راهنمای جامع انتخاب موس ارگونومیک برای کار طولانی‌مدت

اگر در طول روز بیشتر از 1 الی 2 ساعت به کار کردن با موس می‌پردازید، پس حتما باید هنگام خرید موس دقت کنید تا بهترین مدل را متناسب با دست و کارایی مد نظر خود خریداری کنید.
کد خبر: ۱۲۵۵۹۲۵
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ 26 August 2024
|
771 بازدید

راهنمای جامع انتخاب موس ارگونومیک برای کار طولانی‌مدت

در روزهای ابتدایی تولید ماوس، تمامی مدلها به یک شکل و ابعاد بودند تا اینکه بعد از بروز مشکلاتی و رایج شدن آن‌ها، برندهای سازنده به فکر تولید موس‌هایی با ارگونومی، ظاهر و قابلیت‌های مناسب تمامی کاربران افتادند و در پی علت یابی‌ با شروع به تولید موس ارگونومیک کردند. اگر احساس می‌کنید کار کردن با ماوس‌های معمولی و متقارن برای شما در طولانی مدت باعث ایجاد مشکل می‌شود، می‌توانید هنگام خرید ماوس به سراغ موس‌های ارگونومیک بروید.

چرا موس ارگونومیک برای استفاده طولانی مدت بهتر است؟

آیا تا به حال تجربه کار با موس ارگونومیک را داشته‌اید؟ یا تصاویر مربوط به ماوس ارگونومیک را با دقتی بیشتر از همیشه نگاه کرده‌اید؟ موس ارگونومیک دسته‌ای از موس‌ است که طراحی به‌خصوصی دارد و به دلیل همین طراحی به شهرت و فروش رسیده است.

در ابتدا تمامی موس‌ها به شکل ساده و متقارن تولید می‌شدند و تنها 3 دکمه چپ کلیک، راست کلیک و اسکرول وسط روی آن‌ها دیده می‌شد تا اینکه کمپانی‌ها تصمیم به تولید ماوس با طراحی متفاوت گرفتند. موس‌های ارگونومیک طراحی متفاوتی دارند و عموما به صورت متقارن تولید نمی‌شوند. هنگام خرید موس ارگونومیک حتما باید به این نکته توجه کنید که موس را برای استفاده دست راست نیاز دارید یا دست چپ؛ چرا که جایگاه دکمه‌ها و اسکرولر روی این مدل موس‌ها متفاوت است.

اگر انگشت‌های شما در اثر استفاده زیاد از حد با سیستم درد می‌کند و دچار گرفتگی عضلات دست هستید، می‌توانید با خرید موس‌هایی که جایگاه قرارگیری انگشت شست یا دیگر انگشت‌ها را دارد، به سلامت دست خود در طول کار کمک کنید.

جنس بدنه ماوس ارگونومیک

معمولا برای ساخت ماوس‌های ارگونومیک از بهترین متریال موجود یعنی پلاستیک نسوز و ضد تعریق استفاده می‌کنند تا در کنار سلامت مچ دست، پوست دست هم بر اثر تعریق مداوم صدمه نبیند، به همین علت موس‌های ارگونومیک در کنار طراحی متفاوت و حساب شده، از بدنه خوبی هم برخوردار هستند.

ماوس ارگونومیک با کارکرد لیزر

ماوس ارگونومیک لیزری دقت بالاتری دارد و حتی روی سطوح شیشه‌ای هم کار می‌کند، به این صورت شما می‌توانید در کنار استفاده از یک ماوس با ارگونومی مناسب مچ دست از دغدغه تهیه ماوس پد یا پیدا کردن یک سطح مشخص برای ماوس هم راحت شوید.

ماوس ارگونومیک گیمینگ بهترین انتخاب برای گیمرها

راهنمای جامع انتخاب موس ارگونومیک برای کار طولانی‌مدت

گیمرها هم مانند مهندسان، برنامه نویس‌ها، گرافیست‌ها و سایر مشاغلی که با موس و سیستم کار می‌کنند، ساعت‌های زیادی از روز را به کار با ماوس می‌گذرانند، بنابراین جهت حفظ سلامتی دست بهتر است به فکر خرید ماوس گیمینگ با طراحی ارگونومیک باشند. ماوس‌های گیمینگ دقت عملکرد بالاتر و تاخیر در سرعت پاسخ‌دهی کم‌تری دارند و با قابلیت تعویض dpi می‌توانند به خوبی در بازی‌های آنلاین و آفلاین حرفه‌ای عمل کنند.

هنگام انتخاب موس ارگونومیک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • طراحی موس ارگونومیک

زمانی که قصد خرید موس ارگونومیک دارید، باید ابتدا به ارگونومی و طراحی موس نگاه کنید، آیا اصلا می‌توانید با این موس برای طولانی مدت کار کنید یا خیر. حتما هنگام خرید به طراحی موس جهت استفاده دست چپ و راست توجه کنید. بسیار نادر است که موس ارگونومیکی با کلیدهای متقارن راهی بازار شود تا شما بتوانید هنگام کار آن را به راحتی بین 2 دست جابه‌جا کنید. پس زمانی که در فکر خرید ست ماوس و کیبورد هستید، حتما در کنار طراحی کیبورد و جایگاه استراحت دست روی آن به این موضوع که آیا ماوس هم برای دست شما ساخته شده است یا خیر، توجه کنید تا خریدی اشتباه را به ثبت نرسانید.

  • ماوس اپتیکال، ماوس لیزری

بعد از طراحی بهتر است به لیزری یا اپتیکال بودن ماوس توجه کنید. ماوس‌های لیزری شاید در ظاهر با ماوس‌های اپیتیکال تفاوتی نداشته باشند؛ اما سرعت متفاوتی دارند و عملکرد آن‌ها هم کاملا یکسان نیست. ماوس لیزری با استفاده از باریکه نوری که حاصل منبع لیزر به کار رفته در بطن ماوس ارگونومیک است، جهت حرکت ماوس را روی سطحی که قرار دارد، به ثبت می‌رساند و می‌تواند این مسیر را با سرعت بالاتری از حسگر اپتیکال تشخیص دهد و نشانگر را روی مانیتور جابه‌جا کند، همچنین مهم است بدانید که برای استفاده ماوس لیزری مشکل کم‌تری برای حرکت دادن ماوس هم به نسبت مدل اپتیکال دارید. البته اگر ماوس پد مناسب داشته باشید و سطحی که ماوس روی آن حرکت می‌کند، رنگ تیره‌تری نسبت به شیشه داشته باشد، ماوس ارگونومیک اپتیکال به‌راحتی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

  • تعداد دکمه‌ها، قابلیت شخصی سازی

تعداد دکمه‌های روی موس ارگونومیک کاملا بستگی به طراحی آن دارد. گاهی ماوس ارگونومیک در کنار دکمه وسط اسکرول به دکمه‌های دیگری هم در طرفین مجهز شده؛ درصورتیکه موس ارگونومیک می‌تواند تنها با 3 دکمه همیشگی راهی بازار شود. اگر به صورت حرفه‌ای با برنامه‌های ادیت و طراحی کار می‌کنید، می‌توانید به فکر خرید ماوس ارگونومیک با دکمه‌هایی باشید که با استفاده از نرم افزار مخصوص برند سازنده، به شخصی سازی دکمه‌ها یا حداقل یکی از آن‌ها بپردازید تا یکی از آن‌ها حداقل برای یک فرآیند همیشه آماده باشد.

راهنمای جامع انتخاب موس ارگونومیک برای کار طولانی‌مدت

  • دقت ماوس ارگونومیک، محدوده DPI

زمانی که قصد خرید موس ارگونومیک دارید، باید به محدوده DPI آن توجه کنید. محدوده DPI مشخص می‌کند که موس شما تا چه اندازه با چه میزان از سرعت می‌تواند نشانگر را روی مانیتور به ازای هر یک سانتی‌متر جابه‌جایی موس روی سطح، حرکت دهد. معمولا  محدوده دقت DPI موس‌ها بین 800 تا 3200 DPI است.

  • موس ارگونومیک با سیم، موس بی سیم ارگونومیک

انتخاب موس با سیم یا استفاده کردن از موس بی سیم بستگی به برد ماوس دارد. هرچقدر موس بی سیم بلوتوثی بتواند برد بالاتری داشته باشد، شما با فراغ بال و دست بازتری می‌توانید ماوس را جابه‌جا کنید یا ماوس را هر کجا خواستید روی میز قرار دهید. در ارتباط با موس با سیم هم شاید محدده عملکرد بیشتر از 10 متر شما را محدود کند؛ اما دیگر دغدغه دانگل بلوتوثی و قطع و وصل شدن کانکشن برای شما از بین می‌رود. در مجموع انتخاب موس بی سیم یا موس با سیم کاملا بستگی به شما دارد.

خرید ماوس ارگونومیک از تکنولایف

برای خرید ماوس ارگونومیک بهتر است در میان انواع فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه تکنولوژی به تکنولایف اعتماد کنید و از میان انواع ماوس‌های ارگونومیک گیمینگ و غیر گیمینگ برای خرید بهترین مدل با قیمتی مقرون به صرفه اقدام کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟