محسن رضایی: الگوی پیشرفت سپاه مورد استفاده سایر بخش‌ها قرار گیرد

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در یادواره "خورشید دوکوهه و طلایه دار دوکوهه" که با حضور خانواده شهدا و رزمندگان برگزار شد شرکت کرد.
کد خبر: ۱۲۴۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 11 July 2024

محسن رضایی: الگوی پیشرفت سپاه مورد استفاده سایر بخش‌ها قرار گیرد

به گزارش تابناک؛ دکتر محسن رضایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و تشکر از بانیان مراسم گفت: امروز جایی در جهان نیست که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحبت نباشد و این شجره طیبه را جوانانی ناشناخته پایه نهادند که علاوه بر فرماندهی، مربی‌گری و انسان‌سازی می‌کردند و این است که امروز درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت می‌درخشد.

سرمایه برای اداره و مدیریت کشور سخن می‌گویند، حال آنکه ما نباید از ارزش‌ها و روش‌ها و رویکردهایی که در دفاع مقدس و با کوشش جوانان غیوری چون احمد متوسلیان‌ و شهید صالحی‌ها که موجب پیشبرد شگفت انگیز مدیریت جنگ و در نهایت پیروزی در دفاع مقدس شد، غافل شویم.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب در دوران دفاع مقدس ضمن برشمردن ویژگی فرماندهان دفاع مقدس مبنی بر مسئولیت‌پذیری و تکلیف‌شناسی آنان، با اشاره به توان جوانان امروز کشور گفت: همین امروز نیز جوانانی چون باکری‌ها، همت‌ها و متوسلیان ها در کشور هستند که باید محیط شکوفایی برای آن‌ها فراهم شود.


سردار محسن رضایی با یادآوری روحیه و فرهنگ نقد، خلاقیت و نوآوری در میان فرماندهان دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس علیرغم وجود فضای نقد و تکثر آرا، ارزش‌های برادری و فداکاری، حافظ انسجام نیروها بود و امروز شاهد کمرنگ شدن این ارزش‌ها هستیم.


وی ادامه داد: تکثر برای وحدت است و رقابت برای پیشرفت؛ نقد برای اصلاح است ولی شخص گرایی موجب تبدیل تکثر و رقابت به نزاع و در نهایت عقب ماندگی کشور می‌شود.
 

وی در پایان با بیان اینکه الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه که در سرتاسر جهان نامش بر سر زبان‌هاست قابل تسری به سایر بخش‌هاست، تصریح کرد: پژوهشگران با بررسی این موضوع و استحصال ضعف‌ها و قوت‌های این الگو می‌توانند دلایل عدم ورود این الگو به سایر بخش‌ها را علت یابی و آسیب شناسی کنند و باب الگوگیری از این شیوه مدیریتی در سایر بخش‌ها را باز کنند.


گفتنی است در این مراسم از کتاب راه خون نیز رونمایی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان