بازدید 2103

‌ایرانیان مقیم کانادا هم می‌توانند رای بدهند

مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت: صندوق‌های اخذ رای در مرز آمریکا و کانادا به منظور اخذ آرای هموطنان ایرانی مقیم کانادا مستقر خواهد شد.​
کد خبر: ۱۲۴۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ 27 June 2024

 به گزارش تابناک، علیرضا محمودی امروز (پنجشنبه) هفتم تیر ماه در گفت‌وگویی اعلام کرد: متاسفانه علیرغم تلاش‌های انجام شده، مقامات کانادایی موافقت نکردند که بتوانیم صندوق اخذ رای را برای هموطنان ایرانی مقیم کانادا داشته باشیم.

محمودی در عین حال اعلام کرد که با هماهنگی دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و پیگیری همکاران در نیویورک، صندوق‌های اخذ رای در مرز آمریکا و کانادا برای اخذ آرای ایرانیان مستقر خواهد شد.

وی در گفتگو با شبکه خبر دانشجو افزود: صندوق‌ها در بخشی قرار داده می‌شود که در خاک آمریکاست و تلاش خواهد شد بتوانیم حضور حداکثری را داشته باشیم و کسانی که می‌خواهند رای بدهند بتوانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.​

محمودی با اشاره به درخواست هموطنان ایرانی مقیم کانادا برای شرکت در این دور از انتخابات اظهار داشت: یک حق طبیعی در همه دنیا و شناخته شده است که ارتباطی با موضوعات سیاسی ندارد و مسأله کنسولی محسوب می‌شود. متاسفیم که دولت کانادا با عناد غیرقابل توجیهی با موضوع برخورد می‌کند و حق طبیعی ایرانیان در کانادا را از آنها دریغ کرده است.

وی همچنین بیان کرد: در سودان و یمن به دلیل عدم حضور اتباع ایرانی انتخابات برگزار نمی‌شود. همکاران سفارت در لیبی حضور دارند و درخواست تعرفه کرده بودند که در تلاشیم تعرفه‌ها را به دست آنها برسانیم.​

مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور عنوان کرد: در سایر نمایندگی‌ها همه تعرفه‌ها و اقلام ارسال شده و توجه ویژه داشتیم که حتی اگر یک شهروند ایرانی حضور داشته باشد و بخواهد رای بدهد رای آن را اخذ کنیم.

محمودی گفت: با توجه به احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم، تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز برای دور اول (هشتم تیر ماه) و دور دوم (۱۵ تیر ماه) به نمایندگی‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اولین نقطه شروع انتخابات ریاست جمهوری در نیوزیلند است، افزود: ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت تهران که ۸ صبح به وقت نیوزیلند است انتخابات را آغاز خواهند کرد.

منبع: مشرق

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری