بازدید 1233

آواربرداری ۱۲۰ واحد مسکونی متاثر از زلزله در کاشمر

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: تاکنون ۱۲۰ مورد آواربرداری انجام شده است و امیدواریم به زودی کار آواربرداری به اتمام برسد.
کد خبر: ۱۲۴۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷ 24 June 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مجید جودی عصر دوشنبه در مراسم کلنگ آغاز عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در روستای زنده جان کاشمر اظهار کرد: بازسازی مناطق زلزله زده روستاهای محمدیه، حاجی‌آباد، سرحوضک و کسرینه با در کمتر از یک هفته پس از وقوع زمین لرزه ۵ ریشتری کاشمر امروز آغاز شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله اقدامات و کمک‌های امدادی و خدمات‌رسانی توسط تمامی دستگاه‌های مرتبط به سرعت انجام شده است، تصریح کرد: ماشین آلات متعلق به دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرستان‌های همجوار مشغول آواربرداری هستند.

وی با اعلام اینکه از محل منابع حساب ۱۰۰ مصالح مورد نیاز از قبیل میلگرد سیمان و اسکلت را وارد منطقه خواهیم کرد، گفت: تا کنون ۱۲۰ مورد آواربرداری انجام شده است و امیدواریم بزودی کار آواربرداری به اتمام برسد.

جودی عنوان کرد: حجم آوار برداری زیاد است و واحد مسکونی خشت و گلی با مساحت زیادی در این روستاها وجود دارد که که نیاز به کامیون‌های بیشتری داشتیم که با هماهنگی‌های انجام شده از سطح استان و حتی استان‌های همجوار ماشین آلات را بسیج کردیم تا در روند آواربرداری تسریع شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار ساخت و ساز تا قبل از سرد شدن هوا به اتمام برسد افزود: این امر بستگی به همراهی مردم دارد که پس از آوار برداری با تحویل مصالح مورد نیاز عملیات ساختمانی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در شهرستان کاشمر هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به احداث و بازسازی و ۲ هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد، گفت: در این زمینه برای واحدهای احداثی در مناطق روستایی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در مناطق شهری برای واحدهای احداثی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیون کمک بلاعوض پیش بینی شده است.

جودی با بیان اینکه دولت برای تعمیر واحدهای آسیب‌دیده در زلزله بر اساس میزان خسارت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند گفت: در حال حاضر هزار واحد اسکلت پیچ و مهره‌ای با زیربنای هر واحد ۶۰ مترمربع در کارخانه ساخته شده و تا پایان هفته برای اجرا و نصب وارد شهرستان می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه منازلی که طی سال‌های گذشته با نظارت بنیاد مسکن در قالب مسکن روستایی در این روستاها احداث شده در این زلزله اخیر خسارتی ندیده است، بیان کرد: در احداث منازل جدید روستاییان موضوع نظارت اولویت و دغدغه جدی ماست که منازل به صورت مقاوم و فنی احداث شود..

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری