بازدید 9292
هفتمین شکست در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴

باخت دردناک به بلغارها: مفت‌بازی والیبال ایران اپیزود هفتم / پائز و بازنده‌ترین تیم دنیا !

در تیم پائز، حتی باتجربه‌ترها و میدان دیده‌ها هم شبیه مبتدی‌ها و تازه‌واردها بازی می‌کنند و در امتیازات حساس، جای رسیدن به داد تیم ، با سوتی‌ها و اشتباهات فردی ، باد به پرچم رقیب می‌اندازند. تیم فعلی ایران شبیه جرقه‌ای است که به آتش منجر نمی‌شود و انتظار نداشته باشید آبی از آن گرم شود
کد خبر: ۱۲۴۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳ 07 June 2024

باخت دردناک به بلغارها: مفت‌بازی والیبال ایران اپیزود هفتم / پائز و بازنده‌ترین تیم دنیا !

تیم ملی والیبال ایران با مربی کم‌تجربه و بی‌نام و نشان خارجی‌اش در لیگ ملت‌ها همچنان در حسرت پیروزی باقی ماند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی‌که تصور می‌شد تیم موتا پائز ، امروز سرانجام به اولین برد خود در فصل جاری مسابقات برسد، تیم ملی از ساعت 6:30 صبح روز جمعه 18 خرداد در هفتمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های 2024 در مصاف بلغارستان پایین جدولی هم باخت و در کسب پیروزی ناکام ماند.

باخت ایران با نتیجه سه بر دو و با نتایج ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱ رقم خورد. تیم ایران به طور واضحی بر حریف تسلط داشت و از لحاظ نفرات در شرایط بهتری از رقیب افول کرده خود بود اما تاکتیک و برنامه اشتباهی به تیم تزریق شده که مانع نتیجه‌گیری تیم است.

ترکیب تیم ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب تیم بلغارستان: آسپاروف، پتکوف، دیمیتروف، تاتاروف، گروزدانوف، نیکولوف و پتکوف

سرمربی: جیانلورنزو بلنجینی

باخت دردناک به بلغارها: مفت‌بازی والیبال ایران اپیزود هفتم / پائز و بازنده‌ترین تیم دنیا !

به این ترتیب سرمربی گمنام و بی‌تجربه برزیلی-فرانسوی تیم ملی که از ابتدا هم نسبت انتخابش اعتراض و انتقاد وجود داشت، با وجود گذشت هفت بازی از رقابت‌های امسال هنوز حتی یک برد در کارنامه حرفه‌ای اش ندارد تا ثابت کند فاکتورهای غیرفنی زیادی در گزینش و قرارداد او دخیل بوده‌اند. 

در تیم پائز، حتی باتجربه‌ترها و میدان دیده‌ها هم شبیه مبتدی‌ها و تازه‌واردها بازی می‌کنند و در امتیازات حساس، جای رسیدن به داد تیم ، با سوتی‌ها و اشتباهات فردی ، آب در آسیاب رقبا می‌ریزند و باد به پرچم آنها می‌اندازند. 

تیم کنونی ایران، با نمایش‌های پرفراز و نشیب و عملکرد مواج در بازی‌ها، همچون جرقه‌ای است که نمی‌تواند آتشی برپا کند و هیچ آبی از این نوع بازی در لیگ ملت‌ها گرم نمی‌شود.

مقصر اوضاع فاجعه‌بار امروز والیبال ایران ، بردن تردید محمدرضا داورزنی، وحید مرادی و میلاد تقوی هستند که فدراسیون را از دوره گذشته تا کنون در چنگ خود گرفته‌اند؛ نایب رئیسی که درگیر پرونده بدهی‌های نجومی خود در کشورهای حاشيه خلیج فارس است و به زندان هم افتاده اما خبری از عزل او نیست.

تقوی هم سکوت کرده و تنها تماشاگر است و داورزنی بازنشسته که بعداز تحویل میراث سیاه خود به جانشینان و رفقایش، تور دور دنیا گذاشته و برای اجلاس‌های کنفدراسیون قاره‌ای و فدراسیون جهانی از تهران به مانیل و از آنجا به سوئیس در پرواز است.

نسل فعلی تیم ملی که سال‌ها پشت خط باندبازی ها درجا زده بود، فعلا نمی‌تواند از زیر بار فشار تیم‌های معمولی اروپا هم سر بر آورد و به هیچ حریفی نه نمی‌گوید.

فدراسیونی که تا خرخره درگیر بی‌درایتی و بی کفایتی مدیران ارشد خود است و کرسی‌های مهم فنی آن در تیم‌های پایه هم در معادلات قدرت معامله می‌شود و به مربیان بی‌کارنامه و تازه‌وار و ناشی می‌رسد که سابقه دو روز نشستن روی نیمکت و یادگیری الفبای مربیگری را هم نداشته اند.

ست اول: ۲۵ بر ۲۰ ایران

بازی پایاپای پیش می‌رفت و در امتیاز ۵ برابر بود تا اینکه شریفی توپ را به آرامی به دست سه دفاع بلغارستان زد و توپ بیرون رفت و امتیاز برای ایران شد. در ادامه ولی‌زاده با دفاع خود یک امتیاز دیگر برای ایران گرفت. دو اشتباه متوالی از بازیکنان بلغارستان فاصله امتیازات را بیشتر کرد و ایران را ۹ بر ۵ پیش انداخت. بازیکنان ایران با دفاع دیمیتروف امتیاز چهاردهم را هم گرفتند و ایران ۱۴ بر ۹ جلو بود. اسماعیل‌نژاد دو امتیاز پیاپی گرفت تا ایران همچنان ۲۲ بر ۱۷ جلو باشد. بازیکن بلغارستان سرویس خود را به تور زد تا ایران ۲۵ بر ۲۰ برنده این ست شود.

 

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ بلغارستان

نیکولوف سرویس خود را خراب کرد تا امتیاز اول این ست برای ایران باشد. بازیکنان ایران با عملکرد خوب خود ۷ بر ۵ تیم برتر میدان بودند. شریفی با سرویس پر قدرت خود یک امتیاز مستقیم گرفت تا نتیجه کار ۱۰ بر ۶ به سود ایران باشد و بلنجینی وقت استراحت درخواست کند. بلغارستان در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشاند و پائز وقت استراحت گرفت. عبادی‌پور و اسماعیل‌نژاد آبشارهای خود را به بیرون زدند تا بلغارستان ۱۳ بر ۱۱ جلو بیفتد. تاتاروف با جا گذاشتن مدافعان ایران امتیاز گرفت تا بلغارستان ۱۷ بر ۱۴ جلو باشد. بلغارستان در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شد.

 

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ بلغارستان

رقابت در شروع این ست نزدیک بود و دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند. در ادامه بلغارستان ۱۱ بر ۹ جلو افتاد و اختلاف امتیاز ایجاد کرد. ولی زاده با دفاع خود امتیاز گرفت تا بازی در امتیاز ۱۱ برابر شود. تاتاروف یک امتیاز گرفت و در ادامه خطای تور وادی اعلام شد تا بلغارستان بار دیگر ۱۳ بر ۱۱ پیش بیفتد. صالحی با عبور از دو دفاع بلغارستان آبشار خود را تبدیل به امتیاز کرد تا امتیاز ۱۸ برای ایران به دست بیاید و به یک قدمی بلغارستان برسد. داور خطای حمل تاتاروف را گرفت تا بازی در امتیاز ۲۰ برابر شود. در حالی که ایران ۲۱ بر ۲۰ جلو بود رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که در نهایت اسماعیل‌نژاد آبشار خود را به آنتن زد و امتیاز برای بلغارستان شد. اسماعیل‌نژاد سرویس خود را به تور زد و در ادامه هم این بازیکن دفاع شد تا بلغارستان دو امتیاز پیاپی بگیرد و ۲۴ بر ۲۲ جلو بیفتد. بازیکنان بلغارستان با دفاع اسماعیل نژاد امتیاز ۲۵ را هم گرفتند و ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست شدند.

 

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۰ ایران 

ایران در ابتدای این ست عملکرد خوبی داشت و ۵ بر یک جلو افتاد. بلغارستان بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاند اما بار دیگر ایران ۱۲ بر ۱۰ پیش افتاد. پتکوف یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و در ادامه هم تاتاروف با عبور از دفاع ایران توپ خود را در زمین ایران جای داد تا بازی بار دیگر در امتیاز ۱۴ برابر شود. محمد ولی‌زاده دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران ۲۰ بر ۱۷ پیش بیفتد. مصلح‌آبادی فراهانی هم دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران این ست را ۲۵ بر ۲۰ برنده شود.  

 

ست پنجم: ۱۵ بر ۱۱ بلغارستان  

رقابت در شروع این ست هم نزدیک بود. اسماعیل‌نژاد آبشار خود را بیرون زد، در ادامه پتکوف امتیاز مستقیم سرویس گرفت و سپس تاتاروف آبشار خود را در زمین ایران جای داد تا بلغارستان پنج بر دو جلو بیفتد. ایران بازی را در امتیاز ۵ به تساوی کشاند. حسین‌خانزاده که ستاره ایران در این ست بود یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران ۸ بر ۷ جلو بیفتد. وادی به دلیل اعتراض به داوری یک کارت زرد گرفت. پتکوف با دفاع خانزاده امتیاز گرفت و بلغارستان ۱۱ بر ۹ جلو افتاد. در نهایت بلغارستان این ست را ۱۵ بر ۱۱ برنده شد.  

باخت دردناک به بلغارها: مفت‌بازی والیبال ایران اپیزود هفتم / پائز و بازنده‌ترین تیم دنیا !

گروتودوروس امپامینوداس از یونان به عنوان داور اول و لوییس گراردو ماسیاس از مکزیک به عنوان داور دوم، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

ایران و بلغارستان در طول تاریخ ۱۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم دو کشور از این بابت هر کدام با ۵ برد برابر بود و بلغارها در دیدار امروز ششمین برد خود را تجربه کردند.

مردان والیبال ایران از ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز ‌شنبه ۱۹ خرداد در آخرین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف ترکیه می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۵
با سلام واقعا جزع حسرت و ناامیدی از این تیم نمیشه دید تلاش خودشان را می‌کنند انصافا ولی تو موقعیت های حساس نمی توانیم بازی کنیم امروز در ست پنجم چند تا توپ برگشت را نتوانستیم امتیاز کنیم یک انتقادی که از عبادی پور هست این که به عنوان کاپیتان چرا باید اینقدر صعیف باشی که تعویض بشی به نطر من ما خودمان داریم به خودمان صربه میزنیم ای کاش ما قدر داشته هی رو که داشتیم رو میدونستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
تمام رشته های وزشی در حال پسرفت و شکست هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
المپیک 2024 در شهر پاریس فرانسه از تاریخ 5 تا 21 مرداد برزگزار می شود.
پیش بینی می شود که ورزشکاران ایران ضعیفترین نتیجه در بازیهای المپیک را کسب کنند.
ناشناس
| China |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
همه چیز ایران غیر از صنایع نظامی ، نانو، سلولهای بنیادی و صنایع اتمی، دقیقا شبیه به هم هستند.
اين آشی است که‌ دولت براي والیبال و ورزش‌ پخته!!!
اين حال و روز ورزش‌ و کشور ماست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
در تعجبم از افرادی که حسرت عملکرد خوب!! این دولت را دارند!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
بجای شایسته سالاری، باند بازی و غوغاسالاری حاکم شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
حتما باید چندی دیگر حسرت رفتن این مدیران ضعیف را هم بخوریم!!!!
کلا تو هر رشته ورزشی در هر جای دنیا وقتی یک تیم نتیجه نمیگیره سریع سرمربی اخراج میشه یا خودش میره استعفا میده ولی تو ورزش ما کلا برعکسه مخصوصا فوتبال که همیشه با کسانی که نتیجه نمیگرفتن راه رو ادامه دادیم .
پاسخ ها
Bvccvhggg
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
یه چیزی باید به تیم زمان داد چرا که نسل سعید معروف که بهترین بودند ۴ سال اگه یادتون باشه وقتی که هم سن اینا بودن و اومدن خبری از المپیک نبود و همش می باختن بعدچند سال شدن نسل طلایی
وقتی با مسائل فدراسیون فوتبال برخورد جدی نمیشه، تعجبی هم ندارد که بقیه فدراسیون ها الگو برداری کنند. مربیان سفارش شده و بدون صلاحیت، بازیکنانی که انگار در لحظات حساس بازی را برای تیم حریف در می آورند.
یک موقعی برد و باخت تیمها، به ویژه تیمهای ملی باعث شادی و ناراحتی می شد. اما حالا برای مردم اهمیتی ندارد. توجه مردم به موضوعات مهمتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
متاسفانه اهمیت مردم و نظراتشون هم کم شده!
متاسفانه این تیم خیلی فرصت سوزی میکنه
و نکات ساده اولیه رو هم رعایت نمی‌کنند
اسپک زنهای ایران بدون توجه به نوع پاسی که داده شده اسپک می‌زنند یا وقتی پاسور پاسهای با فاصله زیاد یا جوری پاس میده که دفاع حریف راحت میرسه معلومه این توپها براحتی دفاع میشن
فدراسیون والیبال، مسولانش، کادر فنی و بازیکنانش
همگی لنگ می زنند.
تیم بلحاظ فنی و روحی مشکلات زیادی دارد.
دقت بازیکنان بسیار کم است و بنظرم وقتی تیم قفل می‌شود نه مربی و نه بازیکنان قدرت گشایش ندارند.
تیم بلغارستان واقعا تیم قوی نبود.
بسیاری از ضربات برگشتی بنفع حریف بود.
حمله ایران چرا اینقدر ضعیف شده؟
تنها نقطه قوت تیم ، تعدادی سرویس خوب بود که امیدواریم بهتر بشه.
واقعا دردناک است. به هویت ایرانی ضربه زدند. همین امروز باید این مربی بی عرضه و مدیران فدراسیون برکنار شوند.
صابر کاظمی کجا است؟؟؟
چرا سیاه نمایی می کنید؟ (واقعیت: ایران در والیبال در یک قدمی قله ایستاده)
والیبال و فوتبال و بسیاری دیگر از ورزشها، از مرکز توجه مخاطب میلیونی خارج شده اند و این مساله به ورزش، ضربه بزرگی می زند. بعضی وقتها، حتی دریافت هزاران کامنت فحاشی در صفحه شخصی و در اعتراض به عملکرد بد بازیکن به مراتب بهتر از دیده نشدن و خالی ماندن زیر هر پست است. کاهش تعداد بازدید به اعضای خانواده و نزدیکان، پیام خوبی به بازیکن نمیدهد.
نماد واقعی و جایگاه واقعی ایران را در عرصه های اقتصادی و ورزشی و بین المللی به تصویر کشیدند . ما در تمامی حوزه ها در مثل والیبال هستیم.
مگه مهرداد محمدی چی گفت که انقدر جریمش کردید ؟ حقیقت براتون انقدر تلخه ؟ ورزش رو نابود کردید دیگه .
چرا عبادیپور هر سال دعوت میشه به قرآن داره با شرف یه ملت بازی میکنه آخه چقدر مفت توپا را خراب میکنه امین اسماعیل نژادم باید تعویض بشه خیلی بد بازی میکنه
ورزش سیاسی
باعث آبروریزی شدند. خواستارانحلال فدارسیون والیبال و تبدیل زمین ها ی والیبال به استخرشنا هستم.
انقدر ضعیف بازی میکنیم که تیمها حریف ۳ امتیاز بازی را برای خودشان حساب کرده اند .
آقای صاب فدراسیون..نمیتونی یه مربی خوب بیاری؟والیبال داره پروژه مثل فوتبال شدنش تکمیل میشه ها،اگه مردی نزار مث فوتبالمون بره تو گردابی که هیچکی نمیتونه خارجش کنه و کلماتِ:حسرت پنجاه ساله،طلسم المپیک?واسه والیبالم ساخته شه.پائز رو بندازید بیرون
اصلا مهم نيست
از روزی که این سرمربی کم تجربه رو انتخاب میکردن و خوشحال بودن که شق القمر کردن باید به این روزگارم فکر میکردن...
مدیر ناکارامد مربی ناکارمد انتخاب میکنه.
این مربی که آوردن نه نام و آوازه ای داره نه تجربه چندانی،یعنی مربی ایرانی اندازه این یارو هم نیست شما که دارید پول و سرمایه مملکت خرج می‌کنید خوب حداقل بدید به یک مربی ایرانی ،ابن یارو هم تیم به فنا میده هم چند روز دیگه شکایت می‌کنه بابت دستمزد مثل فوتبالمون میشه بسه دیگه نمودید مردم
والیبال ایران نابود شد
فقط و فقط تیم باید سرعتو ببره بالا پاس دو طرف حداکثر ارتفاع توپ یک متر حتی اگر توپ نرسید به همین صورت باید پاس داده بشه پاس بلند ممنوع همه آبشار زنها باید خودشان را به این پاسها هماهنگ کنند.2.پشت دفاع توسط شخصی که از دفاع جامونده باید پوشش داده بشه.سه نفر عقب هم باید با جاگیری خوب اکثر توپها یی که از دفاع رد میشه جمع کنند.
سلام واقعا خسته نباشید بچه ها برید تیله بازی بهتره ب خدا
این چ جور بازیه ک نمیتونه پاسور پاس درست و حسابی بده
جمعش کنید پول بیت المال و هدر ندید. راضی نیستن مردم
ای صاحب فدراسیون حالا پاییز آوردی سر مربی ....اگه بهار هم بیاری تیم درست نمیشه....ریشه رو دریاب
خیلی دیر این تصمیم گرفته شد. بچه های تیم زیر شکست ها له شدند. رییس فدراسیون والیبال نیز باید قاطعانه برکنار شود.برای چنین تصمیم حساسی باید وزیر ورزش هم ورود می کرد. کوتاهی قابل بخشش نیست. روحیه
بچه ها را حداقل با وعده مادی شارژ کنید تا به خود بیایند. تا بازی فردا به معجزه آقای اکبری امیدوارم.
یعنی واقعا فعل نخواستن رو صرف کردن، با تمام وجود برای باختن بازی میکنن راست گفت اقای پائز بازیکنانی که شخصیت همدلی ندارن بهتر از این نمیشن
اسماعیل نژاد و میلاد عبادی پور دعوت نکنید آبروی تیم بردند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات