بازدید 13396
واکنش معنادار سرمربی آبی‌ها به شایعه اخراج بعداز بازی آخر

قرارداد ۳ساله نکونام و کابوس حکم انضباطی؛ آیا مالکان جدید استقلال، این جواد را می‌خواهند؟

جواد نکونام در آخرین نشست خبری قبل از بازی در لیگ جاری، پاسخ محکمی به احتمال برکناری‌اش داد اما برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال صدور حکم سنگین علیه سرمربی استقلال بعداز بازی فرداشب است، حکمی که مدیران هلدینگ را روانه بازار مربیان خارجی خواهد کرد
کد خبر: ۱۲۴۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ 31 May 2024

قرارداد ۳ساله نکونام و کابوس حکم انضباطی؛ آیا مالکان جدید استقلال، این جواد را می‌خواهند؟

جواد نکونام در شب آخرین بازی فصل به شایعات درباره جدایی اش استقلال واکنش نشان داد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعداز پایان بازی استقلال و گل‌گهر، برخی منابع خبری از عدم تمایل برخی مدیران هلدینگ مالک خلیج فارس برای ابقای نکونام خبر داده اند.

چند خبرنگار تخصصی حوزه استقلال هم در صفحات شخصی و استوری‌های خود اینطور استنباط کرده‌اند که شرایط حاشیه‌ای آبی‌ها در فصل جاری، به مذاق مدیران تصمیم گیر خوش نیامده و آنها قصد دارند پروژه خود را با مربی تراز اول خارجی در کنار تغییرات اساسی در فهرست بازیکنان دنبال کنند.

جواد نکونام و اطرافیانش هم قطعا این خبرها را شنیده و برای خود تجزیه و تحلیلی دارند که حالا در شب آخرین بازی فصل وقت مناسب برای نشان دادن واکنش به این حرف‌ها نیست.

با اینحال نکونام نتوانست پاسخ خبرنگاران در این مورد را ندهد و با جمله‌ای کوتاه و البته توفانی مخلص کلام را گفت:  من قرارداد ۳ ساله با استقلال دارم!!

نکونام درباره وضعیت روابط خود با مدیران جدید استقلال، استوری اخیر فرهاد مجیدی و این که گفته شده دو عضو احتمالی هیات مدیره جدید موافق ماندن او نیستند، گفت: من قرارداد ۳ساله با استقلال دارم. از روزی که تغییرات انجام شده آرامش داریم و می‌دانیم تمرکزمان فقط باید بر روی فوتبال باشد. کاملا تمرکز داریم. این که سال بعد چه اتفاقی قرار است بیفتد ما جلسه داشتیم و حتی با بازیکنان مدنظرمان برای فصل بعد صحبت کردیم. قطعا بعداز بازی آخر دنبال نهایی کردن قراردادها هستیم. صحبت رسمی همین است که گفتم. از این صحبت‌های فرعی در فوتبال‌مان زیاد داشته‌ایم.

با اینحال جلسه‌ای که جواد نکونام درباره آن حرف می‌زند، به قبل از مصاف با نساجی در قائمشهر و دادن صدر جدول به پرسپولیس برمی‌گردد. روزی که خبر رسید جواد نکونام برای ملاقات با شهریاری، مدتی طولانی پشت در اتاق او نشست تا سردار را ببیند. کسی که نفر دوم هلدینگ خلیج فارس بعداز علی‌عسگری است و در استقلال حرف اول را می‌زند.

آن قرار و مدار در پشت درهای بسته، هر چه بود حالا اوضاع زمین تا آسمان فرق کرده... جواد بعداز آن دیدار نتوانست آرامش باشگاه را حفظ کند و طبق ادعای رسانه‌های متعدد در رختکن بازیکنان را برای مصاحبه علیه داوری تهییج کرد. خودش هم علیه دو داور افشاگری کرد که به کمیته انضباطی فدراسیون هم احضار شد و در کمال تعجب، حکمی برای او و مصاحبه‌های آتشین‌اش علیه برادران حیدری، پرسپولیس و تاج و خیلی‌ها صادر نشد!

حالا شنیده می‌شود محرومیتی سنگین که شاید یک سوم فصل را از جواد نکونام بگیرد ، در صورت عدم اثبات اتهامات او به داوران، انتظارش را می‌کشد و تیم مالکیتی هم با وجود قرارداد نمی‌توانند بخش زیادی از فصل را بدون سرمربی کنار زمین طی کنند. از فدراسیون فوتبال زمزمه‌هایی مبنی بر برخورد شدید با نکونام به گوش می‌رسد تا از این پس ، بتوان با موارد مشابه برخورد کرد. عدم صدور حکم متناسب با اتهاماتی که جواد نکونام علیه داوران و مقامات فوتبال مطرح کرد، ممکن است جواز تکرار را برای سایر مربیان صادر کرد و فصلی جهنمی را برای تصمیم‌گیران بسازد.

نام‌هایی مثل استراماچونی و مربیانی در سطح او برای نیمکت و مهاجمانی در سطح مامه تیام برای خط آتش استقلال طرح می‌شود و جیب پر پول مالک باشگاه هم باعث می‌شود چنین تغییراتی رویا نباشد.

بهرحال به‌نظر می‌رسد فرداشب اگر جواد ، به لطف حوادث فوتبال و لغزش سرخ‌ها صاحب جام نشود، نباید چندان روی ادامه دو فصل باقیمانده قراردادش دل خوش کند. شکافی که بین او و بخشی از سکوهای استقلال در چند هفته آخر شکل گرفته، باعث می‌شود که هواداران آبی از شنیدن مداوم حرف‌های کسل‌کننده، خسته شده باشند و یک مربی کم حرف‌حدیث‌تر در کنار خط شبیه آنچه پرسپولیس پیدا کرده را بیشتر بپسندند. مربی ای که بیش از جنجال های کلامی، در تاکتیک های تیمی حرف‌های جدی داشته باشد و جای بسنده‌کردن به بردهای اقتصادی ، بر حریفان حتی در خانه‌شان سخت بگیرد.

قرارداد ۳ساله نکونام و کابوس حکم انضباطی؛ آیا مالکان جدید استقلال، این جواد را می‌خواهند؟

آنها دوست ندارند هر بازی به جای نقد عملکرد تیم خود که در جدول خلق موقعیت، یکی از تیم‌های پایین جدول در فصل جاری بوده، از ناداوری و اعمال نفوذ به نفع رقیب و ساختار فاسد فدراسیون بشنوند.

فصلی که استقلال با وجود ۲۰ هفته صدرنشینی و جدال نفسگیر با رقبای پرستاره، همیشه تن هوادارانش را برای حفظ برتری حداقلی لرزاند و آب خوش از گلوی هیچکس در این باشگاه پایین نرفت.

جواد نکونام در آخرین نشست خبری قبل از بازی خود در لیگ برتر بیست‌وسوم، با لحنی منطقی‌تر عنوان دومی را پذیرفت و آن را ناکامی ندانست. اتفاقی که اگر چند هفته زودتر رخ داده بود، شاید  اینهمه فشار روانی به تیمش وارد نمی‌شد و حالا هم شاید حتی اختلاف دو هفته قبل با رقیب ، به خاطر آرامش ذهنی و تمرکز روی بازی خودشان سر جایش باقی مانده بود.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۵
از اینکه استقلال را دوره کرده اید و از هر طریق به دنبال ضربه زدن به این تیم هستید دست بردارید. وضعیت داوری که احتیاج به گفتن نداره ، وضعیت مالی و پشتیبانی هایی که در سال های اخیر از تیم محبوبتان شده که تمامی نداره ، وضعیت رسانه ای از روزنامه و نشریات دولتی گرفته تا صدا و سیما و... هم کاملا مشخصه... واقعا اگه فرهاد مجیدی میدونست یه قهرمانی ساده و بدون شکست اینقدر خار چشم شما میشه قطعا اینکارو نمیکرد.... بخدا بیشرمی و بی حیایی هم حد و اندازه داره.
پاسخ ها
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
این نیمکت مربی های استقلال در حد واندازه تیم بزرگی مثل استقلال نبودند ونیستن. نکونام و هاشمی نسب و ... فقط وفقط برای حاشیه گری و هوچی گری و فرافکنی خوبن و بس. .چه در فولاد و چه در استقلال و چه در هر تیم دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
قهرمانی های پشت سر پرسپولیس بدجوری بهتون فشار آورده، منم بودم بدتر از شما میشدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
از رو نمیرن که. یک روز نمیتونن جای نکونام باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
آخه چقدر توهم.خودتون مساوی کردید!! همه بیشرم هستن فقط شماها شرم و حیا دارید؟؟؟!!
من جای کمیته انضباطی بودم این اقا رو بخاطر تهمت هایی که به فدراسیون و داورن زده و از گغته های خودش هم اصلا پشیمان نبیست حداقل یک سال محروم میکردم
پاسخ ها
هومن
| United States of America |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
فعلا یک قلم گندش درآمده ۲۰۰ میلیارد داوران گرفتند ، چون وام قرض الحسنه نبوده، گرفتند تا داوری را دل به خواه یک تیم هدایت کنند . همین بازی آخر باز یک پنالتی روی بلانکو نگرفتند . دقیقا چه چیزی را باید ثابت کند ؟! تومی که دو متر تو دروازه بود ولی گل نشد ، پنالتی های نگرفته یا پنالتی گرفته شده به خاطر خطای ۳ متر بیرون محوطه جریمه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
حالا گل محمدی این حرفها رو زده بود چی؟
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
باید اقا جواد و بخصوص حاشیه ! نسب رو طوری نقره داغ کرد که مایه عبرت بقیه حاشیه سازان بشه
لنگی توخودت کمیته هستی احتیاج به نظر کمیته نیست.دوما گند کمیته انضباطی هم درمیاد مثل قبلی ها رای بیخود
درود بر باشگاه دوچرخه سواران
بخدا این استقلالیا خیلی خیلی گناه دارن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
آره چون شرف گرونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
آره تهمت گناه بزرگیه
این بیسواد ، به جای فوتبال داره نقبال بازی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
باشه دکتر علی پروین خوبه
حتی اگر قهرمان بشه هم، باید عوضش کنم
در حد تیم بزرگ استقلال نیست.
استقلالیا لیاقتشون بیشتره، یه جنتلمن در حد استراماچونی
بعنوان یک پرسپولیسی گفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
بزرگ؟!! ده سال یک قهرمانی یعنی بزرگی؟!!!
واقعا چه ترسی از نکونام دارید که هیچ برخوردی نمیکنید ؟ اقایان کمیته انضباطی و فدراسیون این عدم برخورد شما راه را برای بی نظمی های بعدی هم هموار میزاره هم فوتبال را برای مردم کسل کننده میکنه ، حالمون داره با این فوتبال بد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
همون ترسی که نمی تونید تو زمین قهرمان شید با ساخت وپاخت جام اسنپی می گیرید
نکونام مثل استقلال باید از لیگ دسته سه شروع میکرد...

چون از نظر فنی چیزی بارش نیست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
شما اون وقت چقدر بارتونه که 20 هفته سرورتون بوده تو جدول؟
استقلال نکونام مثل فیلم های هندی شده

معلوم نیست خنده داره، گریه داره، ترسناکه، تخیلی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
باز این دارو دسته فرهاد مجیدی ریختن اینجا براش تیم جور کنن
داستان تكراري هر فصل استقلال در اوج حاشيه پيروزي در اوج آرامش
مالکان این جواد را نمیخواهند و جواد باید برود غاز بچراند
آقا بازی شمس آذر نشون داد داستان چیه. ول کنید دیگه جام مال شماست
هوچی گر نه مربی
تاچ و اصفهون .افشاریان و سهیل کوچاس حالا
اگراخلاق داشت وباعث تحریک بازیکنان نمیشد چه بسا قهرمانی دردستش بود اما به تیم خودش منتقل کرد وجام رو از دست داد مبارک حریف سنتی بازهم شکایت داره وبا وجوداینکه دستش ازجام کوتاه شده ان شاءالله بایدعرضه تبریک به تیم حریف داشته باشه
تا فرهاد مجیدی بی تیم میشه از همه جا مونده رونده این دارودسته سایبریش می ریزن همه جا تا استقلال رو وارد حاشیه کنن و مربی رو بیرون کنند و باز بیاد استقلال و وسط فصل دلار عربی ببینه تیم رو ول کنه بره
لنگیا یادشون رفته رکورد قهر سرمربی به تیم پرسپولیس تعلق داره...
ماشاالله جواد هیچ مشکلی ندارد چون از حق خودش و تیمش دفاع می‌کنه آدم بدی شده اگه سکوت میکرد بهترین بود او یک تنه در برابر تمام بی عدالتی های بعضی از داوران ایستاد که بعضی مربیان می‌ترسیدند حرف بزنند و امتیاز باد آورده را به تیم لنگ دادند
متاسفانه بیشتر هواداران استقلال روی تعصب بیجا نظر میدن حداقل به فوتبال روز اروپا رجوع کنید بابا جان تیم بزرگ ثبات مدیریت مربی درجه یک بازیکن توپ میخواد کدومو استقلال داره؟ شما بگین کارنامه مربیگری نکونام رو بیان کنید شما که دیدین آبروی فوتبال باشگاهی ایران رو به سفره گرفت و شبانه تیم فولاد رو توی کوران مسابقات آسیایی ول کرد اومد مربی این حرفه ایه؟ چرا مدیران تا لایق استقلال این تصمیم رو گرفتن اون هم از دستیارش از مدیران تا مربی بیعرضگی خودشان رو به گردن داوران میندازند و این فرهنگ کذب رو هم به هواداران تزریق کردن
اینکه استقلال جام و واگذار کرد هیچ شکی در آن نیست اما اینکه رقیب هم از همه سو حمایت میشه جالبه که تلویزیون یا رسانه ملی حق حمایت از هیچ باشگاهی را ندارد چون رسانه ملی محسوب میشه ولی وسط بازی استقلال یک درمیون تن ماهی پرسپولیس برنج پرسپولیس خلاصه هرچی به فکرت برسه برای آنها تبلیغ میکنه و مجری های افتضاح که گرایشات آنها کاملا مشخصه هم در جای خود جای بحث داره مجری که همگان در شبکه های اجتماعی دیدند چگونه تمایل به اخذ اقامت در کشور دیگر را دارد همه و همه گویای بی نظمی در این آشفته بازاری است که ما صدا و سیما میگوییم کاش بیشتر به این وضع رسیدگی شود
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری