بازدید 1073

آماری از خسارات سنگین در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی

حملات روزانه حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی که در واکنش به حملات به جنوب این کشور و همچنین حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، خسارات سنگینی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه وارد کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲ 02 July 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

 

شهرک کریات شمونه پس از حمله موشکی حزب‌الله


در همین راستا، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که جنگ فرسایشی جاری در جبهه شمالی در بیش از ۱۳۰ شهرک ویرانی به جا گذاشته است.

در این گزارش آمده است: از زمان حمله حزب‌الله به شمال، بیش از ۱۰۲۳ خسارت در ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در نتیجه اصابت موشک‌ها، پهپادها گزارش شده است.

طبق این گزارش، طبق داده‌های نهادهای رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی، ۸۰۲ مورد آتش‌سوزی ناشی از حملات حزب‌الله نیز گزارش شده است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد: پنج شهرکی که بیشترین تعداد خانه‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در آن آسیب دیده‌اند، به ترتیب «کریات شمون» با ۱۴۷ مورد اصابت، «المناره» با ۱۳۰ مورد اصابت، «المطله» با ۱۲۱ اصابت، «شلومی» با ۱۱۵ اصابت و «عرب العرامشه» با ۸۸ مورد اصابت هستند.

 شعله‌ور شدن آتش در پی حمله حزب‌الله


این روزنامه در ادامه به نقل از «گیورا زیلتس» رئیس شورای منطقه‌ای «الجلیل علیا» نوشت: دسترسی به اکثر شهرک‌های تخلیه شده و تعیین میزان آسیب به زیرساخت‌ها، ساختمان ها و خانه‌های ساکنان غیرممکن است.

زیلتس افزود: به ویژه در شهرک‌های واقع در دامنه کوه‌ها مانند «یارون»، «یفتاح»، «مسگاو عام» و شهرک‌های دیگر، خسارات وارده به خانه‌های شهرک نشینان را نمی‌توان تخمین زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات