واکنش کاربران تابناک به درخواست مبینا نعمت‌زاده؛ بی عدالتی محض!

کاربران تابناک در خبری که به موضوع درخواست مبینا نعمت‌زاده، مدال‌آور المپیکی ایران برای تحصیل در رشته پزشکی شده بود، واکنش‌های جالبی نشان دادند.
کد خبر: ۱۲۵۴۰۴۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ 16 August 2024
|
22696 بازدید
|

واکنش کاربران تابناک به درخواست مبینا نعمت‌زاده؛ بی عدالتی محض!

به گزارش تابناک ورزشی، درخواست مبینا نعمت‌زاده، مدال‌آور المپیکی ایران که توانست مدال برنز تکواندو را کسب کند، برای تحصیل در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، واکنش برانگیز شده است. کاربران تابناک هم نسبت به این درخواست واکنش‌های جالبی داشتند که بخشی از آنها را مرور کرده‌ایم. در این بخش، کاربرانی که در بخش نظرات کادر نام را پر کرده باشند و نامی حتی مستعار روی نظر آنها به ثبت رسیده باشد، نقطه نظرشان با نام اعلام شده منتشر شده است که لزوماً نام صحیح این کاربران نیست.

کاربری ناشناس با توجه به درخواست مبینا نعمت‌زاده برای تحصیل در رشته پزشکی نوشته است: «در لیاقت و حق ایشان برای ادامه تحصیل در یک رشته و دانشگاه خوب شکی نیست، منتها رشته تحصیلی باید متناسب با تخصص ورزشی ایشان باشد؛ یعنی تربیت بدنی. به نظر من تا همین جای کار هم سهمیه‌های ناعادلانه، دانشگاه‌های غیر دولتی و معادل‌سازی مدارک اوکراین، چین، روسیه، ارمنستان و... فاجعه را رقم زده‌اند خودمان بدترش نکنیم...»

کاربر ناشناس دیگری نوشته است: «ایشان که می‌گویند درسخوان هستند، خب درس بخوانند، کنکور بدهند، بروند پزشکی. دکتر پزشکیان که نهج‌البلاغه خوانده و مفهوم عدالت را می‌فهمد، اگر چنین کاری کند نشان می‌دهد حرف‌هایش اعتباری ندارد. این خانم استعداد ورزشی دارد، بسم‌الله، در تحصیل در مسیر استعدادش (رشته‌های ورزشی) راهی است که به رویش باز است. اگر اختراعی پزشکی داشت، حقش بود با سهمیه‌ی پزشکی آن را پرورش دهد.» کاربر دیگری هم در این خصوص معتقد است: «ایشان اگر پزشکی را دوست دارد باید درس بخواند. حالا که سراغ ورزش رفته یعنی ورزش برایش در اولویت بوده. جان مردم که بازیچه نیست.»

کاربری به نام حامد در پاسخ و به نوعی حمایت از درخواست نعمت‌زاده نوشته: «داداش، نمیگه که به من مدرک پزشکی بدید، میگه اجازه حضور در دانشگاه در این رشته رو بدید. اگر استعداد داشته باشم میتونم بخونم، نداشته باشم خود به خود مشروط میشم و اخراج.»

حسین، کاربر دیگری هم معتقد است که قبول در دانشگاه نیازمند داشتن پول است و در این خصوص اعتقاد دیگری دارد: «اشتباه نکن. الان قبولی در پزشکی ربط زیادی به استعداد نداره. شما ضریب هوشی بالای ۲۰۰ هم داشته باشی، تضمینی برای قبولی کنکور و پزشکی نیست. الان باید بابات سرمایه‌دار باشه و بهترین معلم‌های کنکور بهت درس بدن تا بتونی رتبه خوب بگیری (رسماً اعلام شد که 98 درصد قبولی‌های پزشکی از مدارس سطح یک ایران بودند) افراد کم برخوردار تو خواب و رویا هم نمی‌تونند پزشکی بخونند.»

کاربر حامد هم معتقد به تخصیص سهمیه و درصد به مدال‌آوران المپیک است: «با توجه به امتیاز معافیت از خدمت برای پسران، میشه برای دختران مدال‌آور المپیک هم در حد قرار گرفتن در سهمیه منطقه ۳ یا مثل ۴۰ نفر برتر المپیادهای دانش‌آموزی که ۲۰ درصد به نمره‌های کنکورشون ضریب مثبت می‌زنند، امتیاز در نظر گرفت. مگه کلاً چند نفر ایرانی تو المپیک مدال میارن؟» کاربر ناشناسی هم در تأیید نظر حامد نوشته: «معادل با منطقه ۳ (مناطق محروم) گزینه خوبی برای هم پسران و هم دختران قهرمان هست. اینها اینقدر باید تمرین کنند که وقت کمی برای آمادگی کنکور دارند و رقابتشون عادلانه نیست. در هر صورت باید کنکور شرکت کنند تا از حداقل فیلتر سنجش قابلیت تحصیلی رد بشن.»

کاربر دیگری معتقد است: «با سرمايه و حمايت اين مملكت رفته و مدال آورده و سوار هواپيما شده و پاريس را هم ديده كه احتمالاً خوابش را هم نمی‌ديد، درود و تشكر داريم از ايشان. خب اين همه فخر فروشی و درخواست نداره ديگه. اون كسانی كه لحظه لحظه جان بر كف ايران عزيز هستند و بی ادعا چی بگن؟ اون مرزبانی كه شب و روز لب مرز هست تا امثال ايشان راحت باشند چی؟» یک کاربر ناشناس دیگر نوشته است: «ایشان برای کسب مدال خیلی زحمت کشیدند جای شکی نیست تمامی قهرمانان پاداش تلاششان را می‌گیرند، هرچند ممکن است با امکانات موجود و پاداشی که می‌گیرند قابل مقایسه با قهرمانان کشورهای دیگر نباشد. اما درخواست رشته پزشکی بدون آزمون غیرمنطقی است.» همچنین یک کاربر دیگر در نقد درخواست مدال‌آور المپیکی ایران نوشته است: «خیلی از دوستان ایشون هم برای ورزش نکردن و صبح تا شب درس خوندن برای پزشکی انرژی و زمان گذاشتند. چه ربطی داره که مبینا بیاد پزشکی!» و کاربر ناشناس دیگری هم معتقد است: «نمی‌دانم این چه فرصت‌طلبی است. اگر ورزشکاری باید در رشته ورزشی ادامه تحصیل دهی.» کاربری هم در تأیید این نظر نوشته است: «کاملاً درست هست استعداد و علاقه ایشان در زمینه ورزش است و نه پزشکی. اگر علاقه به پزشکی داشت باید می‌رفت دنبال درس پس معلومه به درس علاقه ندارد و علاقه‌اش ورزش بوده.» کاربر ناشناس دیگری با انتقاد از تصمیم برخی مسئولین از جمله رئيس دانشگاه تهران نوشته است: «درسته. ولی خدا کنه بعضی مسئولین برای اینکه خودشون را مثلاً نشون بدند، قبول نکنند و این کار را باب نکنند. مثل رئيس دانشگاه تهران که همون روز اول قبول کرد. حیف نام دانشگاه تهران.»

واکنش کاربران تابناک به درخواست مبینا نعمت‌زاده؛ بی عدالتی محض!

دانشجو نام کاربر دیگری است که انتقادی را نسبت به مسعود پزشکیان داشته و نوشته: «چیزی که خود دکتر پزشکیان بهش افتخار می‌کردن قبولی در رشته‌ی پزشکی بدون سهمیه و با درس خواندن ایشون بوده. با قبول این درخواست غیر معقول، فقط دلسردی بچه‌هایی که برای کنکور زحمت می‌کشن رو به دنبال داره. تا همین حالا هم کلی از استعدادهای کشور به علت همین ناعدالتی‌ها از کشور خودشون رفتن.»

کاربر دیگری هم که معتقد به سهمیه‌بندی برای مدال‌آوران است، نوشته: «اگه مدال‌آوران المپیک را به ترتیب نوع مدال (برنز، نقره و طلا) مشابه سهمیه ایثارگران ۵ درصد، ایثارگران ۱۰ درصد و سهمیه شاهد ۲۵ درصد معادل‌سازی کنند، مشروط به ثبت نام در کنکور بلامانع است. مدال ایشون برنزه و با سهمیه ایثارگران هم نمی‌تونه پزشکی قبول بشه. باید طلا بیاره تا با سهمیه ۲۵ درصد شاهد قطعاً بره پزشکی. البته این فقط پیشنهاد بود.»

کاربری هم نوشته است: «باید با این درخواست وقیحانه مخالفت کنن... کدوم استعداد..؟؟!!! استعداد داره بره مثل بچه‌های دیگه کنکوری بشینه و بخونه... بچه‌های دیگه که درس میخونن و با این همه استرس دست و پنجه نرم میکنن چه گناهی دارن...» کاربری هم نوشته است: «خدا رو شکر ایشون عاشق جراحی قلب نبود وگرنه درخواستش مستقیم ورود به دوره فوق تخصصی می‌شد!!! دخترم برو دنبال همون ورزش که توش استعداد داری و تلاش کردی، فوقش یه کارشناسی تربیت بدنی هم بگیر.» یک کاربر ناشناس هم نوشته است: «وضعیت علم و تخصص تو کشورمون نتیجه همین سهم دادن به هر کی از راه رسیده است. زحمت کشیدی درست دستتم درد نکند. ولی درخواستت غیر معقوله. اگه یه پزشک درخواست مدال کند درسته؟؟»

رضا، کاربری هم که تخصیص سهمیه به مبینا نعمت‌زاده را ظلم خوانده، نوشته است: «ایرانی‌ها از موقعیت‌شون سو استفاده می‌کنند؟ سهمیه یعنی ظلم مطلق مگه ما مردم خواستیم که برامون مدال برنز بیاره؟ که از اونطرف با گرفتن سهمیه به خودمون ظلم کنه، من آدمایی را می‌شناسم که ۵ ساله پشت کنکور هستن روزی ۱۵ ساعت درس خوندن اما نتونستن پزشکی قبول بشن.»

کاربری هم معتقد است نعمت‌زاده می‌تواند راحت در هر دانشگاهی پذیرش بگیرد و در این خصوص نوشته است: «مبینا بهترین سال‌های عمرشو گذاشته تمرین کرده و مدال برده که مسلماً نشون از سختکوشی و استعداد ایشون داره و نشون میده توی هر کاری که علاقه داشته باشه می‌تونه بهترین باشه. مطمئناً اگه همین زمان رو صرف حفظ کردن یه سری کتاب و نکته کنکوری کرده بود و معلم خصوصی گرون قیمت، می‌تونست بهترین دانشگاه قبول شه. همین الان مبینا می‌تونه از بهترین دانشگاه‌های آمریکا یا کانادا پذیرش بگیره. در واقع افتخار هر دانشگاهی هست که ایشون را داشته باشه.»

صدف یکی دیگر از کاربران تابناک نوشته است: «اگر این خانم توی حیطه پزشکی چیزی کشف کرده بود، سزاوار و لایق پزشکی خوندن بود، الان که در حیطه ورزش مدال‌آور شدن، در همون حیطه هم باید تحصیل کنند ولاغیر.» فاطمه کاربر دیگری هم نوشته است: «ایشون دارند حق تمام دانش‌آموزان کنکوری و حتی بیمارانی که در آينده خواهند بود رو می‌خورند، رتبه یک هم برای اینکه به این جایگاه برسه خیلی تلاش کرده بیشتر از ایشون نباشه، قطعاً کمتر هم نیست، ولی ادعا نداره که به من اجازه ورود به المپیک رو بدون هیچ تجربه‌ای بدیم با این کار خودشون رو مدیون کردند.» کاربری هم با نام دختر جان نوشته: «لابد رونالدو هم باید توقع داشته باشه کشور پرتغال رو به اسمش بزنن. پزشکی و ورزش به هم ارتباطی ندارن، مبینا با اینکار ارزش مدالشو پایین آورد و خودشو منفور کرد و اگه موافقت بشه این نشون میده که علوم پزشکی هیچ ارزشی برای جان مردم قائل نیست.»

کاربر ناشناس دیگری هم نوشته است: «آیا اگر یک دانش‌آموز المپیادی مدال برنز فیزیک یا زیست‌شناسی جهانی، درخواست عضویت در تیم ملی جوانان تکواندو را بدون شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی مطرح می‌کرد شما این تقاضا را می‌پذیرفتید؟! خیلی خوبه که انسان در همه جا منصفانه حرف بزنه.» کاربری هم با نام سلام نوشته است: «من یک دکترای هسته‌ای هستم. پدرمون درآمده بهترین دانشگاه درس خوندیم، منم وقت نکردم ورزش کنم به منم جایزه المپیک می‌دید؟ ترجیحاً فقط ۱۰ میلیارد بدید. مسخره کردید.»

کاربری ناشناس نوشته است: «به نظرم کلاً باید قوانین طوری محکم و دقیق باشند که احیاناً رئیس جمهور یا مسئولین کلا نتوانند در موضوعات حق الناسی دخل و تصرف داشته باشند، چون ممکنه امروز یک رئیس جمهور قبول نکنه، ولی دوره بعد المپیک یک رئیس جمهور دیگه قبول کنه... از طرفی قوانینی برای معیشت و ادامه زندگی ورزشکاران تدوین بشه که از لحاظ معیشتی بعد دوران ورزش حرفه‌ای تأمین بشوند. چون اونها هم سنین جوانیشون رو برای کسب مدال گذاشتند و بعدش بیکار خواهند بود.»

دلواپس نام کاربر دیگری است که نوشته: «به نظرم مسخره‌ترین کار دادن سهمیه‌های علمی نامربوطه. مبینا خانم سرآمد بودن تو ورزش شکی نیست و می‌تونن تقاضای تسهیلات داشته باشن در رشته خودشون و چند مدال‌آور دیگه را برای کشور پرورش بدن. مثل ایثارگران عزیز که روی سر ما جا دارن و مدیونشون هستیم و از جونشون برای کشور مایه گذاشتن و باید از شرایطی مثل درمان رایگان یا حمل و نقل عمومی رایگان معافیت از مالیات و عوارض و... (هزاران مورد هست برای تقدیر ازشون) ولی سهمیه علمی نه.»

کاربر ناشناس دیگری هم نوشته است: «نباید با همچین درخواستی موافقت بشه، مگه بچه‌های ما استعداد ورزش ندارن؟ توی مدارس تیزهوشان با اون شرایط سخت درسی و فشردگی مطالب و امتحانات وقت ورزش کردن ندارن، چون هدف‌شون رتبه کنکور و رشته‌های خوب دانشگاهه و به خاطرش تلاش میکنن. حالا یه سوال؟ کسی که پزشکی قبول بشه یا المپیادی باشه می‌تونه درخواست مدال ورزشی کنه؟؟؟» کاربر ناشناسی هم در همین راستا نوشته است: «اگه ایشون با علاقه ورزش کردند با بهترین امکانات و خیلی باکلاس و شیک رفتند پاریس و برنز گرفتند، حقشون تحصیل در بهترین دانشگاه و بهترین رشته هست، پس معلومه که مسئولین مملکت ما خوابن. رسانه‌ها هم درست اطلاع رسانی نمی‌کنند که چه عزیزانی جان بر کف دست گذاشتند و از جان برای وطن مایه گذاشتند. پیشنهاد می‌کنم تحقیق کنید. سربازان درس‌خوان چطور لب مرز با اشرار تا به دندان مسلح مبارزه می‌کنند. سربازان عزیز دریابانی چطور شبانه‌روز روی آب خود را به طوفان و... می‌زنند به خاطر حفظ وطن... سربازان درس‌خوان و تلاشگر که خیلی هم درس‌خوان هستند و مجبور هستند بروند خدمت سربازی چه کارهایی که برای مملکت ما می‌کنند که قابل مقایسه نیست. کمی تحقیق کنید تفکر کنید بی‌عدالتی حدی دارد.»

واکنش کاربران تابناک به درخواست مبینا نعمت‌زاده؛ بی عدالتی محض!

امیرحسین، یکی دیگر از کاربران است که گویا به تازگی در آزمون کنکور شرکت کرده و منتظر پاسخ آزمون است، نوشته: «واقعاً انصاف نیست، من خودم امسال کنکور دادم خیلی زحمت کشیدم از جان مایه گذاشتم و به احتمال زیاد پزشکی میارم، باید بگم من یه شناگر ماهر هم هستم، ولی همیشه به خاطر درس و کنکور نتونستم حرفه‌ای ادامه بدم. الان منم میخوام هم پزشکی بخونم هم برم المپیک این مبینا هم خرما میخواد هم پسته.»

امین هم که یک کاربر منتقد به آزمون کنکور است، نسبت به انتقادات برخی کابران انتقاد دارد و نوشته: «فاز بعضی‌هارو نمیفهمم. انگاری میگه به من مدرک پزشکی بدین همه زودی فاز گرفتن. دکتر بودن استعداد میخواد نمی‌دونم نخبه باید باشی. بزارید بره درس بخونه تونست دمش گرم نتونست خودش میدونه. این حق معمولی یک قهرمان هست، اصلاً این کنکور چیه خیلی از جوانان مارو بیچاره کرده.»

کاربری هم با نام عدالت نوشته است: «تبریک بابت کسب مدال برنز خانم مبینا نعمت‌زاده، اما واسه رشته پزشکی درس بخونه کنکور بده، اگه قبول شد ادامه تحصیل بدن. این همه بچه‌های تیزهوشان چندسال مونده پشت کنکور که زندگی‌شون شده فقط درس و قبولی رشته پزشکی، در حق‌شون خیلی خیلی بی انصافی میشه. این خانم تو ورزش استعداد داره، نمیشه که رشته‌های دیگه هم خوش بدرخشه، اینو فقط یه کنکوری می‌دونه که چقد سخته واسه قبولی تو رشته پزشکی. خواهشا هرکی از هرجا بلند نشه نظر بده، ما به مدال این خانم احترام میذاریم، اما راضی نیستیم هیچ مدال‌آور المپیکی، درخواست رشته‌های تاپ دانشگاهی بدن...»

در ادامه کاربر ناشناسی نوشته است: «برخلاف مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی به شماره ۲۱۰ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ که به صراحت عنوان کرده است، مدال‌آوران برتر عرصه المپیک و رقابت‌های جهانی می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری، در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی تحصیل کنند، خانم مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۴، با تأیید رئیس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان، در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کند. رئیس جمهور عزیز دارید قانون رو نقض می‌کنید.»

کابر دیگری با نام یک کنکوری بد نوشته است: «تنها علتی که می‌تونن با درخواستش موافقت کنن، اینکه بگن بیا برو پزشکی بخون که نمونه فرار کنه بره مهاجرت. تننننها دلیل می‌تونه همین باشه که اونم اصلا بره، آدمی که با برنز آنقدر درخواست داره با طلا کشور رو به آتیش می‌کشه الان میگه تنها درخواستم از رئیس جمهور....؟ مگه اونی که مدال المپیاد رو می‌گیره چه درخواستی کرده؟ تازه بهشون میلیاردی پاداش هم می‌دهند ولی این بی عدالتی واقعاً نابخشودنی است.»

فرزانه هم که گویا فرزندش در کنکور شرکت کرده، در ادامه نوشته است: «همه چی رو به سخره گرفتند. المپیک رفته که رفته، مدال گرفته که گرفته اینا چه ربطی داره که حق یک بدبخت دیگه رو ضایع کنه. مگه خون اون رنگین‌تر از بچه‌های ماست. منم می‌دونستم بچه‌ام رو می‌فرستادم که هم ورزش و تفریحش رو بره، هم اردوهای خارج از کشورش رو بره، هم جایزه‌های میلیاردی بگیره، هم بدونن کنکور بهترین رشته درس بخونه...»

کاربری هم با نام عدالت هست؟ نوشته است: «مبینا درخواستت خیلی ظالمانه‌س، تو سختی کنکور تجربی رو یعنی نمیدونی و همچین درخواستی داشتی؟؟؟؟؟ ما این همه استرس کنکور داریم، اونوقت راحت با سهمیه برن دانشگاه پزشکی و کلی نخبه تجربی افسرده و ناامید شن؟ بی عدالتی تا کی...» یک کاربر دیگر هم با انتقاد از درخواست مبینا نعمت‌زاده نوشته است: «قهرمانی ظرفیت اخلاقی می‌خواد. ایشون غنیمت می‌خواد. سربازان مرزی و مرزداران تو بیابون‌ها تابستان‌های گرم و زمستان‌های سوزاننده قهرمان‌های واقعی این کشورند، نه امثال ایشون. ورزشکارید باشید و طبق قانون مصوب مجلس در رشته مرتبط درس بخونید هرچند هدف شما از ورزش ساختن سکوی پرتاب به اون طرف هست.»

یک کاربر ناشناس هم نوشته است: «واقعا به نظرتون بی ارزش کردن فلم نیست. آخه یه ورزشکار که تاریخ انقضا داره را چه به پزشکی که با جان مردم مرتبط است. این بی‌عدالتی محض و مسخره گرفتن قشر تحصیل کرده است. امیدوارم رئیس جمهور چنین خطایی نکند که باید جوابگوی خیلی از جوان‌ها باشد که عمرشون را برای تحصیل می‌گذارند.»

با بررسی نظرات کاربران مشخصاً آنها منتقد به اهدای سهمیه بدون کنکور به مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی هستند و حتی موافقان تخصیص سهمیه بدون کنکور، عمدتاً معتقد هستند او باید در رشته تربیت‌بدنی به تحصیلاتش ادامه بدهد و اگر خواهان حضور در رشته پزشکی است، باید مانند سایرین در آزمون کنکور شرکت کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
بی عدالتی کار اشتباهی حتی باری شما دوست عزیز
پاسخ ها
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
اگر بدون کنکور وارد دانشگاه شود باید رشته ورزشی باشد نه پزشکی. مگر ایشان در رشته علوم تجربی مدال آوره که رشته پزشکی بخواند این غیر قانونی و خلاف عرف است. ایشان توانایی ادامه تحصیل را ندارد.
دختر من یک پزشک است می گوید رشته پزشکی قبول شدن و درس خواندن بسیار سخت است و ایشان باید در یک رشته ورزشی بدون کنکور وارد شود. لطفا مثل کیمیا علیزاه نکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
تابناک جان، اتیش که به خرمن دیگران می ندازی ، دامن خودت نگیری، رسانه عدالت خواه؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
عادلانه اینه که، اگر تو خودش این استعداد و توانمندی رو میبینه که پزشک بشه با این پاداشی که گرفته، بره تو یکی از دانشگاه های اروپایی که با هزینه به راحتی دانشجو پذیرش می کنند، اما فرقشون با دانشگاه های ایران اینه که اگر سطحت پایین باشه خیلی راحت بیرونت میکنند و نمیتونی مدرک پزشکی بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
این خانم یه چیزی گفته. چرا با آبرویش بازی می کنید. بی عدالتی محض همان سهمیه هاست که فردی با رتبه چهل هزار پزشکی بخواند. یا فلان گروه در دانشگاه تهران مدیریت بخواند
دانشجوی دکتری مدیریت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
حقشه
رفته افتخار آفرینی کرده برای ملت
دمش گرم
اینایی هم که میگن ما رفتیم درس خوندیم اگر ورزش می کردیم و درس نمی خوندیم الان مثل این می شدیم هم مزخرف میگن... مگر چند تا زن و دختر ایرانی تا حالا رفتن المپیک و مدال گرفتن؟؟؟؟
اما باید رشته ای مثل پزشکی ورزشی و امثالهم بره.......
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
او افتخار ایران است و کمترین پاداش به او حق انتخاب رشته مورد علاقه اوست.
او براحتی می‌تواند پذیرش در بهترین دانشگاه‌های خارج بگیرد و مهاجرت کند، قدردان این سرمایه ها باشیم.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
درخواست یک قهرمان را باید اجابت کرد . ، انهایی که ادعای دانش و رتبه دارند بجای وقت گذاشتن برای یک افتخارعمومی ، سعی کردند خودشان را تقویت کردند آین بنده خدا برای یک کشور افتخار آفریده ، عده آیی که فقط بفکر خودشان بودند ، حالا مدعی شدند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
تحصیل بدون آزمون در رشته تربیت بدنی و استخدام در وزارت ورزشو جوانان یا نیروی تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برای ایشان مناشب است ولی تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
ورزشکار عزیز شما در تکواندو حرفه ای هستید ولی این دلیل نمی شود در رشته های پزشکی یا مهندسی بدون داشتن علم کافی و شرکت در کنکور مرتبط تحصیل کنید.
بهترین امتیاز به شما تحصیل در رشته های تربیت بدنی مرتبط با رشته ورزشی شماست و بس.
دانشگاه های کشور در چند سال اخیر به حد کافی از درجه اعتبار افتاده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
۱۶:۱۳
احسنت...
فقط میخواد تیتر داغ بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
حقشه
مگه چندتا مدال آور خانم تو المپیک داریم؟
اوج جوانیش را برای ورزش گذاشته
اینایی که مخالف هستن به خاطر اینه که خودشون پزشکی قبول نشدن
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
این فرد سرمایه این کشور هست
و برای نگهداری این سرمایه دادن امکان تحصیل در رشته مورد نظرش هزینه معمولی برای نگهداری این فرد است.
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
کلا یه اشتباه کرد و حرف دلش رو زد
بر داره بره آمریکا و کانادا
جایی که با افتخار پذیرش بشه
همونجا با خانواده زندگی کنه و بره درسی که دلش میخواد بخونه
رفاه و امکانات داره دیگه
اینجا ما چه گلی به سرش زدیم
به خدا فقط ۱۹ سالش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
واسه فرزند آن مسول خودی ژن خوبی !!!؟ که در خیابان فرشته ، یک دبیرستان اشرافی اختصاصی ساختند
چرا صدای هیچ کسی در نیومد !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
من موندم چرا یکسری به رگ شون برخورده که چرا یک ایرانی که برای مملکتش افتخار افریده تقاضای سهمیه پزشکی کند,این موقعی درست است که هیچ سهمیه ای نباشد, نمیدانم چرا برای بقیه سهمیه ها کسی اعتراض نمیکند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
پزشکی خوندن مبینا نعمت زاده چرا بد اما نفری 20 میلیارد تومن پاداش گرفتن المپیکی ها خوبه؟

چطوریه که فدراسیون تکواندو از بیت المال بذل و بخشش میکنه و 23 میلیارد تومن جایزه میده به آرین سلیمی و امام جمعه هم یک زمین 3 میلیارد تومنی میده به آرین سلیمی اشکال نداره اما پزشکی خوندن مبینا نعمت زاده بده ؟

در حالی که با 23 میلیارد تومن میشه 300 کانکس خرید و به سیستان و بلوچستان فرستاد تا بچه هاشون زیر درخت نخل مدرسه برپا نکنن ، چطوریه که جایزه مدال طلای تکواندوکاران از بیت المال میشه 23 میلیارد تومن و این اشکالی نداره اما پزشکی خوندن مبینا نعمت زاده بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
چون پزشک با جون مردم سروکار داره و یک پزشک بی استعداد میتونه چون خیلی هارو ب خطر بندازه
ناشناس
| Austria |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
برادر من! همون بذل و بخشش های میلیاردی زمین و پول و ...هم از دیدگاه اسلامی بی معنا و خلاف عدالت است.
اما اینجا صحبت دیگری است: اگر ایشان هم خواهان این بی عدالتی باشد و از بیت المال زمین و خانه و ماشین بگیرد، هرچند درست نیست، بدهند، به جان کسی آسیب نمی رسانند اما اگر به جای زمین و خانه، بدون درس خواندن و رقابت درسی، خواهان تحصیل در رشته ای باشند که بعدها با جان مردم سروکار دارد، خطای محض است و قتل غیرعمد محسوب میشود.
ایشان میگوید درسخوان است...خب خواهر من! بخوان کنکور بده، قبول شو و پزشکی مبارک شما. اما اینطوری برای تمام عمر حتی دوستان دانشجویت به تو طعنه خواهند زد.
اگر بدون کنکور وارد رشته های ورزشی شوی، مردم ناراضی نیستند، چرا که استعداد خود در ورزش را به اثبات رسانده ای.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
قدر دانی از یک قهرمان ملی که باعث افتخار ایران شده یک وظیفه است
alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
همه المپیکی ها باید جایزه ی خوب و در شان خودشان دریافت کنن چون تلاش کردن تا این مدال ها رو کسب کردن در جایزه گرفتن هیچ کدومشون شکی نیست، شما هم برو مدال بیار جایزت رو ببخش و خرج خیریه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
یه جوری میگید میشه دکتر بی سواد انگار بقیه دکتر ها سواد دارن
کسی که پزشکی میخواند فقط برای کنکور باید خیلی درس بخواند
بعد اکثرشون میرن دنبال کاسبی و دنبال سلامت مردم نیستن
نشونش هم اینکه هیچ کدام مناطق محروم نمی مانند و همه در مراکز استان مطب میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
در دنبا چند نفر میتونن براین موفقیت برسن؟؟ ایشان مهارتهای نرم برای تحصیل در سخت‌ترین رشته ها را دارد
تاب آوری مواجه با استرس کار گروهی نظم و انضباط شخصی
hvhn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
چرا فقط در مملکت زورتان به مبینا رسیده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
چطوریه که پزشکی مبینا نعمت زاده بده ولی کسی به 180 میلیارد تومن پول برای جایزه از بیت المال برای ورزشکاران المپیک معترض نیست در حالی که ورزشکار چینی در کشور خودش گارسونی میکنه و ورزشکاران بقیه کشورها هم از فقر شکایت میکنن و مثل ورزشکار نروژ مدال طلاشون رو میفروشن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
کی میگه ۱۸۰ میلیارد قراره بگیرن چرا الکی حرف میزنید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
دفعه قبل هم قبل از المپیک خیلی قول دادند ولی چقدرش عملی شد مهمه
صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
دوست محترم نمیدانم وقتی حرف های شما هیچ پایه ای ندارد همچنان در تابناک ثبت میشه؟
دکتر پزشکیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
دمتون گرم که واسه کامنتای مخاطب تابناک ارزش قائل شدید و تو این موضوع مهم نظرات ما رو هم منتشر کردید. این نشون میده رسانه به مخاطبش اهمیت میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
جلوی بی عدالتی های دیگر را گرفتید؟؟ که برای مبیناها نعره میزنید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
از مبینا شروع میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
چون بی عدالتی وجود داره پس بی عدالتی رو ادامه میدیم. چقدر سطح پایین فکر میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
۱۶:۳۶
نه شما از موفقیت دیگران ناراحتی
اگر نه به حال ما که فرقی ندارد
حتی شاید پزشک خوبی هم بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
این همه با انواع سهمیه رفتن دکترا گرفتن حالا این که واقعا زحمتشو کشیده به جایی برنمیخوره
پاسخ ها
ایرانی الاصل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
آن سهمیه ها قانونی است و این قانوننش ادامه تحصیل در رشته ورزشی اشت ضمنا حالا یک جوانمرد رفته برای دفاع از کشور و ناموس ممکت شهید شده و به فرزنداو یک سهمیه دادند کار بزرگی نکردند چه کسی حاضر است پدرش کشته شود بعد برود پزشکی بخواند والله هیچ کس .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
زحمت چی؟؟؟؟درس خونده؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
ایثارگران کنکور میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
۱۶:۱۰
گر پدر تو بود فاضل، از فضل پدر نو را چه حاصل؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
سهمیه به فرزند بخاطر پدر هم اشتباه بسیار بزرگی هست. دولت باید از نظر مادی اونها رو تا حدی بی نیاز کنه. وگرنه چرا بیسجی که درسش خوب نیست مثلا باید مهندسی . هرچی سر جای خودششریف قبول بشه؟ خوب این ظلمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
اگر کسی بدلیل گرفتن مدال المپیک بتواند بدون کنکور وارد رشته پزشکی شود ، مانند این است که دانش آموزانی که در المپیاد های علمی زیست شناسی و ریاضی و ... مدال می گیرند ، انتظار داشته باشند که خارج از هر چارچوبی ، وارد تیم ملی فوتبال شوند .
البته سهمیه های دیگری که دررکنکور وجود دارد هم کاملا اشتباه است . اگر کسی مانند من خانواده شهید یا خانواده جانباز و ... است ، دولت می تواند به او زمین یا مسکن یا ... بدهد . ولی راه دادن من به دانشکده پزشکی ، فقط،به دلیل اینکه پدرم در جنگ شهید شده ، بازی با جان دیگران است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
۱۶:۱۴
زحمت مگر فقط درس خواندن است؟
روزی 10 ساعت تمرین در طی چند سال زحمت نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
۱۷:۴۱
تیم ملی فوتبال توانایی بدنی می خواهد
اما خواندن رشته پزشکی و پزشک شدن نیازی به رتبه تک رقمی کنکور ندارد
شاید این خانم پزشک خوبی شود همانطور که نشان داد با اراده قوی توانست ورزشکار خوبی شود
چون دولت نمی تواند دانشگاه بسازد و پزشکان از ترس خراب شدن بازار اجازه افزایش ظرفیت پزشکی نمی دهند ما مجبوریم کنکور دهیم
شهروند ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
کاش این اتفاق، سرآغازی میشد تا همه سهمیه‌ها و رانت‌ها جمع بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
من پزشکی خوندم
و الان تخصص دارم میخونم
سالها پیش به خاطر کنکور موسیقی رها کردم ان زمان مدرسه موسیقی صدا و سیما میرفتم
خوب پس الان به من باید جایزه موسیقی بدن؟
ضمنا خودم درس خوندم سهمیه ای نبودم چون متواد تهرانم و با افتخار تک تک درصدهام مال خودمه
چشمان من این مدت ضعیف شد
مبینا خانم قطعا این کلمات خانواده ت تو پهانت گذاشتن و از اینجا میگم متاسفم که یک بیسواد میخواد بیاد پزشکی و من عمرم تلف کردم کاس کنم میرفتم موسیقی و شاد بودم یک کنیرت میذاشتم بهم مدرکمو میدادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
شما تخصص گرفتی که ازش پول دربیاری
هر موقع 10 سال بدون حقوق کار کردی بیا جایزه بگیر
دوم اینکه چند هزار نفر متخصص مثل شما در کشور هست و شما هم چند سال دیگه میری خارج و میگی حقم هست که بروم
اما خانم مدال آور المپیک چند نفر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
بنده استاد دانشگاه علوم پزشکی هستم در دو شهر غیر مرکز استان تدریس به غنوان هیات علمی کرده ام دانشجویان پزشکی در این دو شهر گویا با دوپینگ وارد این رشته شده اند و اصلا درس نمیخونن و مغرورانه میگن ما خسته شدیم از کنکور و فقط دروس بخش رو میخونیم و ... گویا از همین سن پایین هجده نوزده سالگی فقط دنبال پول هستند وای به حال جامعه با این پزشکان آینده. البته دور از جون دانشجویان پزشکی باهوش و غیر سهمیه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
ناشناس 20.42
وقتی رسانه ها بهترین مشاغل کشورها که معلمی وپزشکی را میکوبند باید سطح فکر مردم هم همینقدر باشه
چه تفکری هست که پزشکان باید ده سال رایگان کارکنند و بیشتر همه مردم خدمت سربازی بروند انهم زن و مرد .
شما یک بفالی میری نیم کیلو ماست بهت رایگان میده که انتظار ی به این نابخردی داری؟
از ارایشگاه و املاکی و طلافروش چرا رایگان به پزشکان خدمات نمیدن؟
ببین سطح فکر مردم کجا رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
نخبه هایی که درس خوندن ووقت ورزش نداشتن رو هم باید مدال المپیک بدن؟هرکس به یک رشته علاقه مند است وادامه بده.نخبه هم درطول 12 سال تحصیل و تحصیل دانشجوییش حقوقی نمیگیره اما عضو تیم ملی حقوق میگیره.رشته های ورزشی به صورت حرفه ای هم جای پیشرفت و پول درآوردن دارن چرا فقط پزشکی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
اگر علاقمند به پزشکی هستند سال آینده با سهمیه شرکت کنند که قانونی باشه و حق الناس بر گردنشان نماند و اگر بدون کنکور می خواهند وارد شوند رشته های ورزشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
سهمیه کنکور خودش اساسا عین ظلم و بی عدالتی است
مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
دخترم مدار گرفتی افتخار خودت وبعد ایران ونامت ماندگار خواهد شدپسرمن هم در ژیمناستیک داخل کشور مدال گرفت ولی درس خوند که علاقه بیشتر داشت فیزیوتراپی شیراز قبول شدوبه خاطر سربازی نتونست بره دانشگاه الان اومده از سربازی دا ره دوباره میخونه برای دانشگاه تو هم امسال شروع کن تا سال آینده پزشکی قبول بشی
پاسخ ها
واثق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
با عرض سلام چرا با رفتن مبینا نعمت زاده مخالفید!اولا رشته ی ایشون تجربی بوده شما از کجا میدونید ایشون رتبه خوبی نداشته؟!شاید در زمینه ی درسش موفق بوده ولی ب دلیل مشغله ی حرفه ی المپیک نتوانسته سعی و تلاش کافی رو کنه.بعدش هم ما قانون داریم که نخبه های المپیکی میتونن .
در دانشگاه های مورد نظرتحصیل کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
خطاب به واثق باید گفت پس اون نخبه های علمی که درس خوندن و وقت ورزش نداشتن رو هم مدال المپیک بدین!!بهتر نیست
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...