بازدید 4002

توهین تند رحیم‌پور ازغدی به چند مسئول اجرایی کشور

ادبیات حسن رحیم‌پور ازغدی و این لحن به شدت عجیب است و بیشتر بوی تسویه حساب سیاسی می‌دهد تا بیان واقعیت. کیست که ماجرای مشاجره لفظی ازغدی و روحانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را نداند.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵ 29 May 2024
توهین تند رحیم‌پور ازغدی به چند مسئول اجرایی کشور

به گزارش «تابناک» عضو شورای انقلاب فرهنگی در حال تمجید از رئیسی با زشت‌ترین ادبیات ممکن می‌گوید:« ما کسانی داشتیم که وقتی با انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها روبرو می‌شدند، از شدت خنده دهانشان را مثل اسب آبی باز می‌کردند ولی به نیروهای انقلاب در داخل کشور اخم و تف و لعن می کردند.»

این ادبیات و این لحن به شدت عجیب است و بیشتر بوی تسویه حساب سیاسی می‌دهد تا بیان واقعیت. کیست که ماجرای مشاجره لفظی ازغدی و روحانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را نداند.

«جفتک انداختن»؛ مهدی چمران واکنش نشان می‌دهد یا مثل زلفی‌گل سکوت می‌کند؟ 

در همین حال عصر ایران نوشت: آقای رحیم‌پور ازغدی گفته سران دولت موقت مهندس بازرگان ( که برای شرکت در جشن های سالگرد انقلاب الجزایر در مهر ۱۳۵۸ به این کشور سفر کرده بودند)  برای دیدار با زیبگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر رییس جمهوری آمریکا «خوش‌حال بودند و جفتک می‌انداختند».

   او البته این مقدمه را برای طعنه به حسن روحانی گفته و این که آرزو داشته «‌ولو در دست‌شویی با رییس جمهوری آمریکا ملاقات کند».

   این نوشته اما نه به بخش حسن روحانی کار دارد و نه تعبیر «جفتک انداختن» که به برژینسکی نسبت می‌دهد حال آن که بعید است چنین لفظی را فردی از فرهنگ دیگر (آمریکایی- لهستانی تبار)‌ به کار برده باشد. این است که از بازرگان و دکتر یزدی نام می‌برد و از دو نفر دیگر نه؛ اما جفتک انداختن را به همهٔ هیأت ایرانی نسبت می‌دهد و کسی را مستثنا نمی‌کند. حتی این نیست که چگونه فردی متولی دانشگاهیان درباره ۴ استاد برجسته دانشگاه این لحن را به کار می‌برد یا موضوع گفت و گو با توجه به حضور وزیران خارجه و دفاع نحوه تحویل سلاح‌های خریداری شده در ٰرژیم گذشته با بازپس گرفتن پول آنها بوده است.

  نکته اصلی این است که ترکیب هیأت محدود و منحصر به دو نفر -مهندس بازرگان نخست‌وزیر و دکتر یزدی وزیر خارجه- نبود. بلکه دو عضو دیگر هم در آن سفر و آن ملاقات بودند: دکتر مصطفی چمران معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع ملی و محمد مجتهد شبستری (دین‌پژوه).

    حال باید دید مهندس مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و برادر شهید چمران سخنان آقای رحیم‌پور ازغدی را توهین به دکتر چمران هم می‌داند یا نه؟ هر چند مسوولیت پاسخ به اهانت به دکتر چمران تنها با برادر او نیست.

  با این حال اگر سکوت کند و پاسخ ندهد ماجرای اهانت رحیم‌پور ازغدی به زلفی‌گل وزیر علوم ( که با لفظی توهین‌آمیز او را خطاب قرار داده و گفته بود: آّهای [نام حیوان باربر]....!) به یاد می‌آید که سکوت کرد و واکنش نشان نداد و این گونه تعبیر شد که بیشتر نگران صندلی وزارت است چون رحیم‌پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در قیاس با زلفی‌گل نفوذ و موقعیت محکم‌تری دارد و عضو ارشد نهادی بالادست مجلس در امور فرهنگی است که با عنوان سیاست‌گذاری عملا قانون‌گذاری می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
دمش گرم مرد به این می گویند تازه خیلی مودبانه صحبت مرد
ازغدی که مثل روحانی دنبال قدرت نیست
پس درست گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
دنبال قدرت نیست ،محدود هم نیست تریبون هم که الی ماشالا براش مفت ودر اختیار در هر حالی
توهین تند رحیم‌پور ازغدی به چند مسئول اجرایی کشور
نه که مسئولین قابل دفاع باشند اما چیزی مناسب تر از این سخن نمی توان گفت. "از کوزه همان برون تراود که در اوست"
رحیمپورچون جیبش بسته است دهانش باز است
اقای رحیم پورازغدی برودپای درس اساتیداخلاق بنشیند.
درست گفته
از قدیم گفتن ماه پشت ابر نمیمونه . تربیت خانوادگی هم بالاخره رو میشه .
تعبیری بهتر از این نمیشه بکار برد که آقای رحیم پور اذغدی گفته
استاد رحیم پور حتما از خود اسب آبی معذرت خواهی خواهد کرد
ادب از که آموختی از بی ادبان
رحیم‌پور فردی عصبی و صد در صد بی سواد و بی ادب است. این شخص درک نادرست و منحرفی از دین دارد و تصور می‌کند با پرخاش کردن و چنگ انداختن بی اساس و دور از اخلاق به این این و آن اعتباری خواهد داشت
خیلی میسوزه......
از کوزه همان برون طراود که در اوست
واقعیت روگفته
دمش گرم
ولا نمیدونیم چی بگیم
اصلا توهینی بوده یا نه!
اما اگه بوده درست نیست
لطفا بعضی از دوستان هم رعایت کنند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات