به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو؛ در این تحقیق ابتدا عکس یک فرد بزرگسال به شرکتکنندگان نشان داده شده و از آنها خواستهشده تا نام این فرد را از بین چهار گزینه انتخاب کنند. سپس تصویر یک کودک به شرکتکنندگان نمایش دادهشده و دوباره از آنها خواستهشده تا نام کودک را حدس بزنند.
به گفته دانشمندان، شرکتکنندگان در تشخیصِ نام افراد بزرگسال موفقتر بودهاند. آنها با اشاره به یافتههای خود میگویند که انسانها تمایل دارند ظاهرشان را بهنوعی تغییر دهند که با اسم خود مطابقت داشته باشد. این تغییر ظاهر میتواند مواردی مانند مدل مو، آرایش، عینک یا حتی حالات صورت را شامل شود.
برای انجام این تحقیق، از کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال و بزرگسالان بالای ۱۸ سال خواستهشد تا چهره و نام کودکان و بزرگسالان یک آزمون چند گزینهای را با یکدیگر تطبیق دهند. هر دو گروه شرکتکننده در تطبیق چهره عکسهای آزمون با نامهای ارائهشده موفق بودهاند، اما نمیتوانستند همین کار را برای عکسهای کودکان ۹ یا ۱۰ ساله انجام دهند.
حتی زمانی که چهره این کودکان بهطور دیجیتالی مسنتر شد تا شبیه بزرگسالان بهنظر برسند نیز شرکتکنندگان نتوانستند حدس درستی ارائه کنند. این امر نشان میدهد که ظاهر چهره افراد پس از دوران کودکی تغییر میکند تا در طول زمان بهتر با نام آن فرد مطابقت داشته باشد.
این تیم تحقیقاتی بهعنوان نتیجهگیری تحقیق خود میگوید که نامهایی که نوزادان در بدو تولد دریافت میکنند، نوعی «برچسب اجتماعی» هستند که میتوانند ظاهر افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند؛ بنابراین جمله «جورج اورول»، نویسنده کتابهایی، چون ۱۹۸۴ و مزرعه حیوانات که میگوید «در ۵۰ سالگی، هرکسی چهرهای را دارد که لایقش است» میتواند درست باشد.