بازدید 2712
تابناک گزارش می دهد

چرا دادگاه ترامپ تاثیر منفی بر آراء نداشت؟؛ چالش تاجر نیویورکی با پدیده «کِنِدی»

دادگاه نیویورک که ترامپ رئیس جمهور سابق ادعا کرد متقلبانه و ناعادلانه است، پایگاه وی را قوی تر کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 10 June 2024

بین الملل تابناک: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا گزارشی با عنوان «رویارویی دونالد ترامپ با مشکل جدیدی که ممکن است نتواند بر آن غلبه کند» با قلم «پیتر سوسیو» منتشر نموده است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

محکومیت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت پول به ستاره فیلمهای مستهجن، می تواند کمپین او را حتی اگر به زندان فرستاده نشود، پیچیده کند. با این حال نتیجه دادگاه نیویورک که رئیس جمهور سابق ادعا کرد متقلبانه و ناعادلانه است، پایگاه وی را قوی تر کرد.

هفته گذشته ترامپ اعلام کرد بلافاصله پس از محکوم شدن در دادگاه، پایگاه وی نزدیک به 53 میلیون دلار جمع آوری کرده است. علاوه بر این کمپین او در یک گردهمایی مالی فناوری در سانفرانسیسکو لیبرال، 12 میلیون دلار دیگر جمع آوری کرد. تا قبل از صدور حکم علیه ترامپ، کمپین انتخاباتی وی نتوانسته بود به اندازه کمپین انتخاباتی بایدن در سال جاری پول جمع آوری کند.

رقابت بایدن و ترامپ همچنان تنگاتنگ است

نظرسنجی فاکس نیوز که اواخر پنجشنبه منتشر شد نشان داد که ترامپ اکنون در دو ایالت نوادا و آریزونا با پنج امتیاز از بایدن پیشتاز است- رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت نوادا با امتیاز 50 نسبت به 45 و در ایالت آریزونا با امتیاز 51 نسبت به 46 پیشتاز است. هر دو ایالت در انتخابات 2020 به دنبال پیروزی بایدن اما بخشی از مسیر پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 بودند.

واقعیت این است که محکومیت اخیر ترامپ نتوانست رأی دهندگان را در هیچ یک از ایالت ها تحت تأثیر قرار دهد همانطور که نظرسنجی اخیر که توسط نیویورک تایمز/کالج سینا انجام شد نشان داد این حکم ممکن است تاثیر بسیار کمی بر روند انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا داشته باشد. بر اساس نظرسنجی فوق برتری ترامپ نسبت به بایدن از 3 امتیاز به تنها یک امتیاز در سطح ملی کاهش یافت.(این نظرسنجی نظرات 2000 رای دهنده بالقوه را دوباره مورد بررسی قرار داد).

موضوع نگران‌کننده‌تر برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا این است که بر طبق نظرسنجی رویترز/ایپسوس 10 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفته‌اند پس از صدور حکم، مایل به رای دادن به ترامپ نیستند. نظرسنجی Morning Consult نیز نشان داد که بایدن رئیس جمهور فعلی امریکا شاهد افزایش 3 امتیازی در کسب حمایت مردم در سطح ملی بود، در حالی که حمایت از رئیس جمهور سابق امریکا ثابت باقی ماند.

«رابرت اف کندی جونیور» چالش مهمی برای ترامپ یا بایدن؟

شاید بزرگترین وایلدکارت در انتخابات 2024 رابرت اف کندی جونیور باشد که می تواند تأثیر جدی بر آراء برخی از ایالت های کلیدی میدان نبرد داشته باشد. نظرسنجی دیگر فاکس نیوز که این هفته منتشر شد نشان داد که ترامپ 10 درصد از آرا را در ایالت ویرجینیا به نفع پسر سناتور فقید نیویورک «رابرت اف کندی» از دست خواهد داد - این در حالی است که در این ایالت بایدن 7 درصد آرا را از دست خواهد داد.

در ایالت کلیدی ویرجینیا، بایدن در حال حاضر برتری سه امتیازی نسبت به ترامپ - 51 نسبت به 48 درصد – را حفظ کرده است، بنابراین حضور کندی بر شانس رئیس جمهور سابق در این ایالت بیشتر تأثیر می گذارد. اگرچه ویرجینیا از لحاظ تاریخی به عنوان یک ایالت نوسانی در طی انتخابات در نظر گرفته شده، اما از سال 2008 به سمت دموکرات ها متمایل شده است.

کندی که قبل از ورود به عرصه رقابت به عنوان نامزد مستقل، تلاش کرد به عنوان نامزد دموکرات ها کاندیدا شود همچنین می‌تواند در سایر ایالت‌های کلیدی به ویژه پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان - ایالت‌هایی که به پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 کمک کردند، به آراء خوبی دست یابد. همین ماه گذشته بود که «کارل روو»، استراتژیست حزب جمهوری‌خواه هشدار داد کندی می‌تواند رای‌دهندگان wacko را از ترامپ بدزدد و این مهم نشان می‌دهد که این بار رقابت جدی تر است.

حکم اخیر ممکن است به ترامپ کمک کرده باشد مقداری پول نقد  مورد نیاز را جمع آوری کند و مطمئناً انگیزه ای برای پایگاه وی ایجاد کرده است. واقعیت این است که ترامپ در انتخابات 2024 مقدار قابل توجهی از آراء جمهوری‌خواهان را از دست نخواهد داد اما کندی می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای مستقل‌هایی باشد که نمی خواهند به ترامپ و بایدن رای دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ترامپ برای اقتصاد کشور و رفاه مردم آمریکا بسیار عالی بوده و چنین شخصی همیشه و در هر وضعیتی برای مردم محبوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
ترامپ راستگو
ف. صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
او یک بازاری نمام عیار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
یادش بخیر چهار سال پیش که ترامپی های ایرانی آمریکا را کشور متقلب و رای دزد معرفی می‌کردند.
برای اینکه در آمریکا رای مردم تعیین کننده است نمی گن مردم چه کاره اند!!!!! نمی گن مردم که قدرت تحلیل ندارند!!!!!! حالا ممکنه با تبلیفات یا روش های دیگه رای مردم را تغییر بدن اما اصل و اساس همه چیز در آمریکا رای مردمه و مهمتر از همه قانون اساسی آمریکاست که ازادی بیان و آزادی رسانه ها را تضمین کرده و کسی نمی تونه به بهانه پایگاه دشمن شدن رسانه ها را تهدید کنه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
یعنی در آمریکا انقدر قحط الرجال شده که فقط این دو تا اعجوبه کاندید ریاست جمهوری شدن و مردم آمریکا مجبورند بین بایدن و ترامپ انتخاب کنند؟

آزادی بیان آمریکایی را هم در اخراج روسای معتبرترین دانشگاه های آمریکا و بازداشت بیش از 2500 دانشجو در اعتراض به نسل کشی که صهیونیست ها در غزه راه انداخته اند شاهد بودیم.

شما غربگداها اول یک پیش فرض غلطی را در ذهن تان در نظر می گیرید بعد همین طور جمله می چینید که
توجیه اش کنید. و کاری به واقعیت ندارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
ببینم شما همون نبودید که چهار سال پیش تو این سایت غوغا می کردید که رای های ترامپ را سیستم فاسد رای گیری آمریکا دزدیده !!؟
چه بخواهیم و چه نخواهیم ، دونالد ترامپ عملا به 《سلطان قلبها》در بین اکثریت مردم آمریکا تبدیل شده است
خداییش یک تار موی ترامپ می ارزه به تمام هیکل بایدن
پاسخ ها
ف. صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
یک تار گیتار من به هر دوشون میارزه
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
یکی از یکی دیگه جنایتکارتر. هر دو نوکری خودشون را برای صهیونیست ها ثابت کردن. ترامپ رفت و سفارت آمریکا را به بیت المقدس انتقال داد که سه رییس جمهور قبلی جرات انجامش را نداشتن و از کیسه خلیفه بخشید و گفت جولان هم مال صهیونیست هاست. بایدن هم که تا الان حدود 100 هزار تن فقط بمب برای صهیونیست ها انتقال داده و این جدای از حمایت های سیاسی و مالی و ... آمریکا از صهونیست ها در هفت هشت ماه اخیر بوده طوری که بلینکن شده دیگه مسوول تامین تدارکات و لجستیک رژیم آپارتایدی.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری