نفت‌کشی توقیفی در ایران به سوی آب‌های بین‌المللی رفت

رویترز در خبری اعلام کرده نفت‌کش ادونتج سوئیت که در آوریل 2023 توسط ایران مصادره شده بود، اکنون در حال حرکت به سوی آب‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۱۲۴۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹ 12 July 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از اکوایران، رویترز با داده‌های ردیابی کشتی‌ها مدعی شده یک نفت‌کش تحت اجاره شرکت نفت آمریکا شِورون که بیش از یک سال پیش توسط ایران مصادره شده بود، در روز پنجشنبه (۲۱ تیر) به سوی آب‌های بین‌المللی حرکت کرده است.  

به نوشته رویترز، نفت‌کش ادونتج سوئیت که با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرد در آوریل ۲۰۲۳ و به دنبال برخورد با یک کشتی ایرانی، توسط ایران در دریای عمان مصادره شد. شرکت شورون و مقامات ایرانی در روز پنجشنبه اعلام نکرده‌اند که آیا این کشتی، آزاد شده یا اینکه چه مباحثی پیرامون حرکت آن به سوی آب‌های بین‌المللی وجود داشته است. تحلیل داده‌های ردیابی کشتی‌ها از سوی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که این نفتکش حالا به مقصد خور فکان در امارات متحده عربی در حال حرکت است.

رویترز نوشته که به نظر می‌رسد حرکت ادونتج سوئیت با نهایی شدن پرونده‌ای در یک دادگاه که یک رسانه ایرانی آن را به این نفت‌کش مرتبط کرده، همزمان بوده است.  

پیش‌تر دادگاه (شعبه ۵۵) تهران توقیف محموله نفتی این کشتی با ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار را صادر کرده بود. مقامات دادگاه در آن زمان با بیان اینکه بیماران پروانه‌ای شکایتی را علیه آمریکا در این دادگاه ثبت کرده‌اند، اعلام کردند که در پی تحریم‌های کشور‌های غربی و به‌طور ویژه آمریکا از فروش دارو‌های مورد نیاز آن‌ها از سوی یک شرکت سوئدی جلوگیری شد و صدمات شدید جسمانی و روحی به آن‌ها وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، دادگاهی در ایران روز پنجشنبه به رأی نهایی در این پرونده رسید و دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت ۶/۸ میلیارد دلار به دلیل تحریم‌ها محکوم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه مارس خواستار آزادی فوری این نفت‌کش شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان