بازدید 40206
مهدی در تیم ملی هم سبقت گرفت

جدول گلزنان مقدماتی جام‌جهانی در آسیا با هت‌تریک طارمی

گلزن ایرانی باشگاه اینترمیلان ایتالیا خودش را به جدول بهترین گلزنان رساند تا پرچم ایران هم بین مهاجمان برتر آسیا دیده شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 07 June 2024

بالاخره یک ایرانی در جدول برترین گلزنان رقابت‌های جاری مقدماتی جام جهانی قرار گرفت. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ در پایان روز پنجم از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، جدول برترین گلزنان این مسابقات انتخابی در قاره آسیا منتشر شد و مهدی طارمی پشت سر سون هیونگ مین و المعز علی قرار گرفت. 

تیم ملی فوتبال ایران در هفته دوم دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، با نتیجه ۴ بر ۲ میزبانش هنگ‌کنگ را شکست داد. مهدی طارمی که به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار ایران و هنگ کنگ انتخاب شد، در این دیدار هت تریک کرد. 

به این ترتیب گلزن ایرانی باشگاه اینترمیلان ایتالیا خودش را به جدول بهترین گلزنان رساند تا پرچم ایران هم بین مهاجمان برتر آسیا دیده شود.

برترین گلزنان مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در آسیا

المعز علی از قطر و سون از کره - ۷ گل

مهدی طارمی از ایران - ۵ گل

وو لی از چین - ۵ گل

آیاسه اوئدا از ژاپن - ۵ گل

موسی التماری از اردن - ۵ گل

 

همچنین طارمی با این سه گل ، به صدر لیست گلزنان تیم ملی در سال ۲۰۲۴ رسید. طارمی حالا شش گله است و با فاصله بالاتر از هم تیمی های خود ایستاده است. سردار آزمون هم با تک گلی که زد، در تعقیب مهدی است اما این رقابت باعث اثرات منفی در بازی تیم نشده و خوشبختانه این دو تمام‌کننده حرفه‌ای و لژیونر، به خوبی یکدیگر را درک می‌کنند و در زمین هم را به خوبی پیدا می‌کنند.

روحیه فداکاری در میان مهاجمان ایران موج می‌زند و شعور تاکتیکی آنها باعث شده بازیکنان جدید تر نظیر مهدی قایدی هم در پنج مسابقه اخیر تیم ملی چهار پاس گل بدهد که امیدوارکننده است.

برترین گلزنان ملی ایران در سال ۲۰۲۴

مهدی طارمی (۶)

سردار آزمون (۴)

مهدی قایدی (۳)

حسین کنعانی‌زادگان (۲)

محمد محبی (۲)

علیرضا جهانبخش (۲)

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات