از «گلکسی رینگ» چه می‌دانیم؟

سامسونگ از اولین «حلقه هوشمند» رونمایی کرد +عکس

کد خبر: ۱۲۴۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 11 July 2024

شرکت خدمات الکترونیک سامسونگ روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) اولین نسل از حلقه‌های هوشمند خود به نام «گلکسی رینگ» را به بازار معرفی کرد.

به گزارش تابناک، این شرکت در رویداد رونمایی از محصولات تازه خود (گلکسی آنپکد، Galaxy Unpacked) در پاریس از «حلقه گلکسی» رونمایی کرد که در چند ماه گذشته دوره آزمایشی خود را گذرانده است؛ یک حلقه با وزن سبک که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی ساخته شده است.

به گفته سامسونگ، این حلقه مجهز به حسگر‌هایی است که به فرد امکان نظارت بر وضعیت سلامتی‌اش را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌دهد. برای مثال این دستگاه می‌تواند حرکات فرد در طول خواب، تأخیر خواب، ضربان قلب و نحوه تنفس را کنترل کند و کیفیت خواب شخص را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از «گلکسی رینگ» چه می‌دانیم؟ +عکس

حلقه گلکسی همچنین می‌توان چرخه قاعدگی زنان را ثبت کند. سامسونگ می‌گوید این حلقه از دمای پوست برای کمک به ردیابی چرخه قاعدگی افراد استفاده می‌کند.

این حلقه هوشمند همچنین می‌تواند به کاربرانش اطلاع دهد که آیا ضربان قلبشان به طور غیرعادی بالا یا پایین هست یا نه؟ کاربران همچنین می‌توانند ضربان قلب خود را به صورت زنده بررسی کنند. این محصول می‌تواند نوع ورزش یا فعالیتی که فرد انجام می‌دهد را هم تشخیص دهد.

اطلاعات این حلقه هوشمند به یک نرم‌افزار هوش مصنوعی در گوشی هوشمند منتقل می‌شود تا هم تصویری جامع از سلامت افراد ارائه دهد و هم به فروش محصولات دیگر این شرکت کمک کند.

حلقه گالکسی بسته به اندازه عرضه‌شده بین ۲.۳ تا ۳ گرم وزن دارد و در سه رنگ عرضه می‌شود. سامسونگ می‌گوید باتری گلکسی رینگ می‌تواند تا هفت روز دوام بیاورد و یک جعبه شارژ قابل‌حمل بی‌سیم نیز برای آن وجود دارد

از «گلکسی رینگ» چه می‌دانیم؟ +عکس

حلقه هوشمند سامسونگ از تاریخ ۲۴ ژوئیه با قیمت پایه ۳۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

مدیران این شرکت در تبلیغاتشان در خصوص مزیت این حلقه تاکید دارند که این محصول «کمتر مزاحم» جایگزینی راحت و شیک برای کسانی هستند که نمی‌خواهند از ساعت هوشمند حجیم، به‌ویژه در طول شب استفاده نمایند.

این در حالی است حال کارشناسان امنیت نسبت به جمع‌آوری داده‌ها توسط اکوسیستم سامسونگ هشدار داده‌اند چرا که اطلاعات جمع‌آوری شده از حلقه، ساعت و تلفن زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند ریسک‌های بالایی را به همراه داشته باشند.

جمع‌آوری داده‌های مربوط به چرخه‌های قاعدگی در گذشته نیز بحث‌برانگیز بوده است. سال گذشته، دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا بررسی برنامه‌های ردیابی قاعدگی و باروری را به دلیل نگرانی‌های امنیتی در خصوص داده‌ها آغاز کرده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
ادای جدید امثال سامسونگ برای پول درآوردن و ادای جدید یه عده تازه به دوران رسیده برای پز دادن
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان