تحریم ۳ شرکت‌ آمریکایی توسط چین

چین شرکت‌های آمریکایی «جنرال اتمیکس ائروناتیکال سیستمز»، «جنرال داینامیکس لند سیستمز» و «بوئینگ دیفنس، اسپیس و سکوریتی» را در فهرست شرکت‌های غیرقابل اعتماد قرار داد که از هرگونه فعالیت واردات و صادرات مرتبط با چین منع می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۹۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ 20 May 2024
|
2303 بازدید

 

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، چین تحریم‌های جدیدی را علیه سه شرکت آمریکایی که به تایوان تسلیحات می‌فروشند، وضع کرده است، جایی که رئیس‌جمهور لای چینگ ته روز دوشنبه تحلیف شد.

به نقل از فیگارو، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد شرکت‌های «جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز»، «جنرال داینامیکس لند سیستمز»، «بوئینگ دیفنس، اسپیس و سکوریتی» در فهرست شرکت‌های غیرقابل اعتماد دولت چین قرار می‌گیرند.

این شرکت‌ها از هرگونه فعالیت واردات و صادرات مرتبط با چین و هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در چین منع خواهند شد. مدیران ارشد این شرکت‌ها از ورود به چین منع شده‌اند و مجوز کار آنها باطل می‌شود.

پکن تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند که در صورت لزوم با زور مجدداً متحد می‌شود و لای چینگ‌ته را یک «جدایی‌طلب خطرناک» نامیده است که تایوان را در مسیر «جنگ و زوال» قرار می‌دهد.

درعین‌حال، کنگره آمریکا باهدف منصرف‌کردن چین از هرگونه تمایل توسعه‌طلبانه، برای تایوان سلاح تهیه می‌کند.

این کمک بخشی از برنامه عظیم ۸ میلیارددلاری برای مقابله نظامی با چین از طریق سرمایه‌گذاری در زیردریایی‌ها و رقابت اقتصادی با پروژه‌های بزرگ چین در کشورهای درحال‌توسعه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...