تحلیل تابناک از کمپین انتخاباتی سعید جلیلی/

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!

با اتمام انتخابات ریاست جمهوری؛ حالا فرصتی مغتنم برای درنگ و تحلیل کمپین های انتخاباتی فعال در این انتخابات فرا رسیده است.بی شک یکی از موثرترین در این انتخابات، کمپین سعید جلیلی بود.
کد خبر: ۱۲۴۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ 13 July 2024

نکته مهم این بود که دراین دوره از انتخابات هم شاهد بکار گیری نوع جدیدی ازتبلیغات سیاسی از سوی ستاد جلیلی بودیم، تبلیغاتی که در ایران سابقه نداشت، بگذریم ازاینکه  در جریان تبلیغات نامزدها د رچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد پررنگ تر شدن هرچه بیشتر، نقش شبکه های مجازی در کمپین های انتخاباتی بودیم و به نوعی شبکه های اجتماعی، ظرف اصلی و محل رشد و نمو کمپین های انتخاباتی بود.

به گزارش تابناک،سعید جلیلی در انتخابات 1400 در آخرین روز ثبت نام با حضور در ستاد انتخابات کشور نامزد ریاست جمهوری شد اما درانتخابات 1403 سعید جلیلی در اولین روز ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد و بخاطر همین حرکت هوشمندانه تا چند روز در صدر اخبار و تحلیل های انتخاباتی قرار گرفت، واقعیت این است که سعید جلیلی در انتخابات 1403 بسیار آماده بود، نگاهی دقیق به عملکرد کمپین سعید جلیلی این ادعا را ثابت می کند.

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!

نمایه معروفی از تبلیغات دوره قبل سعید جلیلی

نکته مهم دیگر کمپین انتخاباتی-سیاسی دکتر سعید جلیلی این بود که علاوه بر حضور در شبکه های ایرانی همچون بله، ایتا، روبیکا ، همزمان در شبکه های خارجی فیلتر شده همچون توییتر، اینستاگرام و تلگرام هم حضور فعالی داشت و این ویژگی خاص، تحرک و پویایی خاصی را در دو جبهه به این کمپین بخشیده بود.

 از دیگر فعالیت های کمپین جلیلی در فضای مجازی، فعال کردن سایت "حیات طیبه" است. سایتی که همزمان پس از اولین شکست جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری1392  راه اندازی شد و اولین بار نیز ایده ی "دولت در سایه" را از همان زمان و در همین سایت مطرح شده بود.

 سایت "حیات طیبه" که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، کارکرد جدیدی داشت،  برای اولین بار در ایران، سعید جلیلی رسما با اعلام شماره حساب، از حامیانش درخواست کمک مالی کرد. 

از جمله مواردی که در این انتخابات شاهد آن بودیم سهیم کردن مردم و بدنه حامیان در تبلیغات ریاست جمهوری از سمت ستاد دکتر جلیلی بود
.
حامیان وی می توانستند از طریق سایت شخصی ایشان به یک سری متن های از پیش طراحی شده دست بیابند و آن ها را در شبکه های مجازی و یا به صورت پیامک انتشار دهند. از موارد دیگر روش های تبلیغی ستاد جلیلی راه اندازی اپلیکیشن بیست کال بود، نرم افزاری که حامیان دکتر جلیلی شماره هایی از دوستان و آشنایان خود را به این نرم افزار می دادند تا در جهت تبلیغ رای دهی به او، برای آن ها پیامک ارسال شود و یا تماس گرفته شود:

 

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!


سایتی که در آن طرح های دکتر جلیلی- که در بعدها در مناظرات انتخاباتی در تلوزیون عینا مطرح شد.

 در رابطه با شیوه های جدید کمپین تبلیغاتی ستاد جلیلی خبرنگار تابناک گفتگوی کوتاهی با دکتر رحمان قهرمان پور تحلیلگر کمپین های انتخاباتی داشت.
قهرمان پور با اشاره به این که روش های کمپین منفی در دنیا یک روش رایجی است و ما در انتخابات آمریکا هم شاهد این مدل تخریب ها و حمله ها هستیم؛ گفت: در این روش بسیار هم محتمل است که این کمپین ها به سمت کمپین های کثیف بروند و اصول اخلاقی را زیر پا بگذارند.

 در ادامه قهرمان پور درنقد روش کمپین ستاد جلیلی اشاره کرد که استفاده از این روش از سمت ستاد  جلیلی منتج به نتیجه دلخواهشان نشد زیرا ایشان با تاکید بر این که ادامه دهنده ی راه رئیس جمهور فقید هستند و در واقع به عنوان نامزد مستقر در این انتخابات شرکت داشته اند، به صورت منطقی باید مدافع وضع موجود باشند و از شرایط دفاع کنند. در واقعیت نقد وضع موجود نوعی تخریب دولت سیزدهم محسوب می شد.

قهرمان پور ادامه داد: اشکال اصلی کمپین انتخاباتی جلیلی این بود که از طرفی داشتند از میراث دولت آقای رئیسی دفاع می کردند و از طرفی داشتند وضع موجود را نقد می کردند و این یک نقش متضاد بود که آقای جلیلی در طول تبلیغات ایفا کرند. کمپین منفی راهکاری برای نامزد چالشگر است و نه نامزد مستقر. نامزد مستقر باید از عملکرد خودش و حزبش دفاع کند. بنابراین انتخاب این نوع کمپین از سمت ستاد جلیلی اثرگذاری چندانی نداشت و در نهایت کمکی هم به ایشان برای کسب آرای مرددین نکرد.

***

از جمله ایده هایی که در کمپین دکتر جلیلی به صورت بسیار گسترده مطرح شد موضوع گرانی قیمت بنزین بود.موضوعی که نه تنها د رفضاهای مجازی مطرح شد که حتی شاهد استفاده از این ایده در بنرها و بیلبوردها هم بودیم؛ مطرح شدن این موضوع چنان د ررسانه های حامی جلیلی مطرح شد که دکتر پزشکیان د رمناظرات تلویزیونی آن را تکذیب کرد و دروغ خواند.

 

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!

تبلیغات بیلبوردی سیاسی برای اولین بار در ایران


یکی دیگر از موضوعاتی بطور نیمه رسمی در فضای مجازی توسط کمپین سعید جلیلی مطرح شد قول تامین حقوق همجنس بازان در صورت پیروزی از سمت آقای پزشکیان بود، موضوعی که بازهم  باعث انتشار تکذیبیه از ستاد پزشکیان در این خصوص شد.


از اصلی ترین موضوعات دیگری که ستاد دکتر جلیلی از آن برای نقد رقیب بهره برد، حضور وزرای دولت  روحانی در ستاد پزشکیان و شعار "تشکیل دولت سوم روحانی" بود.
 حضور پررنگ آقایان ظریف و آذری جهرمی و دیگر وزرای دولت یازدهم و دوازدهم در کنار آقای پزشکیان باعث شد ایده ی دولت سوم روحانی به اصلی ترین سوژه جهت "ترساندن" رای دهندگان از تیم آقای پزشکیان استفاده شود. مطرح کردن ایده ی دولت سوم روحانی، ناخودآگاه ذهن شنونده را به سمت موضوع واکسن کرونا و برجام هدایت می کند، که این موضوع بعد از اتفاقات سال 98 و بحران کرونا می توانست باعث ریزش رای پزشکیان شود.

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!


البته فعالیت تیم دولت در سایه در فضای مجازی خلاصه به این موارد نشد؛ د ر این دوره ما شاهد پخش تراکت با ادبیات شبنامه ای برای پر رنگ تر شدن این هراس ها نیز بودیم.

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!


از دیگر فعالیت هایی که د ردوران تبلیغات شاهد آن بودیم، اعزام گسترده طلاب به روستاها برای تبلیغ مشارکت گسترده بود. این طرح با عنوان «خیزش مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی» هدف خود را تبیین گفتمان انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری توصیف کرده بود. البته شواهد دقیقی از ارتباط ستاد جلیلی با این موضوع در دست نیست، از طرفی مشخص نیست هزینه این طرح از کجا تامین شده است اما آنچه قطعیت دارد این است که این طرح از سمت ستاد آقای پزشکیان رخ نداده است.


ترس افکنی عمل گسترش عمدی ترس یا وحشت در میان گروهی از افراد است که اغلب به عنوان یک تاکتیک برای کنترل یا فریب افکار عمومی یا جلب حمایت برای یک دستور کار خاص استفاده می شود.


در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شاهد استفاده  گسترده از روش ترس افکنی از جانب تیم هر دو نامزد اصلی انتخابات بودیم اما این بار کمپین جلیلی از آن استفاده ماهرانه تری کرد..

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!


روش ترساندن از رقیب را پیش از این در اردوگاه جریان به اصلاح طلب شاهد بودیم. موضوع ترس هم یک چیز واحد بود، اگر رای ندهید جریان متحجر زمام امور را در دست می گیرد و شما را از آزادی های مدنی محروم و محروم تر می کند. بعد از دولت حسن روحانی و با وقوع اعتراضات سیاسی و در ادامه ایجاد تنش میان مردم و حاکمیت آنچه رخ داد قهر قشر خاکستری از صندوق بود و دیگر انتخابات برای انبوهی از مردم نوید بخش رهایی از تحجر و روزنه ای برای رسیدن به آزادی های مدنی نبود. تکنیک ترساندن تا حدود زیادی کارکرد خودش را حداقل  نسبت به انتخابات قبل از دست داد. مردم این دریافت را کرده اند که آنچه ترسناک است افراد نیستند، بلکه نظام فکری آنهاست که قابل حذف شدن هم نیست.

 

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!


در انتخاباتی که گذشت ما شاهد این بودیم که طرف مقابل، سلاح همیشگی اصلاح طلبان را به غنیمت گرفت. این بار نوبت جبهه انقلاب بود که قشر خاکستری، آن هایی که علاقه مند به حزب و جناح خاصی  نیستند و از خود ایده ی مشخص سیاسی ندارند اما در عوض از بدتر شدن شرایط زندگی خود می ترسند، را بترسانند.
دلیل پررنگ تر شدن حربه  ترساندن در این انتخابات به جای ارائه برنامه را شاید بتوان به دلیل ناگهانی شدن برگزاری انتخابات و نداشتن آمادگی نامزدها برای ارائه برنامه دانست.

سندروم اضطراب افکنی؛ کمپین جلیلی تمام نشده است!


امروز و با پایان انتخابات و با مشخص شدن آمار مشارکت می توان به این نتیجه رسید که نه وحشت از هیولای دولت روحانی آن پنجاه و یک درصد را ترساند که بیایند و به جلیلی رای بدهند و نه قشر خاکستری مثل سابق از تحجر بیشتر ترسید و با صندوق به عنوان آخرین راه حل، آشتی کرد.

تبلیغات سیاسی قطعا هنوز هم از عوامل بسیار مهم در پیروزی های سیاسیون است اما آنچه ازاین انتخابات می توان نتیجه گرفت این که جریان های سیاسی باید بروند سمت راه های دیگری از تبلیغات، پروپاگاندای ایجاد ترس، زیادی تکراری است!

نگاهی به استان هایی که سعید جلیلی بیشترین رای را در آنها آورده است،نشان می دهد که کمپین جلیلی با وجود عدم پیروزی در انتخابات، اما موفقیت قابل تاملی کسب کرده است:

قم ۶۷/۳‌ درصد
خراسان جنوبی ۶۶/۵ درصد
خراسان رضوی ۶۰ درصد
کرمان ۶۰ درصد
سمنان ۵۹/۷ درصد
اصفهان ۵۹ درصد
مرکزی ۵۹ درصد

اظهار نظرهای  سعید جلیلی بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری و تاکید او بر "آرای 14 میلیونی اش" نشان می دهد، کمپین جلیلی تمام نشده است و اتفاقا این آغاز راهی جدید برای سعید جلیلی است،نام آن استان ها را به خاطر بسپارید!

 

شکیبا دارابی

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
استان هایی که آمار آرای جلیلی در آنها زیاد است ، استانهای ثروتمندی هستند بغیر از خراسان جنوبی . این زنگ خطری برای عدم همکاری مالی با دولت پزشکیان هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
خودت فهمیدی چی نوشتی!!
آی کیو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
مثلا کرمان چندین معدن مس و آهن و ذغال سنگ و سرب و روی دارد به اضافه پسته و میوه ها و اینا یعنی پول . حالا وقتی که استان ثروتمندی مثل کرمان طرفدار طیف فکری آقای جلیلی باشند خب مشخصه که چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
با توجه به اتفاقات اخیر در کشور و نتایح انتخابات عمر سیاسی دکتر جلیلی و همفکرانشان به پایان رسیده است. جامعه ایران از نظر فکری با آنها همراستا نیست
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
جلیلی تنها باید در مناظره، تلویزیونی با مهندس زنگنه ثابت

کند که بیگناه بوده و اتهاماتی که بر علیه اش،عنوان شده ،

نادرسته و در عیر اینصورت حرفهای زنگنه درست است !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
قطب صنعت ایران آذربایجان شرقیه، قطب صنایع غذایی ارومیه است، قطب کشاورزی هم اردبیل...تو کدوم این استانها جلیلی رای آورده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
ثروتمند شدند
یعنی بودجه در این دو دهه سمت این استان ها رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
از استان اصفهان نام برده اید جایلی رای بیشتری آورد ولی این تمام توان جلیلی بود در حالی که بخش بزرگی از اصفهاتیها اصلا رای ندادند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
تعداد آراء جلیلی برای من جای تامل دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
خوزستان که اینهمه نفت دارد یا استانهای جنوبی کشور یا منطقه سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل یا استان یزد بی پول هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
زنده باد جلیلی
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
ساندوچ بانوشابه خوردین؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
خورشت قیمه
داددنددد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
متاسفانه صحبتها و سخنرانی های محفلی خانم حامی اقای جلیلی به صورت گسترده در حال انتشار که انسان متحیر میماند برای یک رای که باید در یک صندوق رای بیاندازند چه قصه هاو ادعاهای مذهبی مطرح می‌کند و جو میداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
خانمی که معتقد بود مملکت مال حزب
الهی هاست دیروز با ادبیاتی از پزشکیان حرف زد که نشانگر طرزتفکر اکثریت حامیان جلیلی است و چون بسیار زشت و زننده بود از رای دادن به جلیلی پشیمان شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
میدونی جرا باختین چون از یه طرف ادعای مذهبی بودن دارید از طرف دیگه دست به کارای غیراخلاقی واسه تبلیغ بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
حالا زنده باد یا فرقی نمی کنه چیزی که مهمه اینه که در میان مردم جایگاهی ندارد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
تازه ازخواب بیدارشدن پزشکیان رئیس جمهورشدرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
مردم رای هم ندهند باز هم جلیلی و افکارش بازنده اند چخ رسد به زمانیکه مردم رای بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
محتوی تولید شده در فضای مجازی بنفع جلیلی مطابق با روحیات مردم نبود او همواره بدنباله کشمکش با غرب و بخصوص آمریکا بود . او بصراحت می گفت بجای برداشتن تحریمها باید آمریکا را پشیمان کنیم چیریکه از نظر مردم بسیار دور از دسترس بود
آراء جلیلی عمدتا تکلیف گرا بود که اکثریت مردم این را نمی پذیرند .
قشقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
خداراشکرکه پزشکیان انتخاب شدوگرن بااین جماعت میرفتیم به هزارسال قبل یکم بفکرمردم خودشون نیستن
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
مردم هوشمند و بصیر ایران ، با یک تیر دو نشان را زدند

اولا : با حداقل ممکن و به اندازه فقط بردن ، پزشکیان در انتخابات شرکت کردند

دوما : به جلیلی و تندروهای جبهه پایداری نشان دادند که

اکثریت قاطع مردم ایران مخالف شان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
امید وارم این حرفهایی که زدی همیشه به یادت باشه .اگر روزی به جایی رسیدی که فهمیدی اشتباه درک کردی به صراحت بیایی بگی من اشتباه کردم
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
یه روز به این پیامت میخندی، شاید هم بخاطرش گریه کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
سایت انتخاب:

در مراسم عزاداری که شب گذشته در مسجد امام جعفر صادق شهر محمدیه قزوین برگزار شده بود یک طلبه با توهین به رئیس جمهور منتخب و رای دهندگان به او زمینه ایجاد درگیری را در حاشیه این مراسم بوجود آورد.
قبل از شروع مراسم یک روحانی بدون دعوت پشت میکروفون قرار گرفت و با طعنه و کنایه رئیس جمهور منتخب را یزیدی خطاب کرده و رای دهندگان را فریب خوردگان دستگاه معاویه خواند، این سخنان با واکنش و اعتراض تند مردم مواجه و سخنران مجبور به اتمام سخنرانی و ترک مجلس شد.
در پایان مراسم و هنگام خروج عزاداران حسینی از مسجد، یک طلبه دیگر به همراه چند نفر همراه، جلوی مسجد به عزاداران حسینی حمله و قصد ایجاد درگیری را داشتند، این گروه نیز پس از واکنش تند جوانان و بانوان و جمعی از مردم ، قبل از رسیدن مامورین انتظامی از صحنه متواری شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
جلیلی بیش از 14 میلیون طرفدار دارد. همانهایی که به او رای دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
۱۳:۲۰
جلیلی بیش از 50 میلیون مخالف دارد
همان هایی که به اون رای ندادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
به ۱۳۳۰

شاید به جلیلی ۱۳ میلیون رای داده باشند!!؟؟ولی اولا پزشکیان ۱۶ میلیون رای دارد و ۳۰ میلیون نفر که در انتخابات شرکت نکردند، قطعا مخالف حتمی جلیلی اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
جلیلی طرفدار داره؟؟!پس چرا رئیس جمهور نشد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
بعد از پیروزی دکتر پزشکیان حسودان وبدخواهان مردم ومملکت هرچه که لایق خود وخانواده شون هست به طرفداران دکتر پزشکیان نسبت میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
بار کج به منزل نرسید!!
شب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
۵۰ درصد مردم از هر دوجناح ناراضی اند و رای ندادن، اگه جناح شکست خورده با اتکا به رای ۱۳ میلیونی خود بخواد شارلاتان بازی در بیاره قطعا در دوره های بعد مشارکت خیلی ناچیزی رو شاهد خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
60%
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
مشارکت واقعی همان دور اول بود. 39 درصد
دور دوم ملت از ترس جلیلی اومدن که جلیل نیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
جلیلی و تندروهای جبهه پایداری ها ، کلا همین ۱۳ میلیون نفر هستند ولی ۴۷ میلیون نفر مخالف قطعی آنها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
ترس از جلیلی، تاسف بار است.
جلیلی چهره مهربان اسلام است.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
اگه جلیلی زاکانی رسایی چهره مهربان اسلام هستند نامهربونش چیه همیشه از همه طلبکاران
داود حسنلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
من متاسفانه به آقای پزشکیان رای ندادم و از خداوند به خاطر رای دادن به جبهه پایداری با افکار خشونت طلب و موازی با انجمن حجتیه طلب مغفرت دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
ما هم دعا می کنیم مورد رحمت الهی واقع شوید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
انجمن حجتیه بار دیگر شکست خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
من پس از دیدن مصاحبه مهندس زنگنه بشدت گرفتار غم و عذاب وجدان شده ام

و جلیلی چنانچه بازهم دعوت زنگنه برای مناظره را قبول نکند

تمام ادعاهای زنگنه درست است و قوه قضائیه باید بر علیه او اقدام کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
زنگنه در دادگاه محاکمه شده و به زودی رأی دادگاه صادر شده و در نهایت قطعی خواهد شد. بعد از قطعی شدن رأی دادگاه، مناظره قابل پذیرش است.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
اصلا میدونی تفکرات انجمن حجتیه چی بود آیکیو؟
فرق تفکر حجتیه با تفکر امام خمینی ایم بود که حجتیه چون نگاه تمدنی نداشت نمیتونست کاری کنه ولی امام خمینی از همون اول نگاه تمدنی داشت
دو تا کتاب میخوندی میدونستی نگاه تمدنی چیه
متأسفم برات
باید قانون بزارن کسایی که اهل کتاب خوندن نیستن نتونن وارد فضای مجازی بشن
نگاه تمدنی دقیقا چیزیه که جلیلی همه افکارش منطبق بر اونه ولی دکتر پزشکیان شاید اصلا ندونه چی هست
اگه میدونستی نگاه تمدنی چیه هیچوقت به جلیلی توهین نمیکردی
برو سرچ کن ببین چیه
محاله این کشور به جایی برسه جز با نگاه تمدنی ۵ مرحله ای
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان