بازدید 2913

ماجرای پیام اضطرار کَشتی روسی در بندر فریدونکنار

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از پیام اضطرار و امدادرسانی پزشکی به خدمه کشتی تجاری روسی مستقر در لنگرگاه بندر فریدونکنار خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ 06 June 2024


به گزارش  تابناک به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، علی اصغر صادقی روز پنجشنبه گفت: مرکز فرعی هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRSC) بندر فریدونکنار در ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه روز چهارشنبه شانزدهم خرداد ماه، پس از دریافت پیام اضطرار از سوی کشتی تجاری روسی، مبنی بر نیاز به امداد رسانی پزشکی به یک نفر از خدمه به دلیل عفونت از ناحیه پا، بی درنگ نسبت به اعزام شناور (یدک کش فریدونکنار)، به محل استقرار کشتی در لنگرگاه بندر فریدونکنار اقدام کرد.

وی افزود: فرد بیمار در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه توسط یدک کش از کشتی تجاری تحویل گرفته شد و پس از انتقال به اسکله بندر فریدونکنار، بلافاصله توسط نماینده شرکت کشتیرانی با همکاری یگان حفاظت بندر، برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان شهر اعزام شد.

ماجرای پیام اضطرار کَشتی روسیه در بندر فریدونکنار چه بود؟

صادقی گفت: هموطنان گرامی در صورت بروز هر گونه حادثه دریایی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از طریق شماره تلفن (۱۵۵۰) با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر (MRCC) تماس حاصل کنند.

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، مسئولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال الزامات کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور دریایی و بندری، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها را، نیز بر عهده دارد.

بندر نوشهر با قدمتی حدود ۹۰ سال و مساحت حدود ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ تن برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات