بازدید 3107

رونالدو پنالتی خراب کرد و اشک ریخت اما در یورو 2024 باقی ماند/ اوبلاک در نقش بیرانوند، کاستا در شمایل یک قهرمان

دیدار تیم‌های پرتغال و اسلوونی با برتری رونالدو و یارانش در ضیافت پنالتی ها به پایان رسید.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴ 02 July 2024

رونالدو پنالتی خراب کرد و اشک ریخت اما در یورو 2024 باقی ماند/ اوبلاک در نقش بیرانوند!

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و اسلوونی در آخرین دیدار روز سوم مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024، از ساعت 22:30 امشب (دوشنبه) با قضاوت دانیل اورساتو داور ایتالیایی، در ورزشگاه فرانکفورت آره‌نا به مصاف هم رفتند.
نیمه نخست این دیدار در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که پرتغالی‌ها برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی از دقایق ابتدایی حملات خود را روی دروازه اسلوونی آغاز کردند. شاگردان روبرتو مارتینز در چند صحنه توسط کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز و رافائل لیائو موقعیت‌هایی روی دروازه یان اوبلاک دروازه بان اسلوونی خلق کردند اما هیچ‌کدام در نهایت منجر به گل نشد.
در نیمه دوم هم روند بازی تغییر نکرد و پرتغالی‌ها حملات پرتعدادی روی دروازه حریف تدارک دیدند اما مقاومت یان اوبلاک و خط دفاعی اسلوونی ادامه یافت و آنها بازهم مانع گلزنی رونالدو و یارانش شدند. این دیدار در 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و تلاش بازیکنان دو تیم در وقت های اضافه ادامه یافت.
مهم ترین اتفاق این بازی در دقیقه 103 افتاد. حرکت فوق‌العاده ژوتا و به هم ریختن مدافعان حریف، باعث خطا روی او شد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. کریستیانو رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد اما یان اوبلاک با شیرجه ای زیبا،CR7  را ناکام گذاشت تا خاطره مهار پنالتی این فوق ستاره توسط بیرانوند در جام جهانی، برای فوتبالدوستان ایرانی زنده شود. رونالدو از فوریه 2022 هیچ پنالتی ای از دست نداده بود.
در وقت استراحت کوتاه بین دو نیمه وقت های اضافه، شاهد اشک های رونالدو بودیم که به تصویر کشیده شد. دقیقه 114 هم اشتباه مرگبار په په باعث شد ششکو با کاستا تک به تک شود اما دروازه بان پرتغال با واکنشی عالی اجازه باز شدن دروازه اش را نداد و در ادامه هم اتفاق خاصی نیفتاد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
در ضربات پنالتی تیم ملی پرتغال با درخشش دیگو کاستا که ناجی این تیم بود و موفق به مهار هر سه ضربه پنالتی ابتدایی اسلوونی شد، با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داد و ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی، حریف تیم فرانسه شد. کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز و برناردو سیلوا در ضربات پنالتی موفق به گل کردن ضربات خود شدند و ضربات ایلیچیچ، بالکوویچ و وربیچ توسط دیگو کاستا مهار شد. کاستا اولین دروازه بان تاریخ یورو شد که موفق به مهار سه پنالتی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات