بازدید 2371
۶

ایرانی‌ها، کم تحرک ترین گروه‌های جمعیتی در جهان

مردم ایران بر اساس نقشه جهانی فعالیت بدنی، از کم تحرک ترین گروه‌های جمعیتی در جهان هستند.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰ 30 June 2024

جمعیت ایران ۲۰ سال بعد چند نفر می‌شود؟ چرا شرایط ما از قبل وخیم تر شده است؟  | پایگاه خبری جماران

به گزارش تابناک به نقل از مشرق، بر اساس گزارش نشست "عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در ایران" اعلام شد شد، متأسفانه نظام سلامت در ترویج فعالیت بدنی و فرهنگ‌سازی مبارزه با کم تحرکی که عامل بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت است؛ چندان موفق نبوده است.

بنا بر این گزارش، برنامه اقدام جهانی برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر از کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۳ خواسته بود شاخص فعالیت بدنی ناکافی را ۱۰ درصد ظرف ۵ سال کاهش دهند. همچنین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر در کشورمان در سال ۱۳۹۴ کاهش ۲۰ درصدی کم تحرکی را هدف گرفته بود. اما با وجود تلاش‌های انجام شده تا کنون این عامل خطر فقط ۹ درصد کاهش یافته است.

این بدان معنا است که ایرانیان در مقایسه با مردم جهان تحرک و فعالیت بدنی کافی ندارند و روز به روز بیشتر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا می‌شوند. مردم ایران بر اساس نقشه جهانی فعالیت بدنی که در وبگاه سازمان جهانی بهداشت قابل دسترسی است، متأسفانه از کم تحرک ترین گروه‌های جمعیتی در جهان هستند.

بیماری‌های غیرواگیر که عمده‌ترین آنها بیماری‌های قلبی عروقی (بیماری‌های قلبی و سکته مغزی)، سرطان، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی است، باعث تقریباً سه چهارم مرگ‌ومیر جهانی است. علت بروز این بیماری‌ها عوامل اجتماعی، محیطی، تجاری و ژنتیک است که گسترشی جهانی دارد.

گفتنی است؛ هر ساله ۱۷ میلیون نفر زیر ۷۰ سال بر اثر بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند و ۸۶ درصد از آنها در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
ایرانی اگر امکانش بود با ماشینش می رفت داخل سوپرمارکت و نانوایی که مبادا یک قدم اضافه راه بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
میگن وضعیت اقتصادی بداست .اگربدبود این همه ماشین ارزان وراحت نبود و تن آسایی هم نبود.تنبلی بخاطر انگیزه نیست بخاطر وجود رفاه است
بارها دیدم باماشین میرن تو پیاده رو جلو خود پرداز و از تو ماشین با خوپرداز کار می کنند . همسایه داریم معازه داره این آقا کوچکترین حرکت با موتور انجام میده شکل اسکلتش درحالت پیاده هم حالت ادم موتور سواره .
به قول قدیمی ها پول نداری ، بشین سرجات.
همه نشستیم سر جامون.
تحرکی نداریم که...
اشتباهي كه اين تحقيق دارد حركت را در كار اندازه و ورزش و تفريح در نظر گرفته است ولي در ايران ما براي يك لقمه نان از صبح تا شب آنقدر در حال حركت جسمي و فشار روحي هستيم كه اين زيادي مصرف انرژي باعث ايجاد بسياري از بيماري هاي غيرواگير دار مي شود
در عوض ما به پر حرف ترین و نق زن ترین و پر مدعا ترین مردم دنیا تبدیل شده ایم. احتمالا کم کارترین مردم دنیا هم هستیم در عوضش پر توقع ترین مردم دنیا هم هستیم.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات