بازدید 3598
۷
در گفتگو با تابناک مطرح شد؛

چگونه از سکته چشمی جلوگیری کنیم؟ +عوامل و راه‌های درمان

یک متخصص چشم پزشکی در خصوص سکته چشمی و راه‌های درمان آن توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸ 02 July 2024

تابناک- احمد میرشاهی، فلوشیپ ویتره و رتین و متخصص چشم‌پزشکی در گفتگو با تابناک سکته چشمی را به دو بخش سکته عصب چشمی و سکته شبکیه چشمی تقسیم و در مورد هریک توضیحاتی را ارائه می‌کند.

چگونه از سکته چشمی جلوگیری کنیم؟ +عوامل و راه‌های درمان

میرشاهی در خصوص سکته عصب چشمی می‌گوید: اگر رگ‌هایی که مسئولیت جریان خون در عصب چشم را برعهده دارند بر هر دلیلی مسدود شوند این نوع سکته رخ می‌دهد و عصب چشم از بین می‌رود.

این فوق تخصص چشم پزشکی، از «فشار خون»، «دیابت»، «استرس»، «مصرف برخی از داروها» و «افزایش فشار داخلی چشم» می‌توان به عنوان عوامل سکته عصب چشم نام برد.

چگونه از سکته چشمی جلوگیری کنیم؟ +عوامل و راه‌های درمان

او می‌افزاید: فردی که دچار سکته عصب چشمی می‌شود در ابتدا با کاهش دید بدون درد مواجه می‌شود و کاهش دید این فرد نیز به این شکل است که در ابتدا قسمت پایین اشیا و یا تصاویر را به صورت واضح نمی‌تواند مشاهده کند.

میرشاهی می‌افزاید: بینایی افرادی که دچار این نوع از سکته می‌شوند ممکن است تا حدودی بعد از چندماه برگردد و در برخی از موارد نیز قسمت عمده بینایی از بین می‌رود.

این فوق تخصص چشم پزشکی ادامه می‌دهد: درمانی برای سکته عصب چشم تاکنون وجود ندارد و درمان «فشار خون» و «فشار چشم» می‌تواند در جلوگیری از این بیماری راهگشا باشد.

میرشاهی در خصوص سکته شبکیه چشمی نیز می‌گوید: نوع دیگر سکته چشمی، سکته شبکیه چشمی است، در این نوع سکته شریانی که مسئولیت خون رسانی به شبکیه را برعهده دارد مسدود می‌شود.

این فوق تخصص چشم پزشکی، علاوه بر عوامل سکته چشمی (فشار خون، دیابت، استرس، مصرف برخی از دارو‌ها و افزایش فشار داخلی چشم و...) از بیماری‌های قلبی که منجر به ارسال لخته خون به چشم می‌شوند به عنوان دیگر عوامل سکته شبکیه چشمی نام می‌برد.

به گفته این متخصص، علائم بالینی این سکته مانند سکته عصب چشم است و با کاهش دید و بینایی همراه است.

میرشاهی معتقد است ۶ ساعت اول پس از سکته حیاتی است و اگر بیمار در این زمان طلایی به متخصص مراجعه کند امکان درمان آن وجود دارد، اما بعد از این زمان درمان امکان پذیر نیست.

چگونه از سکته چشمی جلوگیری کنیم؟ +عوامل و راه‌های درمان

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
از بس توی این مملکت فشار عصبی و استرس به خاطر شرایط اقتصادی زیاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
مرفهین لابد سکته ندارند!
همش سیاه نمایی!
انگاری توی ممالک دیگه کلا گل و بلبله، همه خوشحالن و در حال رقص و پایکوبی!
تابناک هم یه فکری بکنه...خوشت میاد همش نظرات خسته رو بذاری؟!
در آینده نه‌چندان دور بدلیل انواع امراضی که به آن مبتلا خواهیم شد از جمله فشار خون بالا نام کشور ایران به کشور کوران تغییر خواهد کرد
چند روزی بود که مادرم مشکل داشت . به یک چشم پزشک مراجعه کردیم ، ایشان دقیق معاینه نکرد و مشغول صحبت هم زمان با چند بیمار بود. روز بعد مادرم کور شد. وضعیت درمان اسف بار است.
ممنون از مطلب علمی مفیدتون.
من همین مشکل برام پیش اومد به ۳ پزشک مراجعه کردم و کلی ازم ویزیت گرفتم اما هر بیشتر از چند ثانیه وقت نمیذاشتن و الکی میگفتن آب مروارید مادرزادی هرکی یه چیزی میگفت من هرچی میگفت یک دفعه در عرض دو روز اینجوری شد حالیشون نمیشد!!!! حالا آقای پزشکیان ناراحته چرا درا:د اینا ماهی ۷۰۰ میلیونه میخواد بکنه ماهی ۷ میلیارد
منشی رضایت بده ۶ ماه بعد نوبت می دن.البته توی اهواز اینجوریه تهران راحته
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات