت کرده‌ام.»

طبق گزارش شبکه المیادین، وی گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد اسرا به اسرائیل بازگردند. وی نمی‌خواهد جنگ پایان یابد، چون در چنین صورتی باید به زندان برود.

«یائل بن بورات» وکیل ۶۲ ساله صهیونیست نیز که در این تظاهرات حضور داشت، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا با خانواده‌های اسرا ابراز همدردی و همبستگی کنیم.

وی افزود: من نمی‌خواهم این عید (عید یهودی پسح) را در حالی جشن بگیرم که بسیاری از برادران و خواهران ما هنوز در غزه هستند.

این وکیل صهیونیست ادامه داد: همه ما معتقدیم که او (نتانیاهو) مسئول فاجعه وحشتناکی است که در هفتم اکتبر رخ داد و وی در مذاکره برای آزادی اسرا نیز شکست خورده است.

معترضان همچنین خواستار کناره گیری نتانیاهو از سمت خود شدند و گفتند که او در مدیریت جنگ و بازگرداندن اسرا شکست خورده است و نمی‌تواند در قدرت بماند.

همزمان با این فعالیت اعتراضی، تعدادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه برای اطلاع از آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا، با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

مادر یکی از این اسرا پس از دیدار با گالانت گفت: آنچه که خانواده‌ها عملا در این دیدار شنیده‌اند این است که هیچ راه حلی وجود ندارد و نهاد امنیتی رژیم اشغالگر نمی‌داند چگونه اسرا را بازگرداند.

وی افزود: نسبت به رهبران فعلی احساس ناامیدی می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم استعفای خود را ارائه دهند و جا را برای رهبری دیگر که بتواند راه حل ارائه دهد، باز کنند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۷
شلوغش نکن.. اصفهان چه خبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
بیا بهت بگم چه خبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
نترس ایران استاد جنگ های فرسایشی هست برنامه ایران اینه این جنگ تا حدود ۷ سال طول بده خواهی دید بعد ۷ سال کی پیروز خواهد شد
مغز براندازان بعد از حمله حزب الله به حیفا که باعث شد ۲۰۰ هزار نفر به پناهگاه ها برن
بازم آنتن مخابراتی زده حزب الله؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
دیگه حالا هر ننه قمری به اسم متخصص مغز کامنت میزاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
برانداز کلمه بزرگیه براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
غزه نمیری پسرم؟
اسراییل اعلام کرد که تنها حدود 4000 هزار نفر از نیروهای نظامی حماس در غزه حضور دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
فقط در شمال غزه ۵ هزار مبارز حماسی هست. اینو گفته.
چرا دیگر خبری از موشک اندازی حوثی ها در دریای سرخ نیست؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
تمام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
چون هیچ کشتی اسرائیلی رد نمی شود
تلفات چقد داد اسرائیل ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
من که هر چی نگا کردم موشکی ندیدم
هر پهپاد دونه ای ۵۰۰۰۰ یورو ، حیف نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
نه
ظاهراً توافقی نانوشته و گفتگوهای محرمانه بین طرف های درگیر در خاور میانه در جریان است.
مدتی است که اوضاع منطقه بعد از ضد و خورد بین ایران و اسراییل آرام شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
ارام نشده دشمنان ایران ترسیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
توافقی نیست حماس ضعیف شده
یه زمانی اسرائیل و آمریکا حمله و انهدام تاسیسات اتمی ایران را قطعی عنوان می کردند حالا که موشک‌های ما در آسمان تلاویو هر کاری خواستند کردند و فیلم آن هم منتشر شد ، اسرائیل به جای نابودی تونل‌های هسته‌ای ما خودش را به زدن یک رادار دلخوش کرده و حتی حاضر نیست یک عکس واضح از آن منتشر کند ، آمریکا هم که می گوید ما را وارد این قضیه نکنید و کنار کشیده .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
رادار رو هم نزدن شایعه کردن که فضا مبهم بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
خدایا ما چه گناهی به درگاهت مرتکب شدیم که باید این آدما رو تحمل کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
آتش‌سوزی شیلی
آتش‌سوزی کشتی‌های روسی
تجمع هواداران یک خواننده در آرژانتین

کدوم از این فیلم ها رو میگی؟
حزب الله بعنوان آخرین برک وارد بازی شده این یک اشتباه راهبردی است . جنگ نباید تحت تاثیر احساسات باشد .
اسرائیل یزودی نابود خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
این به زودی کی میرسه بالاخره
این فیلم که فقط آسمان آبی را نشان میداد مردم را سر کار گذاشتید
من خیلی دوست داشتم پایگاهی که بمب بر سر غزه ریخت با موشک مواجه می شد که آرزوی من برآورده شد اما ای کاش چند تا موشک بیشتر پرتاب می کردند تا کل پایگاه نتوانیم با خاک یکسان می شد

امیدوارم حماس و حزب الله و گروه های مقاومت حمله ایران به این پایگاه را تکمیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اول اسم پایگاهشون رو یاد بگیر تا بعد
واقعا مشخص شد اصفهان چه خبره???
وقایع غزه و وحشی گری اسرائیل مو را تن آدمی سیخ می کند.
من تعجب می کنم چطور این اسرائیلی ها از عواقب کارهایشان از خدا نمی ترسند.
به احتمال زیاد این موضوع از وقایع آخرالزمانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
مگه طرفهای مقابل از خدا می ترسیند؟
اسرائیلی ها قید اسرای خودشان را بزنند چون بعد از ۲۰۰ روز به برکت رفتار خوب حماس و شنیدن آیات نورانی کلام الله مجید همه آنها مسلمان شدند و امکان دارد با برگشت آنها همه اسرائیلی ها فوج فوج به به دین اسلام شرفیاب شوند.

بنده از قبل این شرفیابی را تبریک و تحنیت می گویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
یعنی خودشون رو بدبخت کردن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
از ترس جونشون شاید
ولی در کل با خودت چی فکر کرذی همچین نظری دادی واقعا
...بعضیاتون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار