بازدید 1392

حضور گسترده در انتخابات، نمايش قدرت و همبستگي ملي

مرتضی نجفی قدسی
کد خبر: ۱۲۴۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰ 27 June 2024

 

بسم‌الله الرحمن الرحيم

إِنَّ‌الله يَأمُرُكُمْ أنْ تُؤَدُّوا الْأمَانَاتِ إِلَى أهْلِهَا (سوره نساء، 58)

به درستي که خدا به شما امر مي‌کند تا امانات را به اهلش بسپاريد.

***

قطعاً پست رياست جمهوري يکي از مهمترين اماناتي است که بايد به فرد لايق و شايسته‌اش سپرده شود چرا که با سرنوشت يک ملت سروکار دارد و حداقل براي چهار سال رشته اقتصاد و سياست و فرهنگ کشور به او سپرده مي‌شود و اگر صلاحيت‌هاي لازم را داشته باشد مي‌تواند کشور را به اوج برساند و اگر هم ضعيف و نالايق باشد فرصت‌هاي کشور را هدر مي‌دهد و وضع کشور را بدتر و به قهقرا مي‌برد.

 

روزهاي حساسي را در پيش داريم و اين ملت بزرگ ايران است که با حضور گسترده خود در انتخابات، قدرت ملي را به نمايش مي‌گذارد. تکيه بر آراء مردم از سياست‌هاي اساسي جمهوري اسلامي از بدو تأسيس تاکنون بوده است. امام راحل عظيم‌الشأن همواره مردم را به حضور در پاي صندوق‌هاي رأي فرا مي‌خواندند و رهبري معظم انقلاب نيز همواره بر حضور حداکثري مردم در انتخابات تأکيد دارند.

 

مسلماً حضور گسترده و هرچه بيشتر مردم در عرصه انتخابات پاسخي روشن به تلاش‌هاي اغواگرانه دشمنان در نااميد کردن ملت ايران است و دل ملت‌هاي مسلمان و مستضعف که جمهوري اسلامي را حامي و پناهگاه خود مي‌دانند نیز دلگرم خواهد کرد.

 

حضور حداکثري مردم، قدرت ديپلماسي مسئولان را در سطح بين‌الملل بالا خواهد برد و بر اعتبار کشور و ملت ايران در نزد جهانيان خواهد افزود. ملت ايران از مشکلاتي که دشمنان در اثر تحريم‌ها تحميل کرده‌اند نبايد خسته و مأيوس شوند و از فرصت پيش آمده در انتخابات بايد حداکثر استفاده را بنمايند تا بلکه با تحولي که در روند اجرايي کشور پديد مي‌آيد، کاستي‌ها و مشکلات حل و مرتفع شود.

 

همه ما بايد نسبت به وضعيت و سرنوشت کشور احساس مسئوليت کنيم و با انتخاب گزينه اصلح، زمينه پيشرفت کشور را پديد آوريم. نااميدي هيچ مشکلي را حل نمي‌کند بلکه شرايط و وضعيت کشور را به عقب خواهد برد.

 

بحمدالله در اين مرحله از انتخابات از سلايق و گرايش‌هاي گوناگون حضور دارند و عملاً زمينه حضور هواداران همه سليقه‌ها و جريان‌هاي سياسي و اجتماعي پديد آمده است و قطعاً نظر اکثريت جامعه ملاک عمل خواهد بود.

 

وحدت ملي ملت ايران هميشه بايد برقرار و محفوظ باشد و هيچگاه اختلاف آراء و گرايش‌ها نبايد موجب شکافي در وحدت ملي بشود، همه آحاد مردم ما بايد نسبت به يکديگر مهربان باشند و اين دستور قرآني است که مي‌فرمايد مسلمانان بايد نسبت به کفار و دشمنان شدت عمل داشته باشند و بين خودشان با محبّت و مهرباني رفتار نمايد. «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ‌الله وَالَّذِينَ مَعَهُ أشِدَّآءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيْنَهُمْ».

 

بنا بر اين اصل قرآني هواداران گروه‌ها و کانديداها بايد از تحقير يکديگر پرهيز کرده و با کمال احترام با همديگر برخورد داشته باشند و پس از پايان انتخابات نيز همبستگي ملي بايد حفظ شود و رئيس‌جمهور منتخب، رئيس‌جمهور همه ملت ايران خواهد بود و بايد از همه ظرفيت‌ها چه طرفداران خودش و چه رقبايش استفاده کند. ملت ايران، بارها امتحان خود را به خوبي انجام داده‌اند و اميدواريم در اين مرحله حساس نيز با احساس مسئوليت نسبت به سرنوشت کشور آگاهانه پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری