بازدید 13368

آخرین مناظره، شب تند اشارات و کنایات / پزشکیان: مشارکت نکردن ۶۰درصد، پیام دارد/ جلیلی: امان از بهانه ها

دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی، ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه یک سیما برگزار شد و هر دو نامزد به ارائه نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ 02 July 2024

به گزارش تابناک، دومین مناظره از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امشب با موضوع اقتصادی، حکمرانی و اداره کشور از ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه اول سیما پخش شد.

جزئیات برگزاری دومین مناظره انتخاباتی

بر اساس قرعه‌کشی، صندلی شماره یک سعید جلیلی و صندلی شماره 2 مسعود پزشکیان بود و نامزدها در قسمت‌های 4 دقیقه‌ای، به 10 سؤال پاسخ دادند و در پایان نیز هر نامزد طی 5 دقیقه صحبت‌های خود را جمع‌بندی کرد.

وقت اضافه برای پزشکیان 

مجری در ابتدای برنامه گفت: در مناظره اول پس از بازبینی مشخص شد که آقای پزشکیان یک دقیقه و ۳۰ ثانیه  کمتر از وقت استفاده  کرده است و این وقت را امشب می تواند استفاده کند.

سوالات بخش اول به شرح زیر است

آقای پزشکیان! مشاور سیاسی شما در میزگرد سیاسی گفت که قانون اقدام راهبردی مجلس مانع بازگشت آمریکا به مجلس شد.

این قانون پس از خروج آمریکا از برجام بود؛ علت مخالفت شما با این قانون چیست؟

پزشکیان در پاسخ گفت: دیشب در بحثهایی که شد این تداعی شده که من به سردار بزرگ ملی کشور طوری بحث شده که انگار بی احترامی شده است نسبت به آن بزرگوار.

وی ادامه داد: من ایشان را غرور ملی و خار چشم دشمنان می دانم. و ایشان الگویی است برای جوانان ما که راهش را ادامه دهند که در این صورت خیلی از مشکلات  کشور با دیدی که ایشان داشت حل می شود.

او افزود: ایشان قهرمان ظلم ستیز در خارج و یار و یاور ستمدیدگان در  داخل بود؛ چه با حجابان و چه بی حجابان و چه مذهبی ها و چه غیرمذهبی‌ها.

پزشکیان در پاسخ به سوال مجری درباره قانون اقدام راهبردی مجلس گفت: چون قانون است، اجرا خواهم کرد. با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورای امنیت ملی صحبت می کنیم و به نگاه و زبان مشترک خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اینطور نیست که اگر آمریکا به تعهدات عمل نکرد ما به تعهدات عمل کنیم.فقط با یک گزینه وارد  گفتگو (درباره برجام) نخواهم شد. هیچ حاکمیت و دولتی در طول تاریخ در درون قفس نتوانسته به رشد و شکوفایی برسد.

وی افزود: مجبوریم برای رشد و شکوفایی اول با کشورهای منطقه تعامل و تبادل کنیم و بعد با کشورهای دیگر. لازمه این کار داشتن گزینه‌های مختلف است و استفاده از کارشناسان و نخبگان و هماهنگی و تعامل و در نتیجه چهارچوب‌های قانونی هیچ وقت قرار نیست تمام تحریم‌ها را لغو کنیم یا نکنیم. این یک گفتگوست؛ بستگی دارد که چه می‌دهیم و چه می‌گیریم.

وی افزود: اول موضوع  نگاه است؛ آیا می خواهیم مشکلمان را با دنیا حل کنیم یا خیر؟ معتقدم باید از بن بست خارج شویم تا مشکلات کشور را حل کنیم.

جلیلی: مردم لرستان از توهین به حاج قاسم ناراحت بودند

سعید جلیلی گقت: امروز میهمان مردم لرستان بودم، به شدت متاثر بودند از تعبیر نادرست درباره شهید سلیمانی؛ و از من خواستند که آن ابزار ناراحتی شان را بیان کنم.

مجری پرسید: ظریف گفته جلیلی پشت تمام تحریم‌ها ایستاده است؛ سوال این است که علاوه بر خنثی‌سازی تحریم، برای رفع تحریم‌ها چه تلاشی خواهید کرد؟

جلیلی گفت: آقای پزشکیان! متاسفم که کشورمان را در قفس می‌دانید!

پزشکیان گفت: یعنی با تحریم شما پرواز خواهید کرد؟

جلیلی بیان کرد: شما در بحث تحریم یک راهی را می دانید و می گویید و می روید و جواب نمیگیرید و باز تحریم می شوید و باز می گویید همان راه را می رویم؟

وی افزود: شما هیچ راه حلی برای تحریم نمی دهید؛ تنها راه حلتان این است که امتیاز بیشتر بدهید؛ رفتید همه امتیازات را دادید و چیزی نگرفتید. شما هنوز یک راه حل ارائه نداده اید. من دیشب راه حلهایم را گفته ام. ولی شما چیزی از راه حل هایتان نگفته اید و فقط می گویید با کارشناسان صحبت می کنیم!

پزشکیان گفت: می‌توانی برنامه‌ات را برای رشد کشور بدهی؟

جلیلی: ده بار گفته ام.

پزشکیان:  من که نشنیده‌ام

جلیلی بیان کرد: ولی شما نه یک برنامه برای رشد کشور داده‌اید و نه برنامه‌ای برای رفع تحریم داده‌اید. شما معتقدید بن بست است ولی من معتقدم دچار بن بست نیستید. در این شرایطی که شما بخاطر تحریم رو به قبله می نشینید اینهمه فرصت و رشد وجود دارد.

شما باید در مقابل تحریم فعال باشید و نه منفعل!

جلیلی: گفت: آقای پزشکیان آمار غلط می دهید! روند نقدینگی را دیشب شما اشتباه گفتید. (با ارائه یک نمودار) سعید جلیلی: این نمودار واقعی رشد نقدینگی است نه آن نموداری که دیشب نشان دادید.

 

وی افزود: شما حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه می گیرید! وقتی کارشناسی بلد نیستید اینطور می شود. شما باید در مقابل تحریم فعال باشید و نه منفعل! الان می گویید من می روم می نشینم صحبت میکنم؛ از طریق خارج به داخل فشار میاورم که اینجا تصمیم را عوض کنم!

 

او تصریح کرد: شما باید از طرف مقابل که تعهداتش را اجرا نکرده طلبکار باشید، نه اینکه بگویید به ملت  فشار می آورم تا امتیازات دیگر به طرف خارجی بدهند!

اگر طرف مقابل تعهداتش را انجام ندهد، چه امتیازی می‌خواهید بدهید که قبلاً‌ نداده‌اید؟ 

جلیلی بیان کرد: شما باید از طرف مقابل که تعهداتش را اجرا نکرده طلبکار باشید، نه اینکه بگویید به ملت  فشار می آورم تا امتیازات دیگر به طرف خارجی بدهند!

 

او افزود: اگر طرف مقابل تعهداتش را انجام ندهد، به مردم بگویید که چه امتیازی می خواهید بدهید که قبلاً‌ نداده اید؟ این را به مردم بگویید.

 

جلیلی گفت: آیا روند کار شهید رئیسی خوب است یا... شما صحبت از صداقت می کنید آقای پزشکیان! روحانی و خاتمی دوستان شما بودند و این وضعیت بوده ولی شما هنوز طلبکارید؟

 

وی ادامه داد: آقای پزشکیان! واقعاً متاسفم که چهار سال دیگر دوباره کشور ما اسمش بخواهد بشود قفس و دنیا را هم خلاصه در سه کشور کنید!آقای روحانی یک بار آفریقا نرفت ولی آقای رئیسی چند بار رفت و دیدید که چقدر گشایش ایجاد شد. شما پزشکید آقای پزشکیان! تشخیص‌های غلط تجویزهای غلط می آورد و می کشد!

 

وی ادامه داد: آیا روند کار شهید رئیسی خوب است؟ شما سخن از صداقت مطرح می‌کنید و دولت آقای هاشمی، خاتمی و روحانی دوستان شما بودند که در ستاد شما هستند و دوباره طلبکارید؛ شماها 40 سال بر سر کار بودید. شهید رئیسی نگفت 700 نفر از مردم ما می‌میرند و حرفی از اف‌ای‌تی‌اف نمی‌زد و ملت را نجات داد ولی سخنگوی دولت آقای روحانی گفت که بدون اف‌ای‌تی‌اف نمی‌توان واکسن آورد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت شهید رئیسی سرمایه‌گذاری را به داخل آورد، تصریح کرد: دنیا مگر سه کشور است؟ متأسفم که چهار سال دیگر اسم کشور قفس خواهد شد و دنیا هم سه کشور است و گفته شود باید از بن‌بست خارج شویم.

 

جلیلی عنوان کرد: آقای روحانی در 8 سال دولت خود یک‌بار هم به آفریقا نرفت ولی دیدیم که شهید رئیسی به آن قاره رفت و گشایش ایجاد کرد. آقای پزشکیان؛ شما پزشک هستید و تشخیص غلط، تجویز غلط می‌آورد.

مسعود پزشکیان در ادامه سخنانش تصریح کرد: قرار بود تورم را تک رقمی کنند، 3 سال است 2 رقمی است؛ فقط در این مدت پول کشور را زیاد کردیم؛ می‌توانید از کارشناسان بپرسید و یا از بانک مرکزی بگیرید.

 

وی افزود: واقعیت قضیه این است؛ می‌گویید اله کردیم؛ خب اگر اله کردید کجاست؟ مگر نمی‌گفتید اشتغال 2 برابر می‌شود و سالی یک میلیون مسکن درست می‌کنیم. در این 3 سال فقط برای 900 هزار مسکن فقط مجوز داده‌اند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آیا زندگی مردم در دوره آقای خاتمی بهتر بود یا الان؟ تاکید کرد: می‌گویند بلدیم و برنامه داریم؛ خب برنامه را می‌دادید آقای رئیسی اجرا می‌کرد، چرا ندادید؟ مگر شما با آنها نبودید؟

 

پزشکیان بیان داشت: تمام بلد بودن این فرد این است که در شورای امنیت رئیس بوده و چهار تا کاغذ را بررسی می‌کرده آدمی که مدیریت نکرده حالا برای کشور می‌گوید برنامه دارم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شما دولت خاتمی را با وضعیت فعلی مقایسه کنید، گفت: دیروز از آقای جلیلی سوال کردم دولت رئیسی برنامه داشت یا نداشت؟ اگر برنامه داشت، این برنامه شما چیست؟ یعنی میخواهید از نو ریست کنید؟

 

پزشکیان ادامه داد: از این طرف می‌گوید قانون را اجرا نمی‌کنی و از طرف دیگر می‌گوید من برنامه دارم؛ خب قانون که وجود دارد؛ آن را باید اجرا کنید.

 

وی تصریح کرد: دیروز 150 اقتصاددان از برنامه‌های دولت من حمایت کردند.

جلیلی: شما بقیه را متهم به طالبان و حکم اعدام برای سایرین صادر می‌کنید

سعید جلیلی در ادامه سخنانش اظهار داشت: آقای پزشکیان از پاسخ به سوالات طفره رفتند و تنها راهبرد ایشان این بود که می‌رویم امتیاز می‌دهیم و بر داخل فشار می‌آرویم. اینکه من در همه مذاکرات تحریم آوردم دروغ است و این مطلبی که از قول شهید سلیمانی هم درباره من گفته شده دروغ است. آقای پزشکیان دیشب هم عوض اینکه برنامه‌های خودتان را توضیح بدهید چیزهای دیگر به دروغ می‌گفتید.

 

وی افزود: شما سی و دو سال عملکرد را می‌خواهید کنار بگذارید و تنها سه سال را در نظر بگیرید که د ر مقایسه با آن سی و دو سال قبل درخشان بوده است. شما می‌گفتید صادرات نفت امکان ندارد اما میزان صادرات نفت در سال 98 با سال 1402 را مقایسه کنید. میزان سرمایه‌گذاری خارجی را درسال  97 با 1402 مقایسه کنید. شما فقط کارشناسان خودتان را قبول دارید. کسانیکه که در دوسال پیش نامه‌ای نوشتند و پیش بینی تورم 100 درصدی کردند اما محقق نشد، حالا امروز مدعی هستند. شما سایر کارشناسان که عضو لابی‌ها نیستند را قبول ندارید.  آقای دکتر شیبانی رئیس بانک مرکزی دولت اصلاحات یکی از کارشناسان ما است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: افرادی که در هشت سال تلخ قبل افتخار می‌کردند که مسکن نمی‌سازند و امروز در ستاد شما قرار دارند. مشکل مردم مذاکره نیست مشکل آنها مسکن است. با فرافکنی نمی‌شود کار را حل کرد؛ مردم من نگران هستم. اینها دارند رویکردشان را صریح بیان می‌کنند،‌ اما رویکرد دیگر آن است که باقدرت وارد عرصه شد و کار کرد. راه حل مشکلات این نیست که دوباره برویم امتیاز دهیم این کار قبلا شده است و جواب نداده‌ است رشد اقتصادی در دولت روحانی صفر شده‌ است و شما می‌خواهید دولت سوم روحانی را تشکیل دهید.

 

جلیلی تصریح کرد: در حوزه تحریم‌ها ما در موضوعاتی مثل برجام طلبکاریم و باید برویم مشکل را حل کنیم و حق ملت را بگیرید. راه جایگزین آن است که بروید و کار کنید و تحریم را بی اثر کنید. در دولت شهید رئیسی تحریم بی اثر شد و دشمن به این اعتراف کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمد و گفت راهبرد دشمن شکست حداکثری خورده است. باید کاری کرد طرف را از لحاظ اقتصادی از تحریم کردن منصرف کنیم تا فکر نکند می‌تواند به ما فشار وارد کند.

 

وی گفت: برنامه هفتم می‌گوید باید رشد 8 درصد اتفاق بیافتد اما شما پیشاپیش می‌گویید این رشد اتفاق نمی‌افتد شما بقیه را متهم به طالبان می‌کنید و حکم اعدام برای سایرین صادر می‌کنید.

پزشکیان: دولت سایه، زندگی مردم را بهتر نخواهد کرد

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: آقای جلیلی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود ولی جلوی دیدگاه مردم به من تهمت می‌زند که من ادامه‌ دهنده راه دولت آقای روحانی هستم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مردم عزیز شب گذشته شما تفاوت‌های دو مسیر را دیدید که عبارت بود از سیاست‌گذاری و برنامه ریزی از بالا توسط گروه محدود یا سیاست‌گذاری و برنامه ریزی با بهره‌گیری از خرد جمعی را. من برنامه‌ریزی عامرانه و از بالا برای مردم را قبول ندارم و برنامه ریزی باید با مشارکت کارشنان دولتی، خصوصی و اندیشکده‌ها تدوین و همین گروه‌ها اجرا و نظارت کنم. برنامه ریزی پشت درهای بسته در دولت سایه، زندگی مردم را بهتر نخواهد کرد. من به این شیوه پایان خواهم داد چنانکه در بهداشت و درمان پایان دادم.

 

پزشکیان خاطرنشان کرد: مردم آگاه ایران؛ گام اصلی برای بهبود معیشت شما رفع تحریم‌ها و تغییر در نحوه تعامل با دنیا است. من به سرعت در این زمینه اقدام خواهم کرد. با این حال همه مشکلات کشور ناشی از تحریم‌های آمریکا نیست. من به دنبال جهش تولید با مشارکت مردم هستم. من برنامه خود را برای پیشرفت اقتصاد ایران بیان کرده‌ام.

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: بیش از 140 اقتصاددان با گرایش‌های مختلف از این برنامه حمایت کرده‌اند. من اقتصاد ایران را بر اساس تعامل با جهان، حاکمیت قانون، شایسته گزینی و مشارکت گسترده مردم اصلاح خواهم کرد.

 

پزشکیان گفت‌: قهرمان ملی ما، شهید سپهبد بزرگوار سلیمانی امنیت عراق را تامین کرد ولی ما بازار را می‌دهیم به دیگران. مدیریت ضعیف یعنی اینکه مذاکره کنیم اما نتیجه آن این شود که پرونده ایران به شورای امنیت برود.

 

وی افزود: من تعهد می‌کنم که به دنبال عدالت و رفع تبعیض هستم. تعهد می‌کنم تلاش کنم هیچ خانواده ایرانی نگران فرزند خود نباشد. علت وضعیت  فعلی مدیران نالایق و بی تجربه و غیرکارشناس هستند.

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: می‌گویند آنها که دور من جمع شده‌اند بد هستند. دور شما چه کسانی جمع شده‌اند. آنها که از سفارت عربستان بالا رفتند.

پزشکیان: اینکه یک آدمی با مسکن مهر مخالفت کرده به من چه ربطی دارد؟

مسعود پزشکیان گفت: ایشان می‌گوید من حزبی هستم؛ این یک دروغ واضح است؛ زیرا من حزبی نیستم. این را همه می‌دانند. ولی این جلوی دیدگان مردم تهمت می‌زند.

 

وی افزود: آقای جلیلی دیروز در مناظره قافیه را باخته و امروز آمده است. ایشان فقط تهمت زده و جواب سوال شما را نداده است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و مثل آب خوردن تهمت می‌زند فردا چه بلایی می‌خواهد سر مردم بیاورد؟

 

پزشکیان تصریح کرد: من و خانواده‌ام برای ساختن خانه بهداشت کارگری می‌کردم؛ 600 خانه بهداشت به نیت 600 شهید ساختم.

 

پزشکیان با بیان اینکه باز تکرار می‌کنم که من نه حزبی هستم و نه جناحی و نه دسته‌‌ای، بیان داشت: می‌گوید دور و بر من اینها جمع شده‌اند؛ الان بیشتر گروه قالیباف و شهید رئیسی دارند با من کار می‌کنند.اینها دولت فلان‌اند؟ من بارها گفته‌ام مسیر من مسیر مولا علی(ع) است؛ شاخص برای من مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه با کل دعواهای ما 40 درصد مردم آمدند رای دادند، تاکید کرد: با کل دعواهای ما 40 درصد مردم آمدند؛ 60 درصد مردم نیامدند و هیچکداممان را قبول ندارند. این تفکر بیاید، ‌می‌شود 20 درصد. آیا با این 20 درصد می‌شود بر سایر اکثریت حکمرانی کرد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به جلیلی که مطرح کرد یکی از افراد ستاد پزشکیان گفته با مسکن مهر مخالف است، بیان داشت: اینکه یک آدمی با مسکن مهر مخالفت کرده به من چه ربطی دارد؟ من کجا گفتم مخالفم؟ مردم ببینید اینها کی هستند؟ این منطق رئیس جمهور فرداست.

جلیلی: آقای پزشکیان می‌خواهد دولت سوم روحانی را تشکیل دهد

سعید جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آیا غیر از وزرای دولت آقای روحانی در ستاد آقای پزشکیان هستند؟ آقای ظریف با آن عملکرد غلط و بی‌نتیجه که باعث شد 15 بار همه بگویند تعهدات‌مان را در برجام انجام دادیم و یک‌بار نشد که درباره این مسئله به طرف مقابل شکایت کنید؛ به‌دلیل بلد نبودن ابتدایی‌ترین چیزها. ما می‌گوییم قرارداد غلط برجام این بود ماشینی که 100 تومن نمی‌ارزید را به 100 میلیارد خریدید و همان را هم به شما نمی‌دهند؛ شما باید درباره‌ی این مسئله طلبکار باشید.

 

وی خطاب به مسعود پزشکیان اضافه کرد: شما درباره قانون راهبردی مجلس که قانون دقیقی بود که حق ملت را استیفا می‌کرد و مصوبه مجلس بود و به دولت قدرت می‌داد که حق مردم را دنبال کند، چه نظری دارید؟ شما ده‌ها امتیاز دادید، نتیجه هم نگرفتید؛ ما قائل نیستیم که باید امتیاز بدهیم و طرف مقابل هم کاری نکند. این‌ها نگاه واقع‌بینانه در سیاست خارجی نیست.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در ستاد شما گفته شد به مردم 300 هزار تومان پول دادند که به فلانی رأی دهند و این توهین و تهمت است. شما نمی‌دانید اطرافیان‌تان چه می‌گویند. کسی که می‌گوید مسکن مهر مزخرف است، با شما همراه است.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: شما مردم را قبول ندارید و جوانان و متخصصان را قبول ندارید و می‌خواهید یک ظرفیت عظیم را کنار بگذارید. هزاران جوان و استاد فقط چون از حزب شما نیستند را قبول ندارید و می‌گویید دولت سایه هستند. دولت سایه کیست؟ غیر از هزاران جوان و استادی که پای‌کار بودند و به جمع‌بندی رسیدند؟ ممکن است بگویید این جمع‌بندی را قبول ندارم ولی شما می‌گویید سیاست‌گذاری از بالا را قبول ندارم. شما جمع‌بندی اساتید و دانشجویان را قبول ندارید.

 

وی ادامه داد: اگر می‌گویید سیاست‌گذاری از پایین یعنی باید با ده‌ها صنف جلسه می‌گذاشتید و از نقاط مختلف کشور بازدید می‌کردید؛ کاری که ما کردیم. دولتی که شما می‌خواهید آن را ادامه دهید می‌توانست امنیت سفارت عربستان را محقق کند و من درباره آن ماجرا به آقای روحانی هشدار داده بودم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شما می‌گویید چند صد اقتصاددان از برنامه‌تان حمایت کردند؛ شما برنامه‌تان را به مردم نشان دهید. چرا اِبا دارید که برنامه خود را معرفی کنید؟ بگویید نسبت اقتصاددانان شما با رشد 8 درصدی چیست؟ آیا رشد 8 درصد کلاهبرداری است؟ این ضرورت کشور و قانون است.

 

جلیلی خطاب  به پزشکیان گفت: ما در محضر 80 میلیون جمعیت هستیم و وقتی جوانان بر یک موضوع کار می‌کنند، چون با شما نیستند، حساب نمی‌شوند. 32 سال کشور در دست اطرافیان شما بوده و الان هم طلبکارید.

 

وی ادامه داد: خداوند ناظر و شاهد است که این مباحثی که مطرح می‌شود چقدر صِدق است. پرونده‌ی ایران در دوران چه کسی به شورای امنیت ارجاع داده شد که شما درباره این مسئله حرف می‌زنید؟ شما این مسئله را نمی‌دانید.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نمی‌شود اگر مسئله‌ای را ندانید، برای آن راه‌حل داشته باشید. آقای پزشکیان؛ در عمل با مردم صداقت نشان دهید؛ امروز و فردا باید به مردم و خدا جواب دهید.

پزشکیان: بدون گفتگو با مردم نباید قیمت بنزین را افزایش داد

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برنامه دولت احتمالی‌اش برای مدیریت مصرف حامل‌های انرژی گفت: اول اجازه بدهید که این نکته را بگویم.  مردم عزیز؛ بدانید که برادرمان که فردا می خواهد رئیس جمهور شود؛ الان با  تمام قوا مسئولان دولت فعلی یعنی بخشداران و استانداران و ... برایشان کار می‌کنند وحتی برخی را تهدید می‌کنند که اگر رای ندهید چنین و چنان می‌شود.

 

وی افزود: انرژی را الان بیشتر پولدارها مصرف می‌کنند و هزینه این را آدمهایی می‌دهند که بنزین یا برق اضافی مصرف نمی‌کنند. اگر قرار است عادلانه باشد باید این یارانه به همه داده شود. البته باید به کسی که مصرف نمی‌کند نیز بدهند.

 

نامزد انتخابات ریاست‌‌جمهوری خاطرنشان کرد: بدون کارشناسی و گفتگو با مردم افزایش قیمت بنزین نباید رخ می‌داد  اما نمی‌شود سوبسید را بدهیم به پولدارها ولی بقیه هزینه گرانی را بدهند. باید راه حلی را پیدا کنیم که بتوانیم سهم همه را بدهیم.

 

پزشکیان گفت: آن موقعی که حرف بنزین 25 هزارتومانی را زدم که من در دولت نبودم. من نگاهم این است که باید محرومان را دید؛ اگر قرار است سوبسید بدهیم اول باید به آنها بدهم. نباید با سوبسید دادن به امثال من سفره آنها را کوچک کنیم.

 جلیلی: در حوزه انرژی هیچ قیمتی اضافه نمی‌شود

سعید جلیلی در ادامه تصریح کرد: معلوم شد که مردم، رئیس جمهور سابق و اسبق در کدام ستاد هستند و چگونه از آقای پزشکیان حمایت می‌کنند.

 

وی خطاب به پزشکیان گفت: امروز در دانشگاه صحبت نمی‌کنید و در جایگاه یک رئیس جمهور هستید. اینکه بیان می‌کنید باید راه حل پیدا کنیم یعنی چه؟ اینکه نمی‌شود. از همین الان نوسانات این صحبت شما شروع شده و مثل همان حرف همان آقایی است که گفت صبح جمعه فهمیدم. رئیس ستاد  شما درباره بنزین یک چیز می‌گوید شما یک چیز می‌گویید. ما باید این مطالعات را از قبل انجام داده باشیم چون دولت محل  آزمون و خطا نیست و هر دوره‌ای که می‌گذرد به مردم فشار می‌آید.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوزه ناترزای انرژی ما طرح وان راغ در این حوزه ارائه داده‌ایم و پای اجرای آن می‌ایستیم.

 

جلیلی اظهار داشت:‌ نگاه روحانی در حوزه بنزین این بود که می‌گفت نباید به همه یکسان سهمیه دهیم؛ هرکس ماشین داشت به او سهیمه می‌دهیم و هرکس نداشت سهمیه‌ای به او نمی‌دهیم این یعنی بی عدالتی و ظلم به مردم است.

 

وی ادامه داد: ما باید برای ناترازی انرژی برنامه داشه باشیم و  باید خود مردم را در این طرح بزرگ ملی مشارکت دهیم. اگر مردم را در مدیریت مصرف انرژی دخالت دهید آن موقع مردم چون احساس نفع می‌کنند مشارکت می‌کنند و باید در این طرح به مردم اعتماد کرد. این طرح در برق و گاز و بنزین اجرا خواهد شد و هر قدر کمتر انرژی مصرف کنند پول آن در جیب خودشان می‌رود. این روند زیرساختش در کشور فراهم است و حتی اینکه از کدام دهک باید شروع شود هم مشخص است. در طرح ما مردم با مدیریت مصرفی که اعمال می‌کنند مصرف انرژی را مدیریت کرده و هیچ قیمتی هم اضافه نمی‌شود.

 پزشکیان: حل مشکل بورس یک نسخه ساده نیست

مسعود پزشکیان بیان داشت: آقای جلیلی می‌گوید اله خواهیم کرد و بعد گفت روحانی اینکار را کرد. روحانی به من چه ربطی دارد؟ من نگاه خودم را دارم.

 

وی افزود: اینها اگر این طرح (وان) را داشتند چرا در دوره شهید رئیسی این را اجرا نکردند؟

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: موضع من درباره بورس، آقای عبدو هم مصاحبه و هم اعلام کرده. نگاه من درباره بورس همان است که دکتر عبدو گفته است.

 

پزشکیان تاکید کرد: اقتصاد یک نفر نیست؛ اینطور نیست که یک نفر برای اقتصاد نقشه بکشد؛ مجموعه‌ای از اقتصاددانان هستند. بسته به تخصص، نسخه می‌نویسند.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کاری کنیم کارشناسان مربوط به آن رشته را در این رابطه به کار میگیریم که چگونه بورس را کنترل کنیم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اصولاً دولت نباید در قیمتها دخالت کند و به تولید دستور بدهد که چه کند. مداخله دولت همین بلا را سر بورس و بازار و تولید کننده می‌آورد.

 

پزشکیان افزود: از نظر تخصصی و علمی آنچه دیروز خدمتتان گفتم، اقتصاد بهداشت و درمان و صنعت و پول و مالی و بورس زمین تا آسمان فرق دارند؛ از کارشناسان مربوطه جهت حل این ناترازیها قطعا استفاده می‌کنیم.

 

وی گفت: حل مشکل بورس یک نسخه ساده نیست. تحریم‌ها هم مهم است که اگر حل نکنیم موج تحریم در خود بورس تاثیرگذار خواهد بود.

جلیلی: بازار سرمایه باید تقویت شود/ چند پیشنهاد بورسی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که منتقدان شما می‌گویند اگر شما رئیس‌جمهور شوید بورس ریزش خواهد داشت؛ می‌گویند شما طرفدار اقتصاد دستوری هستید؛ توضیح دهید که وضعیت بورس در دولت شما چگونه خواهد بود؟ عنوان کرد: میلیون‌ها نفر از مردم ما با بورس درگیر هستند و در این ایام بسیاری از مردمی که از این قضیه به‌خاطر سوءمدیریت ضربه خورده‌اند با من سخن گرفته‌اند. بورس باید نماد اقتصاد کشور باشد و مردم خُرده‌ سرمایه‌دار بیشترین ضررها را کردند.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: بنده سال 1399 به آقای روحانی نامه نوشتم و 22 نکته را درباره مسائل بورس مطرح کردم؛ اگر اطرافیان آقای پزشکیان درباره بورس طرح داشتند، چرا به دولت همسویشان ندادند؟

 

وی گفت: بورس بهترین ابزار برای اقتصاد، تولید و ارتقای اقتصاد است. بورس بستر تولید است و بازار ثانویه نقش موثری برای تضمین فعالیت درست بازار اولیه است. بورس مدیریت می‌خواهد؛ این یعنی لازم است شورای ثبات داشته باشیم و نمی‌شود بانک مرکزی تصمیمی بگیرد که به بورس لطمه بزند و هم‌چنین بیمه به بورس بی‌تفاوت باشد. چرا نباید برای بورس بیمه داشته باشیم؟ از پیشنهادات ما این است که باید برای سهام، بیمه داشته باشیم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید بیمه سهام و ایجاد شرکت‌ پروژه‌های بزرگ و کوچک‌ مقیاس داشته باشیم تا مردم بتوانند مشارکت داده شوند. عده‌ای که دنبال رانت و پول‌های بادآورده هستند دوست دارند بورس متلاطم باشد و سود ببرند. باید شفافیت توسعه یابد و نباید کسی بتواند 500 میلیون سهم بخرد ولی یک نفر نتواند یک سهم هم بخرد. چرا شفافیت در بورس وجود ندارد؟

 

جلیلی بیان کرد: نظر ما تقویت بورس است و یکی از مباحث اصلی، تسهیل تامین مالی تولید است. اگر می‌گوییم تولید و باید جهش تولید با مشارکت مردم را طبق شعار سال داشته باشیم، شرط این نیز تسهیل تأمین مالی تولید است. برخی بانک‌ها خلق پول کردند و هم‌چنان به آن‌ها تأمین مالی شده ولی برای تولید تأمین ملی وجود نداشته باشد. باید برنامه داشت تا سرمایه‌ی مردم جهت‌دهی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پروژه‌ی پتروپالایشگاه‌ها را مطرح کردیم، گفتیم تأمین مالیِ آن از سرمایه‌ی مردم باشد و سود آن هم به مردم برسد؛ نباید بگوییم که مردم به بورس پول بدهند و عده‌ای رانت‌خوار سود آن را ببرند.

 پزشکیان: نباید هیچ انسانی گرسنه سرش را روی بالش بگذارد

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از اظهارات درباره نحوه تخصیص یارانه به دهک‌های مختلف درآمدی گفت:  دیروز گفتم که یک رسانه گفته ما به مولوی عبدالحمید بی‌احترامی کردیم. بعد معلوم شد دروغ بوده و پول گرفتند و رجانیوز که مدعی اصولگرایی است این را پخش کرده است.

 

وی افزود: من می‌گویم در حاکمیت اسلامی هیچ انسانی نباید گرسنه سرش را روی بالش بگذارد. اما در ارتباط با یارانه‌ها طبیعی است نباید به من و آدمهایی که ماشین آنچنانی سوار می‌شوند یارانه بدهند. باید از اینها که پولدارند بگیرند و به محرومان بدهند.

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: من نخواهم گذاشت فقرا و محرومین گرسنه سر را به بالین بگذارند. اول باید ببینیم با چه مواجه هستیم. فعلاً نقشه ای وجود ندارد؛ الان همه دارند یارانه می‌گیرند. اول باید ببینیم به چه کسانی یارانه بدهیم و به چه کسانی ندهیم.

 

نخستین مناظره از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دوشنبه شب (۱۱ تیرماه) به صورت زنده از تلویزیون(شبکه یک) پخش شد. 

موضوع مناظره شب گذشته فرهنگ و سیاست بود و مجری این دور از مناظره نیز تغییر نکرد و مهدی خسروی همچنان کنار نامزدها حضور دارد. به گزارش اقتصادنیوز، در این مناظره حدود 10 تا 12 محور گفتگو بین نامزدها مطرح شد اما آنها از سوال ها اطلاعی ندارند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱۴
از الان برنامه ریزی شده به احتمال یک درصد اگر پزشکیاندرای بیاورد در برابرش به ایستند.چون ایشان نماینده اقلیت نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
دقت کردید جلیلی، یعنی جناب تحریم الدوله ،اون شصت درصد رو به هیچی حساب نمیکنه،
اصلا انگار وجود ندارن
اما پزشکیان یه نفس داره میگه بابا حد اقل شصت درصد مردم ناراضی هستن
نزدیک نصف اون چهل درصد هم که خواهان تغییر وضع موجود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
رئیس جمهوری با دستان لرزان و خنده‌ به ریش ملت نمی خواهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
اون ۶۰ درصد که هیچی بیش از این ۲۰ درصد هم براشون مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
پیشاپیش باخت جلیلی را تسلیت می گوئیم. البته این اشتباه اصولگرایان بود که نتوانستند اقلیت تندرو جلیلی را مجاب کنند که در دور اول کنار برود. بعد از دو مناظره اخیر رای جلیلی به شدت ریزش کرده به طوریکه بسیاری از رای دهندگان به جلیلی حالا آرزو می کنند ای کاش قالیباف مانده بود.
حالا باید بین رای ندادن، رای باطله، و رای به پزشکیان یکی را انتخاب کنند که یحتمل رای باطله را انتخاب می کنند تا بعدا معذب نباشند.
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
اینها ۶٠ درصد که هیچ ، اگر ٩٩ درصد هم قبولشان نداشته باشند، باز هم بزور بقدرت چسبیده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
نیومدن پای صندوق یا همان به اصطلاح 60درصد پزشکیان را کسی مقصر هست که33سال دولت دردست آن گروه یعنی اصلاح طلبا بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
کاش می شد جلیلی را سالها قبل به دلیل بی لیاقتی در مذاکرات از کشور اخراج می کردند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
لطفا به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید ببینید در سال آخر دولت روحانی تورم نقطه به نقطه ۶۰ درصد بود ولی در سال آخر دکتر رئیسی شده بود ۳۱ درصد
ببینید میانگین رشد اقتصادی دولت روحانی ۱.۱ درصد بود ولی دولت رئیسی ۴.۳ درصد
ببینید میانگین صادرات نفتی و غیر نفتی در سال آخر دولت رئیسی چقدر از سال آخر دولت روحانی بیشتر بود و ساخت ۲ میلیون و پانصد هزار مسکن را کلید زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۱۱:۵۲
همانطور که دیروز پزشکیان بارها گفت این حرف کذب و دروغ هست و آمار آقای جلیلی اشتباهه و مردم سر سفره خودشون حس کردن واقعیت چیه و آیا 3 سال اخیر تورم کم شد یا زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۱۱:۵۲
ساخت 2.5 میلیون مسکن دروغی بود ک در پیامک های جلیلی مطرح شد و حتی شهید رئیسی هم چنین ادعایی نداشت
پزشکیان هم این حرف رو دیشب گفن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جلیلی ایران را پونصد سال به عقب می بره.
خرید نون رویا می شه
از ترس طرح وان جلیلی
مردم به پزشکیان پناه آوردند
طرح وان را مخفی می کنند و بروز نمی دهند
طرحی است که هر ایرانی را تا مرز نون خشکه و لنگ می کشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
همون طرح وان را هم نخوندی شما
جلیلی را دوست داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جلیلی هرچی باشد بدتر نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۷:۱۷
برو ببین در مورد نحوه مذاکرات، دکتر ولایتی سال ۹۲ چه حرفی به جلیلی زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جلیلی ثابت کرد که چقدر دست تندروها خالی است

ولی برای رسیدن به قبضه کردن کامل قدرت و ثروت کشور

دست به هر کاری ولو کشاندن شور به جنگ با جهان می‌زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
اتفاقا کاملش را گوش کن و پاسخ دقیق جلیلی را بشنو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۰۷:۵۹
بالتر از سیاهی رنگی نیست ولی جلیلی میتونه بالاتر از سیاهی رو هم ب روز کشور بیاره
نود درصد بدبختی های امروز یه سمتش جلیلی هست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مگه نشنیدی تو مناظره
خود آقای پزشکیان گفت قیمت بنزین را آزاد میکنه
امیدوارم امشب مجری طرح وان جلیلی را پیش بکشد و موشکافی کند تا مشخص شود جلیلی خندان چه خوابی برای 85 میلیون ایرانی و 35 میلیون افغانی دیده است. طرحی هزار بار بدتر از اجرای یارانه احمدی نژادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جلیلی طفره رفت و نگفت. اگر میگفت حتی کسانی که دور اول به او رای داده اند پشیمان خواهند شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مجری از پزشکیان سوال چالشی میپرسید و بابت یک کلمه خاص که 7 سال پیش در یک جمع خاص گفته او را مواخذه میکرد ولی به جلیلی ک میرسید سوالات کلی با جواب های مشخص میپرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
از مجری چه انتظاراتی داری
می خواستم رقم دقیق ضررها وخساراتی که جلیلی و همفکران ش به کشور در ماجرای کرسنت، تحریم ها و فروش نفت تقریبا مجانی به کشور زدند را با ماشین حساب کاسیو در بیارم که هنگ کرد
دود از ماشین حساب بلند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
ظاهرا جوان هستی وجویای نام از44سال انقلاب 33سال دولت دست همفکران پزشکیان بود 11سال دردست همفکران جلیلی ، حالا درست حساب کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۷:۴۵
تو خام تری‌
نه اینها سیاست می نویسند نه خارج چارچوب کاری می کنند.
ضمنا جلیلی سالها مسوول مذاکرات بود و دکتر ولایتی سال ۹۲ از روند اشتباه مذاکره توسط جلیلی پرده برداشت.
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
تنها دولت اصلاحات ، فقط ۸ ساله خاتمی بوده است و بس

که به شهادت تمام آمار رسمی موجود ، بهترین دستاوردها

و نتایج را داشته است

و هاشمی و روحانی کاملا اصولگرا بوده و قابل کتمان نیست
هر چند که عملکردشان در مقابل دو دولت احمدی نژاد و

رئیسی صد در صد و بسیار بهتر و مفید تر بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جلیلی پاسخش را داده و معلوم شد آقای ولایتی اطلاعات کافی نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
7:45
ما جوان هستیم و خام و جویای نام

شما که مدعی هستی و کهنسال و در خیال خودت خبره و کاردان ، مثبتها رو بشمر (قبلش عینکت رو تمیز کن بابابزرگ)
یک جهان تحریم
هر ایرانی سه تحریم
رویکرد شعب ابی طالبی جلیلی کاملا روشن است. تحمیل فقر وفلاکت به جامعه برای آنچه که او مقاومت در برابر استکبار می خواند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
رویکرد له شدن کمر مستاجر چی اون خوبه؟
رویکرد آرزو شدن خرید خونه بعد از برجام ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
عزیزم تخریب برجام توسط تندروهای داخلی و خارجی باعث گرانی و فلاکت بیشتر شد نه برجامی که حین اجرا کلی فایده برای مملکت داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۰۷:۱۹
خانه ای که یکی از آشنایان سال 1400 خریده بود 800 میلیون 6 ماه پیش فروخت 2 میلیارد 600 میلیون
حالا تورم در کدام دولت بیشتر بوده؟ 3.5 برابر در 3 سال!!!!
ما که صدامون به جایی نمی رسد. شما که درتابناک هستید با صدا وسیما تماس بگیرید تا از جلیلی در مورد طرح وان سوال کند.
چون از منصوری و بذرپاش وووو
خوشم نمیاد اصلا
به پزشکیان رای میدم
درسته کابینش روحانیه
والا ازینا بهتره ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
گوشه هایی از مناظره اخر رو دیدم
انصافا جلیلی سر تر از پزشکیان بود پزشکیان خیلی از داستان پرت هست. در کل هیچ کدام در حد تغییر
اساسی برای مردم نیستند و سودی به حال مردم ندارند.
چجوریه که تو نظرات همه به نفع پزشکیان
بعد واسه نظرسنجی خود تابناک دور دوم همه شدن جلیلی
جالبه...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
برای اینکه سوال دو وجهی هست و جواب آن هر دو می تواند باشد. نماینده وضع موجود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
احتمالا حمله یک عده هماهنگ هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
تو قسمت آرشیو نظرسنجی دور دوم هست
۱.۲۰
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
به سوال نظرسنجی دقت کن نگفته به کی رای میدین، گفته مقصر وضع موجود رو چه کسی میدونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
نماینده وضع موجود ایهام داره.
نماینده اوضاع اقتصادی امروز که باید جوابگو باشه؟
یا نمایندگی کردن مطالبات اوضاع امروز مردم؟
خودم با فرض اولی زدم جلیلی در حالی که نظرم رو پزشکیان هست.
طرح وان جلیلی چیه
مردم باید بدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جلیلی خودش هم نمی‌داند و اگر می‌دانست دیشب ۵ دقیقه فقط از طرح وان اش میگفت!؟

ولی قطعا باید ادامه لجبازی های کودکانه و توهم های بیمار گونه شکست دادن آمریکا و غرب

ولو به قیمت دادن اختیار و ریختن ثروت کشور به جیب روسیه و چین کمونیست باشد
از چندتا طرفدار جلیلی پرسیدم
چرا بهش رای میدی مگه چیکار کرده تا الان؟
همشون از پزشکیان و روحانی اینا میگفتن
یدونه از دستاوردهای ایشون رو بهم نگفتن
که بخوام بهش رای بدم
از دولت روحانی و پزشکیان گفتن که
دستاورد و کار نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
به قول قدیمیا املای ننوشته که غلط نداره
خود جلیلی سر کار بیاد با این نخبه های در سایه بعد معلوم می شه عملکردش
هرچند همین الانم ترکشاش کم بهمون نخورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
صحبت های سال ۹۲ دکتر ولایتی در مورد کارنامه درخشان دکنر ولایتی در مورد نحوه مذاکرات ایشان، نمود کامل دستاورد ایشان هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مناظره رو کاملتر ببینی جواب کوبنده جلیلی رو هم خواهی شنید
از چندتا طرفدار جلیلی پرسیدم
چرا بهش رای میدی مگه چیکار کرده تا الان؟
همشون از پزشکیان و روحانی اینا میگفتن
یدونه از دستاوردهای ایشون رو بهم نگفتن
که بخوام بهش رای بدم
از دولت روحانی و پزشکیان گفتن که
دستاورد و کار نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
کور کورانه رای می دن به جلیلی
نازنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
عزیزم شما به‌کدوم دستاورد پزشکیان داری رای میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
دستاورد مهمش سالها مذاکره بی حاصل با کاترین اشتون بود.
تگر همون نذتکرات را نمی کرد کلا کسی نمیشناختش.
از چندتا طرفدار جلیلی پرسیدم
چرا بهش رای میدی مگه چیکار کرده تا الان؟
همشون از پزشکیان و روحانی اینا میگفتن
یدونه از دستاوردهای ایشون رو بهم نگفتن
که بخوام بهش رای بدم
از دولت روحانی و پزشکیان گفتن که
دستاورد و کار نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
خوب شما از دستاوردهای پزشکیان بهشون می گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۱:۲۴
شورای محترم، انتختب دیگری بجز این دو تا گذاشنه؟
حداقل پزشکیتن خودش در خانه بهداشت کارهای جهادی انجام داده. داخل مستندش هست و با همین خاطر وزیر شد.
می خواستم ضررها و خسارتی که این جلیلی خندان و دارودسته تندرو به کشور در کرسنت، تحریم ها و فروش نفت حراجی به کشور در طول این سال ها به کشور زدند را با ماشین حساب کاسیو ساخت ژاپن حساب کنم.
ماشین حساب هنگ کرد
ودود از آن بلند شد.
جلیلی مانند احمدی نژاد توهمات خود را به صورت برنامه نوشته و حرف هیچ احدی را هم قبول ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
از احمدی ده مرحله پرت تره.
انشالله پزشکیان رای میاره جلوی فسادظلم حق خوری هاگرفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
سابقه بدی دارد!!
من در دوره اول به دکتر پزشکیان رای دادم ولی الان به شدت نگران آینده دخترم شدم و همش به این فکر میکنم که بعد از پیروزی پزشکیان چه خواهد شد؟!! ای کاش نگرانی ما را جناب پزشکیان برطرف کنند تا دوره دوم هم با خیال راحت به ایشان رای بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
نگران نباش. با یک رای شما سبد هیچ کدام پر نمی شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
متاسفانه زیر هر خبری اینو میذاری که نگران دخترم شدم. با چشم باز انتخاب کن تا نگرانی هات رفع بشه. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مثلا اگر پزشکیان بشه ممکنه چه بلائی سر دخترت بیاد؟
آخرش تو با این وسواس فکری کارت به روانپزشک میفته.میترسم خدایی نکرده مثل دوران جاهلیت دخترت رو زنده به گور کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
تو نگران اون ۶۰ درصد که رای ندادن نشدی؟ اونها برای دخترت خطرناک ترند‌ شک نکن
من فقط یه سوال ازاقای جلیلی دارم چراهمه چی فیلترکردین بعددارین فیلترشکن میفروشین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
فیلتر شکن برای امنیت سازمان ها هست با آن فیلتر شکن هایی که شما فکر می کنی تفاوت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۲:۱۰
خودت را مسخره می کنی یا مردم را؟
چرا دوستان اولین نفرها در گرفتن تیک آبی
شبکه های اجتماعی بیگانه هستن؟
ولی ابن شبکه ها برای عموم مردم فیلتر هست؟
عوامفریبی بسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
چه ربطی به تیک آبی داشت؟

آن مسوولان که مستقیما باید خارج ارتباط بگیرند باید در آنجا باشند و بقیه خارج شوند اگر فیلتر کردن دوم هم برای مسولان و خبرنگاران و دانشگاهیان فیلتر شکن قانونی داریم به خاطر کارشان
چرا هیچکدام از دو کاندید محترم در مورد ادغام شدن دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌های دولتی برنامه‌ای ندارند؟! ما دانشجویان دانشگاه پیام نور تا کی باید شهریه گزاف پرداخت کنیم و کیفیت آموزشی نداشته باشیم؟! به خدا خسته شدیم سریع پیام نور رو ادغام کنید. با سپاس و نهایت احترام به کاندیدهای محترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
درس بخون دانشگاه بهر بول شو. پبام نور از اسمش پیداس چیه. چرا اید با دانشگاه عادی دولتی ادقام بشه
اعلام رسمی وزارت کشور از آرای پزشکیان در سفارت ایران در تایلند و رای گرفته شده از مسافران تایلند ، دقت داشته باشید کجا ! تایلند !

937 نفر پزشکیان؛ 13 نفر قالیباف؛ 7 نفر جلیلی

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
خب عالیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
ولی همون ۷ نفر خطرناکند داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
گیرم که خلق را به طریقی فریفتی
با دست انتقام طبیعت چه می کنی؟
پزشکیان مدارس دخترانه و پسرانه رو مختلط میکنه یا نه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
بهتر
نیاز به مناظره با آقای پزشکیان نیست نظرات ایشون در هر زمینه ای اعم از ورزشی سیاسی بین الملل اقتصاد اجتماع و.... اینه :

اول آزادی بزاریم راحت لخت بشیم ، بعدش چون خودمون بلد نیستیم بریم کارشناس بیاریم ببینیم چه خبره بالاخره یه کاریش میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
شما لخت نشو
چکار بقیه داری
زندگی تحت تحریم تا مرگ
با جلیلی
وزیر تبلیغات هیتلر میگفت : باید دروغ رو هرچه میشه بزرگتر گفت چون مردم راحت تر باور میکنن، قشنگ استراتژی پزشکیان در مقابل مردم فراموشکار هستش این.
خلایق هرچه لایق !
" جلیلی پشت تمام تحریم‌ها ایستاده است "

عوضش خوبه که ظریف و روحانی پشت هیچ کدوم از تحریم ها نیستن و در دوره دوم روحانی دلار از 3 هزار تومن به 30 هزار تومن نرسید
جلیلی پشت تمام تحریم‌ها ایستاده است

عه؟ من فکر میکردم ترامپ بود که با " یک عدد توییت " دلار ایران رو 5 هزار تومن میبرد بالا بعد از خروج از برجام
خطاب به هواداران مذهبی پزشکیان :

دقت کنید ایشون مرتب از نهج البلاغه میگه و حرف از الگویی سردار سلیمانی میزنه و...

اما چند درصد از هواداران ایشون اصلا این مسائل رو قبول دارن؟! هوادارانش با افتخار میگن ما به پزشکیان رای میدیم تا مذهب کمرنگ بشه !!

شما 20 درصد جمعیت مذهبی که حامی پزشکیان هستید قطع به یقین گناه کارید اگر به این فرد رای دادید و باید اون دنیا جواب پس بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
خطاب به طرفداران مذهبی جلیلی:
با توهمات این باند از جمله فردی که با یک میلیون شغل درست میکرد تنها کشور شیعه دنیا کاملا نابود و بدبخت میشود
با رای به جلیلی دوری هر چه بیشتر و تنفر جمعیت از اسلام و مذهب را باعث می شوید و فردای قیامت باید به آن پاسخ دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مذهب رو شما بی رنگ کردید . حالا نگران کمرنگ شدنش هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
01:44
به قول احمدی نژاد آب رو بریز اونجا که میسوزه خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
یک عده با سیاستهای غلط چطور می خواهند جواب خدا و رسول را بدهند
مگر جواد ظریف در مصاحبه نگفت اختیارات من در دولت 0 درصد بود ؟ مگر اون مرشد اصلاح طلبان نمیگفت من آبدارچی بودم نه رئیس جمهور و هیچ اختیاری نداشتم ؟!!

دقیقا چرا برای رسیدن به آبدارچی 0 درصدی اینقدر تلاش می کنید؟!

میشه خودتون یا یکی از هوادارانتون توضیح بدن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
اولا برای جلوگیری از بیشتر شدن فجایع توسط تندروها

دوما : اصلاح امور کشور و مردم تا حد ممکن
دلار ۳۰ تومن را ۳۰ تومن کردیم
اعتراضی داربد دوستان؟:)
لرزیدن دستای جلیلی گویای همه چیزه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
وقتی با یک آدم بی برنامه و منطق روبرو بشی تو هم باشی همه جات میلرزه
ظاهرا اطرافیان آقای جلیلی ایشون رو برای جنگ به استودیو فرستادند خدا کنه کار به یقه گیری نکشه!!!
جلیلی بود میگفت امضای کری تضمین است؟ پس جلیلی بود برجام ملقب به ترکمانچای 2 رو امضا کرد؟ خوب شد گفتید ما فکر میکردیم جواد ظریف بود
نحوه مناظره کردن ترامپ اینطوریه که توی هر مناطره 70 تا دروغ میگه وقتی مناظره داره تمام میشه میگه رقبا همه دروغ میگن من راست میگم ، هواداراشم سوت و کف میزنن.

قشنگ یاد اصلاح طلبان میافتم و مردم باهوش خودمون
جلیلی مردم رو چی فرض کرده؟ایران بعد از افغانستان پایین ترین رشد اقتصادی در ۵۰ سال اخیر رو داشته در منطقه و این نتیجه تفکرات امثال این آقاست.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
دمت گرم
پزشکیان چرا اینقدر حدیث و قرآن میخونه وقتی هواداراش خیلیاشون کافرن؟ دیسلایک هم بزنی تفاوتی نداره و خودت هم میدونی کافری :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
قضاوت نه کار منه نه کار شما اونور آب مشخص میشه کت تن کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
با افتخار کافرم میخوای چیکار کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
کافر همه را به کیش خود پندارد! دقیقا مثل شما
مناظره طوفانیه برنده ای بنظرم نداره
8 سال فلاکت روحانی که سلبریتی ها یک به یک اومدن عذرخواهی کردن بابت حمایت از روحانی ، حالا باز یه سری از مردم دل به پزشکیان بستن
بیخود نیست که بدبخت ترین کشور دنیاییم. چون با اینها شدیم 85 میلیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
پزشکیان که می گه دولت روحانی ربطی به من نداره در ضمن کدام سلبریتی عذرخواهی کرده بابت حمایت از روحانی ؟
شما فکر می کنید هواداران پزشکیان خودشون نمیدونن برجام چه افتضاحی بود؟! فکر کردید نمیدونن روحانی دلار رو 10 برابر کرد ؟!

خیر اتفاقا از من و شما بهتر میدونن! منتها دغدغه شون این چیزا نیست! وقتی پزشکیان در سفارت ایران در تایلند 950 تا رای اورده و قالیباف 13 رای و جلیلی 7 رای مشخصه کدوم قشر از جامعه و به چه آرزوهایی به دنبال پزشکیان هستن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
آخی حالا دلیلش چیه شما شدید هفت درصد. واقعا غم انگیز
از اینکه پزشکیان در تایلند 95 درصد آراء رو به خودش اختصاص داده قشنگ مشخصه هواداران این بنده خدا کسانی هستن که میخوان همینجا به هدف خودشون برسن و مجبور نباشن تا تایلند برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
عوضش جلیلی هم ۹۰ درصد در افغانستان رای آورد نصف رای هاشون هم از همانجا اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
من نماز هم می خونم راضی هستم با یک میلیارد تایلندی همسایه باشم ولی یه افغانی نباشم
#برای_تایلند_شدن_ایران
جلیلی پشت تمام تحریم هاست؟

در 8 سال دولت روحانی که دلار از 3 هزار تومن به 31 هزار تومن رسید، جلیلی چه نقشی داشت؟! جلیلی برجام رو امضا کرد؟!

مخاطب خودتون رو چی فرض کردین البته شاید واقعا مخاطب هاتون چیزی هستن که 10 میلیون رای اوردید و در مقابل این سخنان مضحک شما براتون به به و چه چه میکنن
پرشکیان یه طوری حرف میزنه و از فقر و تحریم و مقصر بودن جلیلی و... میگه انگار عمه من بوده که با شاهکار برجام دلار رو به 30 هزار تومن رسوند
من همونی ام که روز جشن برجام عکسم همه جا پخش شد که 1 هزاری و 1 دلاری دستم گرفته بودم، با افتخار به آقای پزشکیان رای میدم چون مطمئنم این سری دیگه دلار میشه 1000 تومن ، بلکه شاید 500 تا تک تومن هم شد. زنده باد جواد ظریف
حرف ها و شعارهای تکراری
هرکس موافقه این جمعه خونه استراحت کنیم و جوجه کباب بخوریم مثبت بزنه
جناب پزشکیان به جای صدا بلند کردن و قایم کردن خودت پشت رهبری و گفتن کارشناس بگو برنامه برای اداره کشور و اجرای برنامه هفتم چیست و چگونه می خواهی اداره و اجرا کنی
پزشکیان افزود: ایشان قهرمان ظلم ستیز در خارج و یار و یاور ستمدیدگان در داخل بود؛ چه با حجابان و چه بی حجابان و چه مذهبی ها و چه غیرمذهبی‌ها.

چرا حرف های شما با عقاید طرفدارانتون 95 درصد مغایرت داره؟ تقریبا تمام طرفداران شما برعنداز هستن. مارو چی فرض کردی برادر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
ببخش که همه طرفدار جلیلی نیستن
پزشکیان با اهانت های مکرر و خطاب کردن "تو" به جای "شما " و خطاب کردن کاندید رقیب با لفظ "این" قشنگ خاطره چاله میدان شکستن میکروفون رو زنده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
باهاش صمیمیمیه که گفته تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
حالا ما این دفعه یک رییس جمهور میخوایم. مثل ترامپ چاله میدونی
شما اصلا سبک راه رفتن پزشکیان رو دقت کنید، انگار داره میره سر قرار دعوا !!

طبیعیه که اطرافیانش میکروفون پرت کنن یا عربده بزنن یا خودشم دیگران رو "تو" و "این" خطاب کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جوابتو بدم متاسفانه منتشر نمیشه
راحت جلیلی راند اول باخت
واقعا ایااین مملکت قحط الرجال هست !!؟؟چرا من باید به یکی از این دو نفر رای بدهم که نه سواد اقتصاد دارند نه سواد سیاست ونه از ادبیات چیزی می دانند واقعا چرا؟
جلیلی کاملا عصبی با لرزش و بدون اعتماد به نفس
باز حرف های نادرست و ناقض از طرف پزشکیان
اولا تورم نقطه به نقطه در شهریور 1400 60 درصد بوده و الان 31 درصد هست
شما چطور نماینده مجلس بودی که خبر نداری ساخت یک میلیون مسکن در سال مصوبه خودتان بوده آن هم سال قبل از ریاست جمهوری آن موقع و شهید هم تایید کرده بر اجرای آن و الان تقریبا 3 میلیون در حال ساخت است که 500 هزار تای آن تحویل داده شده و یکی دو سال آینده مابقی هم تحویل داده خواهد شد
باز حرف های نادرست و ناقص از طرف پزشکیان
اولا تورم نقطه به نقطه در شهریور 1400 60 درصد بوده و الان 31 درصد هست
شما چطور نماینده مجلس بودی که خبر نداری ساخت یک میلیون مسکن در سال مصوبه خودتان بوده آن هم سال قبل از ریاست جمهوری آن موقع و شهید هم تایید کرده بر اجرای آن و الان تقریبا 3 میلیون در حال ساخت است که 500 هزار تای آن تحویل داده شده و یکی دو سال آینده مابقی هم تحویل داده خواهد شد
رای اگر عاقلانه داده میشد نه حزبی
الان قالیباف پورمحمدی بودند و برنده نهایی قالیباف
سر ۴۰ درصد هم دیگه رو تیکه پاره کردن. ۶۰ درصد رو دریابید که اگر در خواب غفلت باشید ....
خب دیگه
حالا هرکی به پزشکیان رای میده لایک
و جلیلی دیسلایک
اقای جلیلی حرف که میزنه واقعا رومخ ادم خخخ
چقدر خوبه که پزشکیان به سه تا زبان کامل مسلط باشه
جلیلی شعارزده از جیب مردم می خواهد مقابل دنیا بایستد ای مردم بخاطر نجات از این فتنه در انتخابات شرکت کنید
می گفتند نمی شود بدون اف ای تی اف
نفت بفروشید
ولی شد
اما چطوری
با حراجی با نصف قیمت
قاچاقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
پولش هم نمی دن و مجبوری تهاتر کنی( مبادله کالا با کالا = عصر هجر )
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
پولش را هم چین که ادعا می کنند دوستشون هست نمی ده و می گه آشغال جنس چینی ببرید در حالی که عربستان نفت می فروشه و با پولش داره بزرگترین نیروگاه خورشیدی و پاک دنیا را می سازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
تا دیروز می گفتید نمی توان بفروشیم الان می‌گویید پول نمی دهند؟!!! شما نگران نباش هم پول است و هم کالا و فقط هم چین نیست
اقای جلیلی ازشماهیچ ابی برای ماگرم نمیشه شمابعدرای اوردن تمام حرف های که زدین فراموش میکنید
سیستم به این نتیجه رسیده است که پزشکیان رئیس جمهور شود . ایشان هم امشب همه وعده های لازم را دادند . بقیه داستان هم برای بالا بردن آمار رای دهندگان است که بعدا با آن پز دهند
من که فقط به پزشکیان رای میدم تا الانم داشتم شبکه ای فیلم نگاه میکردم
وحید جلیلی داداش سعید جلیلی که قایم مقام صداوسیماست

زمان حمله به سفارت عربستان در مشهد معاون فرهنگی شهرداری مشهد بود

به ملت پیامک میدادند که در تجمع مقابل سفارت شرکت کنید

بعدم که اون مشکلات برا مملکت و بوجود آوردند
جلیلی یک عطاری را هم نمی تواند اداره کند
جلیلی هیچ راه حلی برای مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ندارد. طفره می رود و تکیه کلام او اگر صحبت از... می شود است. توهمات خود را رساله کرده به عنوان برنامه.
تا الان که تاوان تحریم های خارجی رو دادیم . حالا توقع دارند ما بردگان سفید پوست تحریم داخلی رو هم بپذیریم.
یکی ازسازمان ملل بیارین تارای های که داده شده راشمارش کنن من شمارش اینهاروقبول ندارم
نمیدونم کلا کسی پیدا میشه بتونه سه خط در مورد برنامه های آقای جلیلی بنویسه؟

ایشون سه هفته رفت و آمد فقط گفت همه چیز خیلی مسئله مهمیه و ما خیلی برنامه داریم و خیلی بررسی کردیم و ۱۰ ساله در حال برنامه نویسی بودیم! آخرم‌نفهمیدیم حرف حسابش کلا چی بود!
جلیلی غیر از اینکه پزشکیان رو به روحانی ربط بده و همه ی مشکلات رو گردن روحانی و ظریف بذاره جواب خاصی نداشت
پزشکیان منطقی حرف میزدجلیلی فکرمیکنه باشلوغ کردن میتونه کشوراداره کنه
مردم دارند وارد دوران شعب ابی طالب می شوند.
بیمه ها خودشون توی پرداخت خسارت ناشی از تورم موندن حالا می خواهند به داد بورس برسند.
این نسخه ها از کجا میاد .
خودشون تو بورس سهام شان ضرر ده است
کوری عصا کش کور دیگر شد
وضعیت ماست
اقای پزشکیان عزیزاگررئیس جمهوربشی اینااینقدرچوب لای چرخدبزارن که نتونی کاری بکنی
در دوره ی رئیسی هم فساد بود و هم مشکلات معیشتی، علاوه بر اون مشکلات اجتماعی هم به اوج خودش رسیده بود. برخورد هایی که با معترضان و با زنان می شد رو هرگز فراموش نمیکنیم. اونهمه خسارت و آسیب به وجود اومد و به جای عذر خواهی و بازنگری، دوباره همین بهار امسال قرار شد گشت نور رو با جدیت اجرا کنند. جناب جلیلی چه جوابی برای اینهمه و ... دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
جوابش با پیامک برای همه فرستاده که ادامه همون راه را می خواهد برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
حرف های نادرست
ما کارشناس نداریم،مدیر نداریم،نمی توانیم،نمی شود،امکان ندارد،،پس اومدید برا چی؟پس با کی میخوای اوضاع رو درست کنی.
جلیلی چرا متوجه نیست اگر ملاک رای مردم هست همان تعداد مردمی که شرکت کردند علیرغم حمایت دولت و مجلس ازشما یک میلیون بیشتر به پزشکیان رای دادند .
درست است که این انتخابات کلا نمایشی است ولی باز بین انسان فرهیخته ای مانند پزشکیان با فرد تهمت رنی مانند جلیلی تفاوت است ..مردم در انتخابات شرکت کنید تا لااقل هشت سال مجبور نشوید جلیلی را تحمل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
دوست عزیز وقتی آمار صندوق ها را لحظه به لحظه اعلام نمی کنند فکر می کنی با رای من و تو جلوی رییس دولت شدن جلیلی گرفته می شه؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
خیلیها هم نمیخوان دوباره دولت روحانی را تحمل کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
ما تصمیم خودمون گرفتیم
کلا رای بی رای
مثل مناظره اول جلیلی کم آورد و زد
جاده خاکی
میخواستم رای بدم اما با دیدن جلیلی دیگه شرکت نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
رای ندی جلیلی رای میاره و آنوقت حداقل ۴ سال باید ببینیش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
خودش گفت پنج سال
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
پزشکیان قطعا رای میاره و جلیلی قطعا رییس دولت می شه !!!!!
واقعا من موندم این پزشکیان چی تو خودش دیده که اومده میخواد رئیس دولت بشه!!!واقعا این همه اعتماد به نفس از کجا اومده؟ حتی یه برنامه هم ارائه نمیده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
با دوپینگ رفته مجلس جوگیر شده آمده ریاست جمهوری
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مهمترین ویژگی پزشکیان اینه که دروغ نمی گه همین ویژگی به تنهایی هزار سر و گردن بالاتر از جلیلی هست برنامه هم نیازی نیست فقط دروغ به مردم گفته نشه ما قبولش داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
بارها دروغ گفت در همین برنامه یا قبلی
کارنامه جلیلی یک فاجعه هست
پزشکیان رئیس جمهور شه میخواد با قانون راهبردی مجلس که جلوی برجام رو گرفته چیکار کنه مگه میشه تغییرش داد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
بله. مگه وحی منزل
رئیس جمهور کاره ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
این حرف اشتباهه.
یعنی دولت خاتمی با بقیه تفاوت نداشت از همه نظر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
۲:۰۰
ربطی نداره اون موقع اصلا تحریم به این شدت نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
خودن حرف خودت رانقض کردی

چطور تحریم دوران احمدی نژاد باعث نشد اقتصاد نابود شود و فقط سرکوب اقتصادی 6 ساله اش سر به سر شد اما دولت روحانی برعکس حدودا 50 درصد اقتصاد را نابود کرد
اگر گفتی چرا!
متاسفم برای طرفداران جلیلی امشب به شدت آرایش ریزش کرد و فکر کنم از دور اول هم کمتر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
اشتباه منفی دادم ،درسته
استفاده از کلمه این برای خطاب قرار دادن جلیلی از سوی پزشکیان واقعا زشت و زننده و بدآموزی برای خانواده ها داره. شخصی که ادعای درس و تحصیلات و عقبه سرشار از افتخارات داره. جناب پزشکیان! این برای اشاره به اشیا استفاده میشه نه برای اشاره به شخص و انسان. مدیر بایستی ایتدا سعه صدر داشته باشه هنوز هیچی نشده با این ادبیات میخوای شروع کنی وای بحال آینده کاری
وحید جلیلی کیه؟؟؟ چه کارها کرده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
کلی بدبختی صداوسیمای میلی زیرسرشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
حمله به سفارت عربستان هم کارش بوده
تا جهنم با جلیلی!!! اینکه با برنامه هاش این دنیارو برامون جهنم میکنه از طرفی خدا هم بخاطر اینکه به عقلی که دادیم ازش استفاده نکردیم و به جلیلی رای دادیم مارو میفرسته جهنم.
هرچی این دارودسته جلیلی خودشون را به در ودیوار می زنند که مثلا با تشبیه دولت پزشکیان به دولت روحانی یا خاتمی از میزان رای او کم کنند بر عکس به سبد رای او اضافه می کنند. مردم آرزوشون هست دوره خاتمی تکرار بشه.
نسلهای آینده به ما برای نگاه کردن مناظره ی سعید و مسعود خواهند خندید
ولی من فقط از یه چیزی خوشم میاد ، اونم لشکر سایبری پای کار پزشکیانه !!!! یعنی توی دور اول پزشکیان 10 میلیون رای اورد جلیلی هم نزدیک 10 میلیون یعنی تقریبا برابر

ولی در کامنت ها ؛ کامنت حامی جلیلی 48 تا دیسلایک میخوره 1 لایک یعنی 99/5 درصد حامی پزشکیان ، واقعا نیروی پای کاری داره این پزشکیان دمش گرم

اینطوری که اصلاح طلبان لشکر سایبری رو مدیریت میکنن اقتصاد کشور رو مدیریت میکردن الان به جای چین ما دومین اقتصاد بزرگ دنیا بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
لشکر سایبری نیست باهوش
هر کی رای نداده هم بیشتر پزشکیان رو میپسنده تا حلیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
داداش ما 35-40 میلیونی که رای ندادیم فکر کردی عاشق جلیلی هستیم؟
جریان آمریکایی نباید در راس بیاید وگرنه همه چیز را به تحریم گره می زند حتی افراد ستادش که می گوید به من ربطی ندارد!!!
و حالا نوبت مردم است اگر بگذارند
مخالفان میگن پزشکیان دولت سوم روحانی

ولی خودش میگه نه من دولت سوم خاتمی ام

همینکه خودش قبول داره مستقل نیست و ادامه دولت یک نفر دیگه ست کافیه :)))
طرفداران پزشکیان دقیقا به چی رای میدن؟ به کدوم برنامه؟ و بعد چند سال ازش چی می خوان؟ این آقا هیچ برنامه ای نداره.! دیکته نوشته نشده هم که غلط نداره! اگر هم رئیس جمهور بشه باید کارشناس هاش رو ببره واسه سوگند ریاست جمهوری چون خودش که اصلا کاری نمی خواد کنه.
کامنت های اول صفحه 90 به 10 به نفع پزشکیان لایک خورده
کامنت های آخر صفحه 90 به 10 به نفع جلیلی !

بنده خدا رباتها و سایبری های پزشکیان فکر کنم رفتن بخوابن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
رای نداده ها هم به جلیلی منفی میدن
علتش اینه نه ربات
جلیلی صددرصد پیروز مناظره بود چون ضدفساده
جلیلی با وجود دو تا پوششی
و سبد رای قالیباف
و حمایت تمام قد صدا و سیما با قائم مقامی برادرش وحید جلیلی
با حمایت غیرقانونی تریبون دار های دولتی مثل سخنگوی دولت و امامان جمعه
در یک رقابت کاملا نابرابر و ناعادلانه حرف از عدالت می زند
پدربیامرز اول از خودت شروع کن
آقای پزشکیان با آمار (کاری با درست یاغلطیش ندارم ) می گویند 900 هزار مجوز برای ساخت مسکن داده شده اگر اقای جلیلی راست می گوید که دولت سیزدهم شق القمر کرده چرا با آمار صحبت نمی کند که بدانیم چقدر مسکن تحویل مردم شده ؟!!!!!!!!!!!!!!!
آقاي جليلي خيلي عصباني و دست و صورت و جشم تيك هاي عصبي شديد داشت .!!
جلیلی جان چرا از واقیت فرار میکنی. اگر ایران قفس نشده چرا نود درصد جوونها دوست دارن برن
آقای جلیلی اخلاق را در مناظره نیز باخت
برنامه های جلیلی:
دولت پزشکیان دولت سوم روحانی است
شما همه چیز را به کارشناس ارجاع می دهید
وزرای روحانی در ستاد شما است
در برجام به سه کشور تکیه دارید
مجری: وقت تمام شد لطفاً برنامه خودتان را بفرمایید
جلیلی: الان می گم
ما کشور را معطل تحریم نمی کنیم
کشور را معطل fatf نمی کنیم
دیشب خانوادگی پس از مناظره کلی بحث کردیم ، دور اول رای نداده بودیم ، نتیجه این شد که جلیلی اهبل تعامل نیست ، اجبارا به پزشکیان رای می دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
پزشکیان هم اگر تعامل باشه که سوابقش نشان نمیده اختیار نداره پس فرقی نداره
بقول معروف با پزشکیان به بهشت نمی رویم ولی با جلیلی قطعا جهنم خواهیم داشت
کاش پزشکیان مثل احمدی نژاد پرونده وحید جلیلی را رو میکرد تا آبروی جلیلی ها بره

تا دیگه اتقدر برا مردم رجز نخونند
یادتون باشه یواش یواش کشور را از قله ها نیارین پایین و مشت محکمی به دهان ابرقدرت های شرق و غرب و یاوه گویان بزنید و نیرنگ ها را در نطفه خفه کنید!
آقای طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی میگه آقای ظریف ضعیفترین وزیرخارجه بعد از انقلاب بوده. پس از هشت سال تلاش ظریف هم تحریمها بیشتر شد هم رابطه با همسایگان بدتر شد هم با چین! دلیلش هم اینه که ایشان درک درستی از روابط بین الملل نداشت. رابطه بین کشورها پایه امنیتی، اقتصادی و غیره میخواد. رابطه بین دوتا دوست که نیست که با خوشرویی برقرار بشه!
چرا کسی پاسخگوی توهین های ظریف نیست؟ ایشون مرتب در میتینگ های مختلف ؛ 10 میلیون !!!! نفری که به جلیلی رای دادن رو اقلیت پرسروصدا و بی ارزش و بی اهمیت و... خطاب میکنه و توهین و عربده کشی و تهدید میکنه !

به فرض پزشکیان بشه رئیس جمهور ، کسی که میشه رئیس جمهور باید خودش رو خدمت گزار همه مردم و اقشار و... بدونه

چطوریه که جواد ظریف رسما به 10 میلیون ! از جمعیت مملکت اینطور توهین میکنه در صورتی که تعداد رای های خودشون هم 10 میلیون بوده با اختلاف جزئی؟

چرا پزشکیان هیچ علی العملی در قبال توهین های این آدم نداره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مگه نمیدونی اینها سیرمونی ندارند
جلیلی در یزد گفت از جنگ نترسید مگر حماس نمی جنگد
بنظر شما پشت ذهن این آقا چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
درود بر پزشکیان???❤️❤️❤️
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات