به گزارش تابناک، قشم 24 نوشت: برای ساکنین جزیره قشم، اخبارتصادفات جادهای به خبری روزمره تبدیل شده، خبر کوتاه است و جانکاه و مشابه هم، فقط تعداد نفرات کشته و مصدوم متفاوت است.
عرض کم جاده ها، ورودی و خروجیهای غیراستاندارد، نبود علائم راهنمایی، نبود روشنایی، وضعیت اسفبار آسفالت، نبود شانه خاکی و ... جادههای قشم آنچه بقیه شهرها دارند را یکجا ندارد.
در جزیره جهانی قشم هر روز تعدای از قشموندان در جاده ها مجروح میشوند یا جان خود را از دست میدهند و مسئولان هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهند.
فاجعه زمانی رخ میدهد که در ایام تعطیلات حجم زیادی گردشگر با خودروی شخصی به قشم سفر میکنند، مدیران با افتخار آمار تعداد خودروی وارد شده به جزیره را اعلام میکنند. اما آماری از تعداد تصادفات در همان ایام منتشر نمیشود.
بنا به گفته عادل پیغامی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم،" آمار سوانح جاده ای در قشم نشان میدهد بسیاری از جاده های سطح جزیره از نظر ایمنی دارای مشکلاتی هستند و باید با هم افزایی و همراهی سایر دستگاه ها برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی آنها تلاش کرد."
برای بررسی وضعیت جاده های قشم نیازی به آمار نیست کافی است چند ساعت در قشم رانندگی کنید به جرعت میتوان گفت تمام جاده های قشم حادثه خیز است شاید بهتر باشد مدیران چند نقطه ایمن را مشخص کنند و سپس فکری به حال بقیه جاده های قشم کنند.
شاید جالب باشد در حالی که بیش از 30 سال از تأسیس سازمان منطقه آزاد در جزیره قشم میگذرد، هنوز جادههای فرسودهای در جزیره وجود دارند که در حدود چهل سال پیش از سوی جهاد سازندگی احداث شدهاند
شاید مسئولان قصد دارند در کنار جاذبه های طبیعی آثار تاریخی نیز ایجاد کنند!
امید است با توجه به حساسیت و خطرناک بودن نقاط حادثه خیز و غیر استاندارد بودن، جادههای سطح جزیره روزی به سمت استاندارد شدن پیش بروند.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و 69 شهر و روستا از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آبهای خلیج فارس گسترده شده است.