بازخوانی تاریخ/آیت الله موسوی اردبیلی:منافقین محاکمه ندارند حکمشان اعدام است

آیت الله موسوی اردبیلی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: منافقین محاکمه ندارند حکمشان اعدام است/ من به مردم حق می‌دهم که نباید به منافقین عفو داده شود عفو آن‌ها مربوط به دستگاه قضایی نیست!
کد خبر: ۱۲۵۳۲۶۷
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ 12 August 2024
|
3467 بازدید

روزنامه «رسالت» در شماره ۱۵ مرداد ۱۳۶۷ خطبه‌های آیت الله  موسوی اردبیلی در نماز جمعه تهران را منتشر کرده و به نقل از وی نوشت: نهاد‌ها و بنیاد‌هایی که اموال دولتی را در بازار آزاد می‌فروشند پدر اقتصاد را در می‌آورند. 

رئیس دیوان عالی کشور در بخشی از خطبه اول با اشاره به مقطع کنونی و مسئله قبول قطعنامه و مذاکرات کنونی گفت: على رغم احتمال شیطنت‌هایی که ممکن است از سوی صدام سر زند طلیعه پایان جنگ و صلح نمایان شده و اگر جنایت‌های این جانی تمام شود و قطعنامه به صلح انجامد در آن صورت تنها جنگ ما با عراق تمام شده و انقلاب اسلامی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

آیت الله موسوی اردبیلی:منافقین محاکمه ندارند حکمشان اعدام است

آیت الله موسوی اردبیلی در همین زمینه به مردم تذکر داد و گفت مبادا به خود وعده دهید و به فکر خوشگذرانی‌های پس از پایان جنگ و برقراری صلح باشید و فکر کنید پایان جنگ یعنی رفاه طلبی این معنی به هیچ وجه صلاح انقلاب اسلامی نیست این معنی تمام شدن انقلاب اسلامی است نه تمام شدن جنگ. قناعت، ریاضت در زندگی و کم مصرف کردن را باید با میل خودمان در سرلوحه راهمان قرار دهیم. هنوز خیلی زود است ما ثروت مملکت را بدهیم و اجناس لوکس و غیر لوکس وارد کنیم. 

رئیس شورای عالی فضایی با اعلام این نکته که ایجاد سیاست در‌های باز سلطه خارجی ابرقدرت‌ها را بر این کشور در برخواهد داشت اظهار داشت باید کمربند‌ها را محکم کنیم باید برگردیم به حالت اول انقلاب هنوز خیلی زود است که ما به دامن رفاه و مصرف بیافتیم. سعی ما باید بر این باشد که از وابستگی تولید خارج شویم. ما باید تلاش کنیم که آثار فرهنگ غرب را در این کشور از بین ببریم. الحمد لله آثار سیاسی و سلطه اقتصادی را مقدار زیادی از بین بردیم. 

آیت الله موسوی اردبیلی در خطبه دوم نیز پیرامون شرارت‌های منافقین بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران گفت: منافقین محاکمه ندارند حکمشان اعدام است.

رئیس شورای عالی قضایی در زمینه حل مشکلات داخلی از برکات قبول قطعنامه به مسئله منافقین اشاره کرد و گفت ما اگر کار جنگ را هم تمام می‌کردیم گرفتار این گروه بودیم، اما خداوند این مسئله را به سادگی حل کرد. 

وی با اشاره به ادعا‌های به اصطلاح ضد استعماری، ضد امپریالیستی، ضد بیگانه پرستی و ضد استبدادی منافقین اظهار داشت: آن‌ها نان، غذا، لباس، توپ، تانک و ماشین خود را از جانی‌ترین فرد دنیا که از چنگیز، اتیلا و هیتلر جنایتکارتر است گرفتند و به او گفتند تو بمب شیمیایی در ایران بریز و ما در ایران هر که را دارای محاسن است می‌کشیم آن‌ها تحلیل کرده بودند که ببینید چه تحلیل احمقانه‌ای ۱- مردم ایران از رهبریت جدا هستند، امام مسئولین را قبول ندارند ۲- مسئولین تشنه خون یکدیگر هستند ۳- این‌ها هرچه نیرو داشتند، خرج کردند و نیرو دیگر ندارند لذا به اسلام آباد حمله کردند و قصد تسخیر تهران را داشتند و در آنجا اعلام کنند که ما ایران را آزاد کردیم و به مردم بگویند ما آلترناتیو حکومت فعلی هستیم، اما فکر نکرده بودند که در دست انتقام امت اسلامی گرفتار خواهند شد. مردم علیه منافقین مثل آتش می‌مانند قوه قضائیه در فشار بسیار سخت افکار عمومی است که چرا این‌ها را محاکمه و اعدام نمی‌کنید این‌ها محاکمه ندارند حکمشان معلوم است که آن اعدام می‌باشد.

آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه افزود مردم می‌گویند چرا آن‌ها مورد عفو قرار میگیرند و آزاد می‌شوند. من برای اولین بار به شما می‌گویم که عفو آن‌ها ربطی به قوه قضائیه ندارد. من به شما حق می‌دهم که نباید به منافقین عفو داده شود. 

روح الله امین آبادی/مورخ

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...