شب آخر مقدماتی جام جهانی: باخت خانگی عربستان به اردن! و حذف افغانستان

کد خبر: ۱۲۴۲۱۸۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷ 12 June 2024
|
5903 بازدید

هفته پایانی دور مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ فوتبال در آسیا امروز و امشب در سراسر این قاره پهناور برگزار شد و ۱۸ تیم صعود کننده به مرحله سوم انتخابی مشخص شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازی ششم و پایانی تیم‌ها دور دوم از مرحله انتخابی جام جهانی 2026 امروز سه‌شنبه برگزار شد و تیم‌های ملی ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر، استرالیا، ازبکستان، امارات، عراق، بحرین، اردن، فلسطین، اندونزی، کویت، چین، عمان، قرقیزستان و کره شمالی، به دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 صعود کردند.

بازی‌های امروز با پیروزی پرگل و پنج بر صفر ژاپن مقابل سوریه و برتری یک گله کره‌جنوبی مقابل چین با هدایت برانکو شروع شد، هرچند این شکست با شانس بالای ایوانکوویچ ، موجب حذف تیم چین نشد و او را در دور بعدی مسابقات هم خواهیم دید.

شب آخر مقدماتی جام جهانی: باخت خانگی عربستان به اردن! و حذف افغانستان +جدول ۹گروه

استرالیا تیم خوب فلسطین را با ۵ گل درهم کوبید و کره‌شمالی ۴ بر یک میانمار را برد.

قطر در دوحه به سختی و با گل دقایق پایانی از سد هندوستان گذشت و پاکستان هم در شهر دوشنبه، ۳ گل از تاجیکستان خورد. 

کویت بازی حساس مقابل افغانستان را با تک گل نیمه دوم برد تا از حذف نجات پیداکند و همراه قطر به دور بعدی برسد، هرچند تیم کویت از سال‌های اوج خود فاصله زیادی دارد.

تساوی خانگی عمان مقابل قرقیزستان نشان داد که مشکل این تیم عربی، برانکوی کروات نبود. امارات در خانه از پس بحرین بر نیامد و در بازی که هر دوگل در ۱۰دقیقه اول بازی به ثمر رسید، دو تیم حاشيه خلیج فارس مساوی کردند. یمن جنگ‌زده هم نتوانست نپال را از پیش رو بردارد و به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

عراق در ادامه بردهای خود ۳ بر یک ویتنام را برد و در آخرین بازی امشب عربستان در کمال ناباوری در خانه ۲ بر یک به اردن نایب‌قهرمان آسیا و قدرت جدید قاره باخت! این نتیجه دستاوردی بزرگ برای تیم اردن و شکستی بزرگتر برای سعودی‌ها با چند میلیارد دلار سرمایه گذاری در فوتبال است.

عربستان ابتدا در دقیقه ۱۶ پیش افتاد اما ۹دقیقه بعد گل تساوی را دریافت کرد. قبل از پایان نیمه اول هم نایب قهرمان و شگفتی ساز آسیا گل برتری‌اش را وارد دروازه میزبان کرد تا هواداران عربستان را ساکت کند. یک نیمه فرصت برای جبران هم افاقه نکرد و سعودی، شکست خانگی را تجربه کرد.

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات