بازدید 1710

آتش‌سوزی تالاب انزلی عمدی بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه حاکی از انسانی و عمدی‌ بودن حریق تالاب انزلی دارد، گفت: در صورت احراز با عاملان برخورد سریع و قاطع انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴ 08 June 2024

به گزارش «تابناک»، محمدرضا حق بین در گفت وگو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین وضعیت آتش‌سوزی در اراضی حاشیه تالاب انزلی پرداخت و اظهار کرد: حدود ۳ هکتار از اراضی تالابی طعمه حریق شد و با تلاش گروه‌های امدادی، هلال احمر و آتش نشانی در کمتر از ۴ ساعت حریق به طول کامل مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه عمدی بودن حریق تالاب انزلی محرز شده است، گفت: برآوردهای اولیه حاکی از انسانی و عمدی‌بودن آن دارد که در صورت احراز، برخورد سریع و قاطع صورت می‌گیرد.

حق بین از تشکیل ۹ فقره پرونده تخلف مربوط به آتش‌سوزی‌های تالاب انزلی خبر داد و اضافه کرد: که از برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، با افرادی که از روی عمد اقدام به آتش‌زدن منابع طبیعی و محیط زیست می‌کنند، برخورد قاطع می‌شود.

وی گفت: ۱۰ اکیپ از شهرداری و آتش‌نشانی انزلی و فرمانداری شهرستان و اداره بندر و ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و بسیج و نیروهای مردمی اقدام به اطفای حریق کرده و خوشبختانه از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات