پایان مرحله اول عملیات انتقامجویانه حزب الله علیه رژیم صهیونیستی/ تمجید حماس، جهاد اسلامی و انصارالله

حزب الله لبنان در پاسخ اولیه به ترور شهید فؤاد شکر، حمله هوایی گسترده‌ای به عمق اراضی رژیم صهیونیستی آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۵۵۷۰۲
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷ 25 August 2024
|
20603 بازدید
|
۷

 به گزارش تابناک در متن بیانیه اولیه آمده است:

در سحرگاه اربعین امام حسین علیه السلام سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان و مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی و در چارچوب واکنش اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت جناب آقای فؤاد شکر رحمت الله علیه و تعدادی از مردم شریف کشور شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، سایت ها، پادگان ها و گنبد آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک و به سمت یک هدف خاص نظامی رژیم صهیونسیتی که متعاقباً اعلام خواهد شد چه هدفی است، هدف قرار دادند. 

 آغاز حمله انتقامجویانه حزب الله علیه رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی در لبنان هم اکنون و در این لحظات در بالاترین آمادگی خود قرار دارد و هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در صورت آسیب دیدن غیرنظامیان، همراه با مجازات سخت و بسیار شدید خواهد بود.

حزب‌الله از پایان موفقیت‌آمیز مرحله اول عملیات علیه مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت که تاکنون 320 موشک کاتیوشا به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کردند
 
حزب‌الله در بیانیه خود در خصوص هدف از این عملیات توضیح داد «این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی برای تسهیل عبور از راهپیمایی‌های تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق نهاد است».در این بیانیه فهرستی از مکان‌ها و مواضعی که هدف قرار گرفته آمده است و توضیح داده شده است «سایت هایی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند؛
1- حکومت میرون
2- آرامگاه نیفی زیو
3- پایگاه ذاتون
4- اصطبل زائورا
5- پایه دشت
6- پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه
7- پادگان UF در جولان اشغالی سوریه
8- پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه
9- پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه
10 - حکومت عین زی تیم
11- پادگان راموت نفتالی بوده است».حزب‌الله در پایان بیانیه خود تصریح کرد که در بیانیه‌های بعدی، جزئیات بیشتری ارائه خواهد داد.
 

تعطیلی فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو به دلیل ترس از حملات حزب‌الله

در پی تشدید قابل توجه تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و در حالی که حزب الله از اولین پاسخ خود به جنایت تروریستی اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده است، رسانه‌های عبری از تعطیلی فرودگاه بن گوریون در تل آویو خبر دادند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که فرودگاه بن گوریون به دلیل وضعیت امنیتی بسته شده است و هواپیماهایی که به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) در حرکت بودند، برای فرود در سایر فرودگاه‌های منطقه، مسیر خود را منحرف خواهند کرد.
 
آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: ما آمادگی حزب الله را برای شلیک موشک‌ها و راکت‌ها به سمت اسرائیل ارزیابی کردیم و بنابراین برای رفع تهدیدات، اقدام به حمله کردیم.
 
همزمان با آن خبرنگار وب سایت النشره در جنوب لبنان خبر داد که رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه و مستمری علیه برخی مناطق در جنوب از جمله ملیخ، المحمودیة، شمع، طیرحرفا، کونین، عیتا الشعب، عین قانا، دیر سریان، زبقین، حرش بیت یاحون، انجام داده است.

حزب‌الله کشتی جنگی اسرائیلی را هدف قرار داد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صبح امروز حزب‌الله لبنان یک کشتی جنگی اسرائیلی را هدف قرار داده است.

این رسانه‌ها تصریح کردند که کشتی جنگی صهیونیستی هدف قرارگرفته از سوی حزب‌الله لبنان از نوع «دفورا» بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در حمله حزب‌الله لبنان به این کشتی جنگی صهیونیستی یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و چند نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اسرائیل به دنبال جنگ تمام‌عیار نیست

«ییسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات حزب‌الله علیه این رژیم گفت که اسرائیل به دنبال یک جنگ تمام عیار نیست. وی ادامه داد که ما به دنبال جنگ تمام‌عیار نیستیم اما بر اساس تحولات میدانی عمل خواهیم کرد.

 
اعلام وضعیت اضطراری ۴۸ ساعته در سرزمین‌های اشغالی
در پی حمله گسترده حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی، مقامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به مدت ۴۸ ساعت وضعیت اضطراری اعلام کردند.
 
سرزمین‌های اشغالی در شوک عملیات گسترده حزب‌الله
پس از حمله گسترده حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به ترور شهید «فؤاد شکر» از سوی صهیونیست‌ها، اراضی اشغالی در شوک فرو رفته و بسیاری از اماکن عمومی و تاسیسات صهیونیستی تعطیل شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعطیلی دانشگاه «حیفا» و «مؤسسه فنی تخنیون» خبر دادند.
این رسانه‌ها همچنین از آتش‌سوزی گسترده در سرزمین‌های اشغالی و آسیب‌دیدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر می‌دهند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی تایید کردند که موشک‌های حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین «مانوت» و «راموت نفتالی» اصابت کرده و تلفاتی را در پی داشته است.
این رسانه‌ها همچنین از تعطیلی سواحل تفریحی اراضی اشغالی مانند «بیت یام» و «ریشون لتسیون» خبر دادند و اعلام کردند که آژیر هشدار همچنان در سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد.
علاوه بر این منطقه دریاچه طبریا نیز از گردشگران تخلیه شده است.
 
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:بایدن مراقب اوضاع در لبنان و اسرائیل است
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور مراقب اوضاع در لبنان و اراضی اشغالی است.
 شان ساویت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به پاسخ اولیه حزب الله به شهادت فواد شکر درضاحیه بیروت، واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن در جریان حمله حزب الله قرار گرفته و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مراقب اوضاع است.
 
وی افزود: اسرائیل به تنهایی علیه حزب الله اقدام می‌کند اما به طور کامل با آمریکا هماهنگ است و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مراقب اوضاع در اسرائیل و لبنان است.
ساویت تاکید کرد: طبق دستورات بایدن، مقامات آمریکایی با همتایان اسرائیلی خود به طور مداوم رایزنی می‌کنند و از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت خواهیم کرد و در راستای ثبات منطقه حرکت خواهیم کرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی در کل اراضی اشغالی آماده باش اعلام کرده‌اند.
 

حزب‌الله: تمام پهپادها به اهداف اصابت کرد 

حزب‌الله لبنان همچنین یادآور شد: تمامی پهپادها در زمان مشخص شده و از مواضع تعیین شده از مسیرهای مختلف به سمت اهداف مورد نظر شلیک شد و بدین گونه عملیات نظامی امروز با موفقیت انجام و تکمیل شد.

ادعای دشمن صهیونیستی در مورد حملات پیشدستانه و خنثی کردن عملیات مقاومت، ادعایی پوچ و بی اساس است و با واقعیت موجود منافات دارد و در سخنرانی امروز سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

بایدن: از اسرائیل حمایت می‌کنیم

سخنکوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از نزدیک در حال رصد «اتفاقات  اسرائیل و لبنان است» و حمایت واشنگتن از تل‌آویو ادامه دارد.

به دنبال پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده ارشد حزب‌الله فؤاد شکر، رئیس‌جمهور آمریکا از صهیونیست‌ها حمایت کرد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور از نزدیک در حال رصد اتفاقات در اسرائیل و لبنان است.

به گفته این مقام آمریکایی، تحت فرمان و نظارت بایدن، مقام‌های ارشد آمریکایی در ارتباط مداوم با همتایان اسرائیلی خود هستند.

عملیات نظامی از جانب اسرائیل تمام شده است

یک منبع سیاسی در رژیم صهیونیستی مدعی شد که فعلاً اقدام نظامی علیه حزب الله تمام شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی ادعا کرد: عملیات نظامی از جانب اسرائیل تمام شده و اوضاع به حزب الله مربوط می‌شود.

از سوی دیگر رسانه یدیعوت آحارونوت مدعی شد: یکی از اهداف حزب الله در حمله که خنثی شده است منطقه گلیلوت بوده است که مقر موساد و پایگاه ۸۲۰۰ در آن قرار دارد.

همزمان فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خواستار یکسره کردن کار با حمله به لبنان شد.

وی مدعی شد که یکسره کردن اوضاع، واقعیت امنیتی جدیدی را به وجود خواهد آورد.

شهادت ۳ لبنانی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری لبنان اعلام کرد که دشمن صهیونیست ۴۰ حمله هوایی به جنوب لبنان انجام داده که بیشتر آنها به مناطق باز بوده است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان از شهادت سه لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک های الطیری و الخیام در جنوب لبنان خبر داد.

حملات جدید ارتش اسراییل به جنوب لبنان

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم موج جدید حملات خود را علیه چندین سکوی شلیک موشک و پهپاد در جنوب لبنان آغاز کرده است.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به روستاهای واقع در شهرستان «نبطیه»، روستای «کفرملکی» و اطراف شهرک‌های «زبقین»، «طیرحرفا» و «الجبین» در جنوب لبنان خبر داد.

همچنین رسانه‌های خبری از سقوط یک پهپاد صهیونیستی در شهرک «عین تنتا» در عکار واقع در شمال لبنان خبر دادند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مرکبا» و «میس الجبل» در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی قرار داده است.

خبرنگار العربی نیز گزارش داد که اطراف شهرک «الناقوره» در جنوب لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

فرودگاه بن گورین فلج شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که شرکت‌های خارجی دهها پرواز خود را به فرودگاه بن گورین متوقف کرده‌اند.

منابع صهیونیستی از لغو ۵۰ پرواز به فرودگاه بن گورین خبر دادند.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به مختل شدن و از کار افتادن سایت فرودگاه بن گورین اشاره کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پروازها به سمت فرودگاه بن گورین برخی در فرودگاه رامون و برخی دیگر در قاهره بر زمین نشسته‌اند و این به علت تشدید درگیری میان حزب الله و تل آویو رخ داده است.

پیام تبریک انصارالله یمن به مقاومت اسلامی لبنان

 دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به عملیات امروز مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای ضمن تبریک حمله بزرگ و شجاعانه علیه دشمن صهیونیستی به حزب‌الله و سید حسن نصرالله، دبیرکل آن، اعلام کرد: این پاسخ قدرتمند و موثر در عمق اراضی اشغالی نشان‌دهنده این است که مقاومت مقتدر و قدرتمند بوده و در مورد وعده‌های خود صداقت دارد.

به گزارش شبکه خبری«المسیره» یمن، انصارالله تاکید کرد که دستان نیروهای دلاور مقاومت اسلامی لبنان را می‌فشارد و به آنها تبریک می‌گوید و از تمامی گزینه‌ها و عملیات‌های پاسخ به دشمن صهیونیستی حمایت می‌کند.

دفتر سیاسی انصارالله همچنین بار دیگر تاکید کرد که پاسخ یمن قطعا داده می‌شود و این روزها و شب‌ها و میدان نبرد است که این مساله را ثابت خواهد کرد.

نشست اضطراری کابینه لبنان

 نجیب میقانی نخست وزیر دولت موقت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فراخوان برای تمامی وزرای کابینه است که باید برای بررسی‌ها و رایزنی‌های بیشتر درباره تحولات اخیر در جلسه حاضر شوند.

براساس گزارش المیادین، نجیب میقاتی گفت: در حال انجام یک سری تماس با دوستان لبنانی برای توقف تشدید تنش هستیم. آنچه لازم است این است که ابتدا تجاوز اسرائیل متوقف شود و قطعنامه ۱۷۰۱ اجرا شود.

وی تاکید کرد: ما بر حمایت لبنان از تلاش‌های بین‌المللی که می‌تواند به آتش‌بس در غزه منجر شود، تاکید می‌کنیم.

حماس «پاسخ استثنایی و بزرگ» حزب الله لبنان را تبریک گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای «پاسخ استثنایی و بزرگ» حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما پاسخ استثنایی و بزرگی را که صبح امروز توسط مجاهدان حزب الله علیه چندین هدف حیاتی و راهبردی در عمق رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت ترور فرمانده بزرگ و جهادی «فواد شکر» رحمت الله علیه و جنایات و تجاوزات مداوم این رژیم در نوار غزه و لبنان انجام شد، تبریک و می‌گوییم و آن را می‌ستاییم.

این جنبش افزود: ما تأکید می کنیم که این پاسخ محکم و متمرکز که عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد، سیلی محکمی به صورت رژیم اشغالگر و فاشیست و حامل پیامی است مبنی بر اینکه تروریسم و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و لبنان بی پاسخ نخواهد ماند و اهداف و برنامه های خصمانه آن را محقق نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه تأکید شد: در عین حال، ما در جنبش حماس، تشدید تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشور برادر لبنان و ادامه بمباران وحشیانه و جنایتکارانه این رژیم علیه سرزمین و غیرنظامیان لبنان را به شدت محکوم می کنیم و آن را نقض آشکار همه کنوانسیون‌ها و موازین بین‌المللی و اقدامی صهیونیستی در راستای گسترش نفوذ می‌دانیم که بار دیگر آشکار می‌کند که رژیم اشغالگر رژیمی سرکش است که خطری واقعی برای منطقه ایجاد می‌کند و برای امنیت و ثبات بین‌المللی تهدید محسوب می شود.

در پایان بیانیه جنبش حماس اعلام شد: دولت آمریکا کاملاً مسئول عواقب و پیامدهای اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است، چرا که واشنگتن حامی و شریک این رژیم در ادامه تجاوزات و جنایت ها در فلسطین، لبنان، یمن و عراق است.

جنبش جهاد اسلامی:حملات حزب‌الله ثابت کرد که دشمن تنها زبان زور را می‌فهمد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به عملیات انتقام‌جویانه صبح امروز حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی بیانیه‌ای را صادر کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه اعلام کرد: حمله‌ای را که حزب‌الله برای تاکید بر ثبات مواضع خود و وفای به عهد خویش به عمق اراضی اشغالی انجام داد تبریک می‌گوئیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: حملات حزب‌الله ثابت کرد که دشمن تنها زبان زور را می‌فهمد و تنها با حملات مقاومت بازداشته می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
تازه اولشه استارت نابودی صهیونیست از روی زمین به لطف الهی با نابودی اسرائیل زمین پاک خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
دم جبهه مقاومت گرم تا آخرین نفس در مقابل شیاطین کثیف قوم لوطی می ایستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
باید پایگاه جنگنده هایF35 راباید بمباران کرد اسراییل فلج خواهدشد. نیاز نیست به پادگان ها حمله گرد. فقط باید پایگاه استقرار جنگنده ها رازد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
مرگ بر صهیونیسم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
جونم فدای شیر بچه های مقاومت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
كار اسرائيل تمام است.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
جنگ نیابتی ایران و رژیم صهیونیستی به زودی به جنگ مستقیم تبدیل می شود و ایران اسرائیل را نابود خواهد کرد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...