بازدید 1526
انتخابات ریاست جمهوری از دیدگاه فعالان مجازی

مشارکت می‌تواند به 60 درصد برسد/ فعلا فضای انتخاباتی «یخ» است

علی قلهکی فعال فضای مجازی در خصوص پیش‌بینی و الزام مشارکت در انتخابات پیشرو، گفت: برآوردم این است که مشارکت حدود ۵۰٪ باشد. البته می‌شود که تا ۶۰٪ هم افزایش پیدا کند که بستگی به عملکرد پزشکیان و تیم وی دارد. چون حامیان اصولگرایان و جریان انقلابی به صورت تکلیفی و حداکثری در انتخابات شرکت می‌کنند. بحث حامیان آقای پزشکیان است
کد خبر: ۱۲۴۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ 14 June 2024

به گزارش تابناک، ۱۲ روز دیگر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورما برگزار خواهد شد.

به جهت اهمیت این موضوع و مشارکت مردم در انتخابات پیشرو خبرنگار تابناک با  علی قلهکی فعال فضای مجازی به گفتگو پرداخت .

وی  در خصوص فضای حاکم بر انتخابات و میزان مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: فضای انتخاباتی کشور فعلا یخ است. نگاه به فضای مجازی و رسانه‌ها نکنید چون متفاوت با کف جامعه است. امیدوارم مناظره‌ها سردی فضای انتخابات را بشکند.

این فعال فضای مجازی با اشاره به شرایط احراز صلاحیت‌ها، گفت:احراز صلاحیت‌های در دوره جدید بنظرم نمره ضعیفی می‌گیرد. عدم وجود حداقل یک نامزد اقتصادی؛ احراز صلاحیت فردی که برای انتخابات مجلس صلاحیت‌ش رد شده بود و یا احراز صلاحیت افرادی که قطعا پوششی هستند؛ هیچ حرف و گفتمان جدیدی برای انتخابات ندارند؛ می‌شد با توجه به اتفاقات رخ داده و نامه‌نگاری‌های انجام شده، علی لاریجانی تایید شود.

قلهکی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد:  برآوردم این است که مشارکت حدود ۵۰٪ باشد. البته می‌شود که تا ۶۰٪ هم افزایش پیدا کند که بستگی به عملکرد پزشکیان و تیم وی دارد. چون حامیان اصولگرایان و جریان انقلابی به صورت تکلیفی و حداکثری در انتخابات شرکت می‌کنند. بحث حامیان آقای پزشکیان است.

وی در خصوص پیش‌بینی فضای انتخاباتی، خاطر نشان کرد: پیش بینی در خصوص انتخابات و پیروز میدان الان سخت است. چون از افرادی که رای می‌دهند بین ۳۰ تا ۵۰٪ نمی‌دانند به چه کسی رای دهند پس در این شرایط حتی مصطفی پورمحمدی هم جدی می‌شود. باید صبر کرد و دید توان رسانه.ای و همچنین قدرت بیان کدام نامزد بر دیکر نامزدها می‌چربد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات