بازدید 2418

استمداد تل‌آویو از ۲۵ کشور از ترس احکام لاهه

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از صدور احکام بازداشت مقامات این رژیم از سوی دادگاه لاهه به دریوزگی جلب حمایت از کشورهای غربی افتاده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ 01 July 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از فلسطین الیوم، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به وزرای خارجه ۲۵ کشور در سراسر جهان از آن‌ها خواسته به انگلیس پیوسته و آرا و نظرات حقوقی خود را در مخالفت با درخواست کریم خان دادستان کل دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو و یواف گالانت نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم به این دادگاه ارائه دهند.

مسئولان ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با پایگاه خبری عبری زبان والا گفته‌اند در صورتی که این کشورها یا برخی از آن‌ها نظرات حقوقی خود را برای دادگاه لاهه ارسال کنند، قضات دادگاه مجاب خواهند شد که دلیلی برای موافقت با درخواست کریم خان وجود نخواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که یک کارگروه ویژه در وزارت خارجه برای رسیدگی به بحران احکام بازداشت بین‌المللی و تشویق حمایت‌های حقوقی از کشورهای مختلف جهان جهت آمادگی برای احتمال صدور احکام بازداشت در ۱۲ جولای تشکیل شده و در همین راستا، وزیر خارجه این رژیم نیز نامه‌ای برای همتایان خود در ۲۵ کشور ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کمک کرده است.

وی در این نامه مدعی شده که رژیم صهیونیستی دارای یک سیستم قضایی مستقل است و اتهامات مربوط به نقض قوانین از جمله در جریان جنگ را بررسی خواهد کرد، به همین خاطر، صدور احکام بازداشت با «اصل مکمل بودن» که تصریح می‌کند دادگاه کیفری بین‌المللی جز زمانی که سیستم قضایی کشوری نخواهد یا قادر به تحقیق در مورد جرایم نباشد، نقش و جایگاهی ندارد، در تضاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات