اسباب بازی‌های پرطرفدار و راه مدرسه!

بیشتر خاطرات کودکی ما مربوط به بازی های است که در آن دوران انجام داده ایم. بعضی از این بازی ها جنبه اموزشی داشته و برخی دیگر جنبه تفریحی و سرگرمی اما اکثر بازی‌ها نیازمند ابزاری برای اجرا بوده اند.
کد خبر: ۱۲۵۴۸۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 20 August 2024
|
1014 بازدید

اسباب بازی‌های پرطرفدار و راه مدرسه!

اسباب بازی ها ابزاری هستند که بر اساس نیاز کودکان امکان بازی و رشد و پرورش قوای مختلف آن ها را تامین می کنند. پرورش مهارت های مختلف کودکان اعم از مهارت های حسی و حرکتی هدف بزرک ساخت وسایل متنوع در این راستاست. کودکان با انجام بازی های مختلف انرژی خود را تخلیه کرده و حین بازی به نوعی زندگی اجتماعی را تجربه می کنند.

توجه به این که در سنین مختلف اسباب بازی های متناسب با سن کودک انتخاب شود، بسیار حائز اهمیت است.

لگوی ماینکرافت

یکی از وسایل بازی و سرگرم کننده برای کودکان لگوی ماینکرافت می باشد. این لگو با طراحی هیجان انگیز و رنگ آمیزی منحصر به فرد خود، نه تنها کودکان را سرگرم می کند بلکه حس کنجکاوی و خلاقیت کودک را بر می انگیزد و اعتماد به نفس کودک آن ها را دوچندان می کند. این لگو ها طبق الگوی طراحی شده روی جعبه ان ها ساخته می شوند. زمانی که کودک چیدمان لگو را به درستی انجام می دهد، گویا سازه ای را با دستان خود بنا کرده است. این امر قدرت تخیل کودک را پرورش می دهد. ست های مختلفی از این لگوها وجود دارند که بسته به سلیقه کودک انتخاب می شود.

اسباب بازی‌های پرطرفدار و راه مدرسه!

کودکان پس از سر هم کردن یک ست می توانند از آن به عنوان دکور اتاق خود استفاده کنند. از مزایای دیگر این اسباب بازی ترکیب شدن قطعات یک ست با ست ها یدیگر می باشد. بدین ترتیب کودک می تواند با ترکیب قسمت هایی از یک لگو با قسمت هایی از لگوی دیگر یک چیدمان جدید طراحی کند و داستانی جدید برای بازی خود خلق کند.

لگوی ماینکرافت با بسته بندی شیک و جذاب هدیه مناسبی برای کادو دادن به کودکان است. هر دو جنبه سرگرمی و آموزش درطراحی این محصول لحاظ شده است. استفاده از این لگو محدودیت سنی ندارد و شما می توانید فرزندتان را در ساخت این لگو همراهی کنید.

تفنگ اسباب بازی

یکی دیگر از انواع اسباب بازی که محبوبیت فراوانی مخصوصا بین پسر بچه ها دارد، تفنگ اسباب بازی است. تفنگ اسباب بازی در انواع شکاری، فلزی، ساچمه ای ، ترقه ای و کلت کمری وجود دارد. بازی با این اسباب بازی پر طرف دار نقش مهمی در بالا بردن فعالیت جسمانی و کشف تخیلات کودکی دارد.

کودکان هنگام بازی با تفنگ ناچار به ساخت قصه ای در ذهن خود می شوند و همین موضوع باعث پرورش یافتن قدرت رویا پردازی و تخیل کودک است. هم چنین معمولا این بازی را با کودکان دیگر انجام می دهند و تعاملاتی که حین بازی بین بچه ها صورت می گیرد، منجر به رشد اجتماعی کودک می شود.

اسباب بازی‌های پرطرفدار و راه مدرسه!

دویدن، پنهان شدن وداستان تعقیب و گریز در بازی نه تنها باعث فعالیت بدنی کودک می شود بلکه قدرت حل مسائل را در ذهن کودک ارتقا می دهد. بر خلاف ذهنیات منفی که در مورد تفنگ بازی وجود دارد، اگر والدین حدود مشخصی برای انجام این در نظر بگیرند و نظارت کافی بر بازی کودکان اعمال کنند جای هیچ گونه نگرانی برای استفاده از این اسباب بازی وجود ندارد.

کوله پشتی مدرسه ای

کوله پشتی مدرسه جزو وسایل مهم و مورد نیاز دانش آموزان است با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی فکر والدین را به خود مشغول می کند. برای خرید کوله پشتی مدرسه ای باید به نکاتی مثل وزن، دوخت خوب، جنس وو اندازه این محصول توجه کرد.طرح و مدل کوله پشتی سلیقه ای می باشد اما سعی کنید استاندارد یک کوله پشتی مناسب را در سلیقه خود بگنجانید. کوله های مدرسه می توانند از جنس برزنت، پلی استر، چرم یا پارچه ای باشند. معمولا کوله های برزنتی در عین سبک بودن استحکام بیشتری داشته و مناسب تر از سایر کوله ها می باشند.

ابعاد کوله پشتی مدرسه یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشت مثلا برای دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی که جثه کوچکتری دارند باید کوله های کوچکتر انتخاب نمود. وزن کوله پشتی نباید بیش از 10 درصد وزن دانش آموز باشد. در کوله پشتی های کوچک تر حدود 3 کیلوگرم وسایل جا داده می شود بنابراین به نفع فرزند شماست که در طول سال تحصیلی وزن کم تری را روی شانه های خود متحمل شود.

برای دانش آموزان دبیرستانی می توان کوله پشتی های بزرگتری خریداری کرد چرا که دبیرستانی ها وسایل و کتاب های بیشتری را با خود حمل می کنند. کوله پشتی که ظرفیت 5 تا 7 کیلوگرم کتاب و وسایل را داشته باشد برای این گروه مناسب است.

از دیگر مواردی که در خرید کوله پشتی مورد توجه است نوع بند های این محصول می باشد. کوله ها با بندهای متفاوتی در بازار وجود دارند. بندهای مورب و بند های متقارن و دو تایی برای توازن و تقسیم وزن بین شانه ها و جا به جایی آسان تر کوله پشتی بهتر از از کوله های 2 بندی استفاده کرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟