روابط عمومی وزیر ارشاد خبر داد

حکم خروج «بشیر بی‌آزار» از فرانسه صادر شده است

مهدی سموعی، روابط عمومی وزارت ارشاد خبر داد وزیر فرهنگ پیگیر وضعیت مدیر سابق دفتر موسیقی صدا و سیما است و مطلع شده حکم خروج از فرانسه ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۵۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 19 June 2024
|
1295 بازدید

به گظارش گروه فرهنگی تابناک؛ مهدی سموعی، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) از پیگیری‌های وزیر ارشاد برای وضعیت «بشیر بی‌آزار» در زندان فرانسه خبر داد. او نوشته است: «وزیر فرهنگ برای چندمین بار و طی تماس‌هایی از طریق مدیران ارشد دولت پیگیر وضعیت آزادی هنرمند عرصه موسیقی و فعال فرهنگی مقیم فرانسه، ‎#بشیر_بی‌آزار شد.
همچنین در تماسی با رایزن فرهنگی ایران در پاریس، در جریان آخرین وضعیت او و خانواده ایشان قرار گرفت.
به گفته خانواده، حکم دادگاه او قطعی و خروجش از فرانسه ابلاغ شده، اما ادامه بلاوجه بازداشت او و شرایط زندانی که وی در آن نگهداری می‌شود موجب نگرانی شده است.»

او همچنین در این پست نوشته که بشیر بی‌آزار گزینه مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ بوده، اما به دلیل اولویت فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای که در اروپا داشته، این همکاری میسر نشده است.

بشیر بی‌آزار، مدیر سابق دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما بوده و این روز‌ها به دلایل نامعلومی از سوی پلیس فرانسه احضار و قریب به یک ماه است که بازداشت شده است. او که به عنوان یک چهره فرهنگی رسانه‌ای شناخته می‌شود و مدت‌هاست برای فعالیت‌های هنری و مسئله ادامه تحصیل همسرش در فرانسه زندگی می‌کند مدتی قبل با انتشار یک ویدیو پرده از دروغ‌پردازی شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال درباره حمله به سفارت ایران برداشته بود.

بی‌آزار از چهره‌های نزدیک به برخی هنرمندان شاخص است و سال گذشته با انتشار تصویری پر سر و صدا از حضور خودش و محسن چاوشی در کربلای معلی برای مردم بیشتر شناخته شد.

او همچنین فعالیت‌های قابل توجهی علیه رژیم صهیونیستی داشته و در آخرین پست صفحه شخصی خود پیش از بازداشت نوشته است: «هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی‌خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف می‌زد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ‌گاه تا این حد تنها، منفور، شکست‌خورده و ذلیل نبوده‌اند!»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟