بازدید 1895
۹

آذری جهرمی:به اینترنت پرسرعت نیاز نبود؛ توسعه ندادیم

وزیر ارتباطات دولت روحانی ضمن اعتراف به کارنامه ضعیفش در توسعه فیبرنوری، گفته است به اعتقاد او مردم به این اینترنت پرسرعت نیاز نداشتند و اقبالی به آن نشان نمی‌دادند.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰ 04 July 2024

آذری جهرمی:به اینترنت پرسرعت نیاز نبود؛ توسعه ندادیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ «مردم به اینترنت پرسرعت فیبر نوری نیازی نداشتند؛ توسعه ندادیم»؛ این خلاصه توضیحی است که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در مورد کارنامه وزارتخانه‌اش در توسعه فیبرنوری ارائه داد. 

او که در توییتر به یک کاربر پاسخ می‌داد، نوشت: در توسعه اینترنت خانگی در ایران «کارنامه مطلوبی نداشتم». او گفت تمرکزش بر توسعه اینترنت همراه بوده و دلیلش برای این بی‌توجهی به اینترنت خانگی را «کاربرد نداشتن» اینترنت پرسرعت فیبرنوری برای مردم اعلام کرد. طبق گزارش رسمی رگولاتوری، در سال 1398 یعنی در اوج دوران مدیریت آذری جهرمی میزان پوشش فیبرنوری «صفردرصد» بود.

وزیر ارتباطات دولت روحانی می‌گوید تمرکز خود را روی اینترنت همراه گذاشته است؛ اما رها کردن اینترنت پرسرعت خانگی، فقط باعث آسیب به اینترنت ثابت نشده؛ کارشناسان می‌گویند این کار باعث شده مصرف چندده میلیون مشترک همگی روی شبکه همراه قرار بگیرد و «کیفیت و سرعت اینترنت موبایل را نیز کم کند.»

طبق آمارها 80 درصد مصرف اینترنت مردم ایران، روی شبکه همراه است و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا این عدد کاملا برعکس است. آرش کشتگری، کارشناس حوزه شبکه در این خصوص می‌گوید شبکه همراه هم تجهیزات گرانتری دارد و هم به دلیل  اینکه به‌هر حال یک فناوری مبتنی بر امواج است، همواره در معرض اختلال است و از آن مهمتر اینکه ظرفیت مشخصی را می‌تواند سرویس‌دهی کند. وقتی در یک نقطه ساختمان‌های جدید ساخته می‌شود، به تعداد کاربرانی که به یک دکل خاص متصل می‌شوند، اضافه می‌شود و همین باعث «افت کیفیت و سرعت» می‌شود. ساخت یک ساختمان بلند، باعث ایجاد نقاط کور اینترنت در برخی مناطق می‌شود.

آذری جهرمی:به اینترنت پرسرعت نیاز نبود؛ توسعه ندادیم

از طرفی اینترنت فیبرنوری سرعتی 30 برابر اینترنت همراه دارد؛ همه این دلایل باعث می‌شود که «در دنیا اصل مصرف اینترنت بر روی اینترنت پرسرعت خانگی باشد» و اینترنت همراه برای فضاهای بیرون باشد. «سیاستگذاری اشتباه در دهه نود» ریشه اصلی مشکلات امروز اینترنت کشور است.گفتنی است محمدجواد آذری جهرمی با مدرک لیسانس مهندسی برق، در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات دولت دوازدهم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
به عنوان کاربر دایمی اینترنت موبایل می گویم که سرعت اینترنت در دوره فعلی به شدت کاهش داشته است به راحتی میتوان گفت یک سوم شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
جدی میفرمایی؟
حضور شما در ستاد پزشکیان باعث ریزش ارا ایشان میشود
اگر دستش بود میگفت به ماشین هم نیاز نبود با گاری باید رفت و امد بکنند.....
ای کسانی که میخواهید به پزشکیان رای بدهید ، کمی تاقل کنید که دلیل رای تان به پزشکیان چیست ، آیا به فکر آینده خود و خانواده و فرزندان خود مخصوصا دختران خود نیستید ، اگر به پزشکیان رای دادید اوضاع زندگی خود و
زینت دختراننتان دیگر در دستتان نیست .
کاری کنید که آبرویتان حفظ باشد
یا علی مدد
کجا اشاره به سرعت اینترنت کرده؟
حتی یک متر فیبر نوری در زمان جهرمی کشیده نشد متاسفانه خیلی خوب یادمه
کارشناسان خبره ای که پزشکیان از آنها دم میزنه رو ببینید.اون ظریف هم که مشخص شد شومن.
قشنگ معلومه جلیلی کم آورده!
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری