بازدید 1815

افشاگری شبکه آمریکایی درباره تجاوزات سربازان انگلیسی در کنیا

شبکه خبری «سی.ان.ان» ابعاد فجیع جنایات سربازان ارتش انگلیس در زمان اجرای ماموریت آموزشی در چند دهه گذشته در کشور کنیا و تجاوز به زنان این کشور آفریقایی و به قتل رساندن آنها را فاش کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶ 18 June 2024

 

به گزارش تابناک، شبکه سی.ان.ان گزارش داد، سربازان انگلیسی در ضمن شرکت در ماموریت آموزشی که از چند دهه پیش در کنیا به اجرا در آمد به هزاران زن در این کشور حوزه شرق آفریقا تجاوز کرده‌اند و ده‌ها کودک نیز از این متجاوزان بر جای مانده است.

در گزارش سی.ان.ان تصریح شد، همچنان در نتیجه این تجاوزات سربازان انگلیسی، کودکان چندنژادی در روستاهای دورافتاده در مرکز کنیا در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال شهر نایروبی، جایی که محل اجرای ماموریت «واحد آموزش ارتش انگلیس» برای آموزش به سربازانش بود، زاده می‌شوند. برآورد شده که دست کم ۶۹ کودک در نتیجه تجاوزات جنسی سربازان بریتانیایی به دنیا آمده‌اند.

به نوشته سی.ان.ان، کودکان نامشروع بر جای مانده از این سربازان انگلیسی هیچ حمایتی از سوی پدران خود که بعد از اتمام ماموریتشان به خانه برگشتند دریافت نکرده و ارتباطی با آنها ندارند و همسایگانشان نیز آنها را طرد می‌کنند.

به نوشته وبگاه «راشاتودی» سوابق جنایات ارتکابی از سوی سربازان بریتانیایی در کنیا از جمله تجاوز جنسی و قتل، به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد. یک پرونده مربوط به زن ۲۱ ساله‌ای است که در سال ۲۰۱۲ مشاهده شد با سربازان انگلیسی وارد هتلی شده و پس از آن ناپدید شد و مدتی بعد جسد این زن در یک مخزن فاضلاب کشف شد. سربازی که توسط دیگر سربازان به عنوان قاتل شناسایی شد هرگز محاکمه نشد.

وزارت دفاع انگلیس در سال ۲۰۰۷ شکایت ۲۱۸۷ زن کنیایی از بابت تجاوز جنسی به خود توسط انگلیسی‌ها را رد و ادعا کرد «اسناد و مدارک معتبری در حمایت از هیچ یک از اتهامات وجود ندارد.»

بازرسان وابسته به دژبانی ارتش انگلیس مدعی شدند بخش عمده اسناد و مدارکی که کنیایی‌ها ارائه کردند ساختگی هستند.

به گزارش سی.ان.ان، مقام‌های بریتانیایی هیچ گونه آزمایش دی.ان.ای از هیچ یک از کودکان چند نژادی که زاده قربانیان تجاوز جنسی سربازان ارتش بریتانیا در کنیا بودند به عمل نیاوردند.

چند تن از روستاییان کنیایی در سال ۲۰۰۹ به کمیسیون «حقیقت، عدالت و آشتی» کنیا شهادت دادند زمانی که به کارهای روزانه خودشان مشغول بودند طعمه سربازان انگلیسی شدند. سربازان ارتش انگلیس همچنین متهم به تجاوز دسته جمعی به ۳۰ زن شده‌اند که در بسیای از موارد آنها را با تهدید چاقو قربانی تجاوز کردند.

این کمیسیون مدتی بعد ادعا کرد دولت نایروبی پرونده‌های شکایت قربانیان را گم کرده است.

سی.ان.ان گزارش کرد لندن به دولت کنیا سالانه حدود ۴۰۰ هزار دلار پول به جهت مجوز اجرای مانورهای آموزشی در نزدیکی مناطق «لایکیپیا» و «سامبورو» پرداخت می‌کند. قرارداد همکاری این ۲ دولت بر سر این مانورهای آموزشی در سال ۲۰۲۱ تمدید شد.

یک بند جدید در این قرارداد پیگرد قضایی سربازان انگلیسی توسط دادگاه‌های کنیا را مجاز دانسته است. سی.ان.ان نوشت «کلوین کوبای»، یک وکیل در تلاش برای به جریان انداختن مجدد پرونده‌های شکایت بیش از ۳۰۰ زن از بابت تجاوز جنسی است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری