مرور تابناک/

انتقاد از عملکرد فرهنگی دولت سیزدهم؛ سریال کیهان-مخلباف با هنرنمایی وزیر ارشاد

دعوای کیهان با مخملباف، که به صورت سریالی، هرازگاهی در این روزنامه نمود پیدامی کند، این بار به روایت اولین انتقاد جدی از عملکرد فرهنگی دولت سیزدهم، آن هم از سوی حامیان جدی آن، منجر شده است.
کد خبر: ۱۲۵۲۲۷۱
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸ 07 August 2024
|
3925 بازدید

انتقاد کیهان از صدور مجوز انتشار خاطرات مخملباف توسط وزارت ارشاد

به گزارش تابناک، روزنامه کیهان نوشت: محسن مخملباف که یک فیلمساز از رده خارج محسوب می‌شود، بعد از تولید چند فیلم غیراخلاقی و فاقد ارزش هنری، به سرزمین‌های اشغالی رفت و در پروژه‌های تبلیغاتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی مشارکت کرد. او در اسرائیل یک فیلم هم در حمایت از فرقه ضاله بهائیت ساخت. 

با این اوصاف، جای شگفت است که چگونه کتابی درباره خاطرات این پادوی رژیم صهیونیستی امکان انتشار یافته است؟

این نوشته کیهان در عمده رسانه ها به عنوان انتقاد جدی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ارشاد و بخش فرهنگی آن توصیف شده است.

 
 مخملباف مامور وزارت اطلاعات!
اما روایتهای کیهان از مخملباف در مراحل مختلف جریان داشته است. در دیماه ۱۳۸۸ این روزنامه نوشت که یکی از نزدیکان محسن مخملباف ادعا کرده وی از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای نفوذ در میان گروه های اپوزیسیون مأموریت دارد.
 
کیهان نوشت:« ادعای این خانم که رابطه نسبی بسیار نزدیکی با مخملباف دارد، در حالی مطرح شد که وی همراه سه تن از ضد انقلابیون فراری در یک کافه تریا در پاریس مشغول گپ زدن بود. ظاهراً یکی از زنان حاضر در آن محفل ادعای مطرح شده را به گروه متبوع خود که یک گروه سلطنت طلب است اطلاع می دهد و سرکرده گروه مزبور از مخملباف در این باره توضیح می خواهد.
ادعای مضحک زن نزدیک به مخملباف در حالی است که اساساً مراکز امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران وی را عامل سرویس های اطلاعاتی بیگانه می دانند.»
 
واکنش مخملباف به شیوه دیالوگ سینمایی
اما این دعوا به صورت مویرگی گاه از سوی مخملباف نیز واکنش هایی را در بر داشته است. عبدالرضا داوری در این باره در توئیتی نوشته است: «در زمان مدیریت مهدی نصیری در کیهان  و در اوج دعوایشان با محسن مخملباف بر سر فیلم شبهای زایند‌ه‌رود، کیهان در یک خبر‌ویژه نوشت که مادر مخملباف، پس از فوت شوهرش، صیغه میشده است!
محسن مخملباف در پاسخی ماندگار به این بی‌اخلاقی کیهان نوشت، «من با شما دعوا دارم، با مادرتان دعوا ندارم.»



تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...