تابناک گزارش می دهد

هراس ترامپ از مناظره با هریس؛ وضعیت مطلوب «کاملا» در ایالتهای کلیدی

ترامپ برای مناظره با «کاملا هریس» شرط گذاشته است و این موضوع می تواند به اقتدار او ضربه وارد کند.
کد خبر: ۱۲۵۱۷۵۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 04 August 2024
|
6308 بازدید
|
۴

بین الملل تابناک: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، گفت که اگر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور این کشور و نامزد حزب دموکرات، با شرکت در مناظره جدید در شبکه فاکس نیوز در ماه آینده موافقت نکند، به هیچ وجه با وی مناظره نخواهد کرد.

ترامپ در یک گردهمایی در ایالت جورجیا بار دیگر بر این شرط خود تاکید کرده و به شرکت‌کنندگان گفت: اگر کامالا هریس در فاکس نیوز ظاهر شود، ما با هم مناظره خواهیم کرد.

شرط جدید ترامپ برای مناظره با هریس در حالی مطرح می‌شود که پیش از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت انتخاباتی، دومین مناظره برای روز ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) و در شبکه‌ ای‌بی‌سی برنامه‌ریزی شده بود.

جنگ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حالی است که مناظره تلویزیونی می تواند تاثیر قابل توجهی بر آرای مردد داشته باشد. آرای مردد آرایی هستند که تثبیت نشده به شمار می روند و معمولا در ایالتهای چرخشی حائز اهمیت هستند.

نامزدی که بتواند آرای ایالتهای چرخشی را در اختیار بگیرد، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت. تلاش ترامپ در گرهمایی با روزنامه نگاران سیاه پوست نیز تلاش برای جلب آرای سیاه پوستان است که گرایش بیشتری به هریس دارند.

طبق نتایج نظرسنجی بلومبرگ - مورنینگ کانسالت، هریس در ۴ ایالت از هفت ایالت کلیدی آمریکا نسبت به ترامپ پیشتاز است.

این نظرسنجی که از تاریخ ۲۴ الی ۲۸ ژوئیه (۳ الی ۷ مرداد) انجام شده، نشان می‌دهد که هریس در ایالت میشیگان ۱۱ درصد جلوتر است، درحالیکه در ایالت‌های آریزونا، ویسکانسین و نوادا ۲ درصد بالاتر بوده است.

هم‌چنین با توجه به نتایج منتشر شده، ترامپ در ایالت‌های پنسیلوانیا و کارولینای شمالی به ترتیب ۴ و ۲ درصد جلوتر بوده است. آنها در ایالت جورجیا با یکدیگر برابر هستند.

این درحالیست که بایدن هنگامی که نامزد حزب دموکرات بود، فقط در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین به ترتیب با ۵ و ۳ درصد نسبت به رقیب خود پیشتاز بود و در دیگر ایالت‌های کلیدی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به ترامپ داشت.

دکتر رحمان قهرمانپور در زمینه اختلاف نظر ترامپ و هریس در خصوص نحوه مناظره تلویزیونی معتقد است: ترامپ مناظره تلویزیونی با هریس در تلویزیون ABC  را نپذیرفت و خواهان مناظره  در فاکس نیوز شد که به او نزدیک تر است. نشان دیگری از نگرانی کمپین او درباره پیروزی بر هریس. ترامپ با این کار این پیام را به رای دهنده مردد فرستاد که بر خلاف گفته های قبلی خود ، هریس را یک رقیب جدی می داند.

وی می گوید: ترامپ خواهان برگزاری مناظره در فاکس نیوز و در حضور تماشاگران شد. چیزی که بر خلاف توافق او با بایدن بود. اکنون توپ در زمین کمپین هریس است. اگر کمپین هریس این پیشنهاد را بپذیرد به ضررش خواهد شد. هم بخاطر فاکس نیوز و هم بخاطر حضور تماشاگر در مناظره که حتما به نفع ترامپ است.

این تحلیلگر روابط بین الملل معتقد است مناظره تلویزیونی بیشتر به نفع ترامپ است تا هریس و بهترین فرصت است که تصویر مقتدر تری از خودش در قیاس با هریس نزد رای دهنده مردد تولید کند. اما با فرار از مناظره، تصویر او نزد آرای مردد ضعیف تر جلوه می کند و کمپین هریس از این فرصت به خوبی استفاده می کند تا تصویر مقتدر او را مخدوش کند.

در حال حاضر دو نامزد انتخابات ریاست آمریکا رقابت نزدیکی بر اساس آخرین نظرسنجی های انجام شده دارند.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد که هریس با کسب ۴۷ درصد از آرا در برابر ترامپ با ۴۶ درصد از آرا پیشتاز است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که درصد بیشتری از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی نسبت به ترامپ نظر مثبت بیشتری نسبت به هریس داشتند.

نظرسنجی هاروارد/هریس نشان می‌دهد که اگر انتخابات امروز بین ترامپ و هریس برگزار شود، ۴۸ درصد به ترامپ و ۴۵ درصد به هریس رای می‌دهند و ۷ درصد اطمینان ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
کامالا حداقل قیافه ای داره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
مناظره اول ترامپ - بایدن در سی ان ان بود مشکلی نبود از نگاه دمکراتها؟؟
الان‌که مناظره دوم است و باید در شبکه رقیب آنها یعنی فاکس نیوز برگزار می‌شد کاملا هریس رد کرده
ان وقت ترامپ از مناظره میترسد؟

بایدن (انصراف داد) به عنوان رییس جمهور فعلی و کاملا هریس به عنوان معاون او هر دو مورد نقد شدید هستند
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
خبر باید درست رسانه ای کنید . ای بی سی و سی بی سی و سی ان ان همگی رسانه های گلوبالیست طرفدار حزب دموکرات هستند .فوکس رسانه طرفدار جریان جمهوریخواهان میباشد . از آنجا که مناظره قبلی ترامپ و بایدن طبق خواست بایدن در رسانه دموکرات و بدون تماشاچی صورت گرفته طبق توافق باید مناظره دومطبق نظر ترامپ در رسانه جمهوریخواه و در حضور تماشاچی صورت گیرد و چون هریس در سخن گفتن با مکث بدون استعارات امریکایی حرف میزند لکنت زبان او در حضور تماشاچی ها به ضرر هریس تمام خواهد شد . بهمین جهت بجای فکس مناظره در رسانه گلوبالیست بدون حضور تماشاچی که قابلیت سانسور لحظه ای ی در حین پخش مانند پخش فوتبال خودمان را دارد درخواست نموده است . دلیل مخافت ترامپ این موضوع است...
امیراسماعیل پرتوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
خانم هریس برنده مبارزه خواهد بود و به نظر می رسد که اولین زن رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.
ترامپ نقطه ضعف هایی دارد که دمکرات ها آن را به موقع به نمایش گذاشته و آن را بزرگ نمایی خواهند کرد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...