تصادف جاده‌اي؛‌ تهديد شماره يك گردشگران

جاده‌هاي ناايمن، رانندگان تعليم نديده و وسايل حمل و نقل مستعمل كه حتي كمربند ايمني هم ندارند،‌واقعيت‌هاي هستند كه در بسياري از مقصدهاي پر جمعيت گردشگري جهان ديده مي‌شوند.
کد خبر: ۱۲۳۹۵۴
|
۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳ 06 October 2010
|
1875 بازدید
بر اساس مطالعات بنياد ايمني جاده‌اي بريتانيا،‌ تصادفات جاده‌اي،‌ عامل شماره يك مرگ و مير گردشگران در جهان شناخته شده است.

به گزارش فارس،‌ اين آمار كه بر چهار دليل عمده همچون، جاده‌هاي خطرناك، اتومبيل‌هاي غير استاندارد، رانندگي‌ پرخطر و مسافران دست پاچه استوار شده حاكي از آن است كه شمار تلفات گردشگران با سرعتي زياد در حال افزايش است.

بر اين اساس، طبق گزارش بنياد موسسه بين المللي اتومبيل‌راني و كمپين ايمن سازي جاده‌ها ،‌ سالانه نزديك به 25 هزار تلفات جاده‌اي براي گردشگران در سراسر جهان رخ مي‌دهد كه ايم ميزان تا سال 2020 به 45 هزار مورد و تا سال 2030 به 75 هزار مورد خواهد رسيد.

كارشناسان اعلام كردند، خطر تلفات جاده‌اي بر جان گردشگران به مراتب بيشتر از تروريسم، سوانح هواپيمايي و حتي بيماري‌هاي واگير دار است اما به رغم اين دامنه وسيع خطر هشدار و آگاهي كمتري از سوي سازمان‌هاي بين المللي گردشگري به گردشگران داده شده و مشكلات ايمني جاده‌ها در كشورهاي مختلف اطلاع داده نمي‌شوند.

ديويد وارد، دبير كل سازمان بين المللي اتومبيل راني گفت:‌گردشگران و مسافران بين المللي هنگام سوار شدن در هواپيماها خواهان بالاترين استانداردهاي ايمني در زمان مسافرت خود هستند اما به محض ترك صندلي‌هاي خود، در محيطي كاملا خطرناك وبدون حامي رها مي‌شوند.

وي افزود: جاده‌هاي ناايمن، رانندگان تعليم نديده و وسايل حمل و نقل مستعمل كه حتي كمربند ايمني هم ندارند،‌واقعيت‌هاي هستند كه در بسياري از مقصدهاي پر جمعيت گردشگري جهان ديده مي‌شوند.

اين گزارش به همين منظور تغييرات اساسي را براي بالابردن ايمني در سفرها خواستار شده كه از آن جمله مي‌توان به ايمن سازي و مديريت جاده‌ها و راه اندازي پروازهاي چارتر ايمن بين المللي نام برد. همچنين تمامي آژانس‌هاي مسافرتي موظف شدند تا تاكسي‌هايي مجهز به كمربند ايمني با رانندگاني مجرب را در اختيار مشتريان خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...