بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها زخمی در بمباران مدرسه اسکان آوارگان در غزه

مدیر اورژانس و امداد غزه این جنایت را یک "کشتار وحشیانه" توصیف کرد و سخنگوی دفاع مدنی گفت که در نتیجه این حمله، ۹۰ درصد از آوارگان حاضر در مدرسه به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۲۸۱۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ 10 August 2024
|
1584 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ رژیم صهیونیستی همزمان با نماز صبح با حمله به یک مدرسه آوارگان فلسطینی در محله الدرج در مرکز نوار غزه جنایت جدیدی را رقم زد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.  

بنا بر این گزارش؛ انس الشریف، اشغالگران اسرائیلی بامداد امروز مدرسه "التابعین" در محله الدرج را پس از نماز صبح به شدت بمباران کردند. این حمله مرگبار در حالی رخ داد که هزاران نفر از آوارگان فلسطینی، بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر، در این مدرسه پناه گرفته بودند. انتظار می‌رود که تعداد قربانیان همچنان افزایش یابد.

به گفته الشریف، این حمله وحشیانه با شلیک مستقیم سه موشک به نمازخانه مدرسه صورت گرفت، جایی که آوارگان در حال ادای نماز صبح بودند. تصاویر وحشتناکی از انباشته شدن اجساد شهدا بر روی یکدیگر، لحظات ابتدایی پس از حمله را به تصویر کشید.

تیم‌های پزشکی با دشواری و اندوه، مجبور به جمع‌آوری قطعات بدن شهدا در یک کفن واحد شدند، چرا که بسیاری از اجساد به قدری آسیب دیده‌اند که شناسایی آنان غیرممکن است.

سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد که بر اثر این حمله، اجساد بسیاری از شهروندان به شدت دچار سوختگی شده‌اند. تلاش‌ها برای مهار آتش و نجات جان بازماندگان همچنان ادامه دارد.

مدیر اورژانس و امداد غزه این جنایت را یک "کشتار وحشیانه" توصیف کرد و سخنگوی دفاع مدنی به الجزیره گفت که در نتیجه این حمله، ۹۰ درصد از آوارگان حاضر در مدرسه به شهادت رسیده‌اند.

اندکی پیش از این حمله، خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۴ نفر در حمله نیرو‌های اشغالگر به یک خانه در جبالیا البلد در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله‌ای دیگر به خانه‌ای در شمال غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۵ نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی دیگر زخمی شدند. این حملات همچنان بر شدت بحران انسانی در غزه افزوده و تلفات سنگینی به دنبال داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...