شراکت ۲۰ میلیارد دلاری در جنایت

به گفتهٔ مقامات پنتاگون، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با فروش ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی جدید از جمله پنجاه جنگنده F15 به اسرائیل موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۳۷۱۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ 14 August 2024
|
3389 بازدید
|
۲

مقامات آمریکایی در مورد فروش این تجهیزات گفته‌اند که اینها سلاح‌هایی است که اسرائیل برای تأمین امنیت خود به آنها نیاز دارد. بخشی از این تجهیزات نظامی از جمله موشک‌اندازها و گلوله‌های توپ به ارزش یک میلیارد دلار به زودی در اختیار اسرائیل قرار خواهد گرفت و پنجاه فروند F15 که شرکت بوئینگ مسئولیت ساخت آن را به عهده دارد تا سال ۲۰۱۹ به اسرائیل تحویل داده خواهد شد. این معامله که وزیر امور خارجه و مقامات پنتاگون آن را تأیید کرده‌اند تنها باید از سد کنگره آمریکا بگذرد.

 

از نظر قانونی کنگره آمریکا این اختیار را دارد که از فروش سلاح ممانعت به عمل آورد، هرچند از نظر قانونی جلوگیری از فروش سلاح توسط کنگره فرایند قانونی پیچیده‌ای دارد. با اینهمه مقامات نظامی اسرائیل از جمله گالانت از بلینکن به خاطر اجازه انجام این معامله تشکر کرده‌اند.

 

سیاست آمریکا در قبال فروش اسلحه به اسرائیل در خلال جنگ غزه سیاست یک بام و دو هوا بوده است. در ماه می بایدن از ارسال بخشی از سلاح‌های خریداری شده توسط اسرائیل جلوگیری کرد. آن زمان بایدن گفته بود که نگران استفاده نابجای اسرائیل از این سلاح‌هاست. اما اکنون وزیر امور خارجه آمریکا به بهانه تأمین امنیت اسرائیل با این معامله جدید موافقت کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
این حرفها برای داخل جهت همراه کردن با خودتون سودی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
اوکراین!!!!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...