بازدید 2547
۴

ورزشگاه‌ها برای نامزدها جا داشت اما ورزش در برنامه آنها جایی نداشت

علی‌رضا محرمی
کد خبر: ۱۲۴۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱ 27 June 2024

ورزشگاه‌ها برای نامزدها جا داشت، اما ورزش در برنامه آنها جایی نداشت/ برنامه رئیس جمهور آینده برای ورزش چیست؟

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور روز جمعه، ۸ تیرماه برگزار خواهد شد. صحبت درباره رویکردهای سیاسی و اقتصادی نامزدها به وفور انجام شده و اینجا نیز جایی برای بررسی آنها نیست، اما نقدی که به روند تبلیغاتی نامزدها وجود داشت، اشاره نکردن آنها به ورزش بود. مقوله‌ای مهم که در کشور می‌تواند نشاط آور باشد و مقابل بسیاری از معضلات اجتماعی را بگیرد.

شش نامزد ریاست جمهوری، در حالی با یکدیگر در پنج برنامه تلویزیونی به مناظره پرداختند که در میان برنامه‌های آنها صحبتی درباره ورزش نشد. هرچند عمده زمان مناظره‌ها نیز بیشتر واکاوی گذشته و وارد کردن اتهامات مختلف به یکدیگر بود و نگاه چندانی به آینده وجود نداشت؛ جز وعده‌های بزرگ اقتصادی که در همان نگاه نخست مشخص بود صحبت‌های رویایی و نشدنی است.

اما جالب اینجاست که بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی همین نامزدها در شهرهای مختلف از جمله تهران به عنوان پایتخت، در ورزشگاه‌ها برپا شد. ورزشگاه‌هایی که برای صحبت‌های سیاسی و وعده‌های بزرگ و کوچک نامزدها جا داشت، اما ورزش در میان صحبت‌های آنها جایی نداشت. ورزشی که در تمام این سال‌ها مهجور مانده و گاهی جورکش سیاسیون برای تزریق نشاط به جامعه بوده است. هر جایی هم که بن‌بستی وجود داشته، باز ورزش قربانی شده تا گزندی به جامعه و سیاسیون وارد نشود.

با این حال، سؤال مهم از نامزدهای ریاست جمهوری اینجاست که چه برنامه‌ای برای ورزش دارند؟ چرا هیچکدام از کارهای بنیادین برای ورزش سخنی به زبان نیاوردند؟ آن هم در حالی که ورزش کشور هم به لحاظ زیرساختی و هم به لحاظ ساختار پرورشی نیازمند توجه بیشتر است. اتفاقی که در سال‌های مختلف و دوره‌های مختلف رؤسای جمهور نیز رخ نداده و جز مواردی معدود یا گاهی دخالت سیاسی در ورزش، توجه چندانی به این مقوله مهم صورت نگرفته است.

در حالی که نامزدها در این روزها و در ورزشگاه‌ها مشغول برگزاری میتینگ‌های تبلیغاتی خود بودند، گفته می‌شود که ورزشگاه ۵۰ ساله آزادی در شروع لیگ آینده قادر به میزبانی دیدارهای استقلال و پرسپولیس نیست. ورزشگاهی که هنوز پس از ۵۰ سال تنها ورزشگاه استاندارد کشور برای برگزاری بازی‌های بزرگ است و در تمام این سال‌ها با وصله و پینه به حیات خود ادامه می‌دهد. با این حال هیچ برنامه و حتی وعده دل خوش کننده‌ای از سوی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مقوله ورزش به گوش نرسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
درود به این نگاه؛ واقعا این سیاسیون هیچ برنامه‌ای نداشتن
جهانی از فرصت با ایجاد فیلترینگ و زدن بر طبل تحریم
حالا مثلا ورزش هم جا داشت فکر می گفتید چی می گفتند
ورزش مهم است ما حتما به ورزش بها می دهیم بخصوص ورزش بانوان
آقای قاضی زاده هم می گفت که در ۸ سال دوستان آقای پزشکیان به ورزش جفا شد و دولت رئیسی توانست چه و چه و چه ...
آقای زاکانی هم می گفت ما ورزش را در شهرداری احیا کردیم که در طول تاریخ شهرداری سابقه نداشت آقایان بیایند از ما یاد بگیرند
برای برداشتن تحریمهآ و همین آتش سوزی جنگلها که به دادش نمی رسند تنش وکمبود آب فرونشست شهرها از بین رفتن اثار تاریخی انقراض یوز ایرانی بنزین بی کیفیت و هوای آلوده تمام ایران تورم و اقتصاد ورشکسته ایران که کتمانش می کنند حقوق بازنشسته ها پولهای کسانیکه خودرو نوشتند و تحویل نگرفتند ووو اصلا اینا به فکرشون رسیده .......نه ..نه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری