ربات خودران با جرم و جنایت خیابانی مقابله می‌کند

یک ربات خودران اکنون در حال گشت‌زنی در خیابان‌های آتلانتا برای مبارزه با افزایش جرم و جنایت است.
کد خبر: ۱۲۵۶۰۶۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۱ 27 August 2024
|
4327 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یک ربات نظارتی مستقل موسوم به «نایت اسکوپ»(Knightscope) مسئولیت اصلی تضمین ایمنی را در بخشی از آتلانتا بر عهده گرفته است. گفتنی است که منطقه‌ای که این ربات در آن مستقر شده است، به ویژه خیابانی به نام «خیابان بلوار» در طول هفت ماه گذشته محل وقوع جنایات خشونت آمیز مختلف بوده است.

خیابان بلوار تقریباً به کانونی برای تهدید امنیت عمومی تبدیل شده بود و ساکنان این منطقه شاهد تیراندازی در سراسر خیابان در فواصل زمانی مکرر بودند.

اداره پلیس آتلانتا گزارش داده که در هفت ماه گذشته ۳۴ جنایت در این منطقه گزارش شده است. این جنایات شامل قتل، آدم ربایی، تجاوز جنسی و تجاوزها و تعدی‌های متعدد بوده است.

اکنون یک ربات خودران برای کنترل جرم و جنایت در این منطقه مستقر شده است.

امیر فرخی عضو شورای شهر آتلانتا امیدوار است این ربات خودکار بتواند جرم و جنایت را در این منطقه مهار کند.

با «نایت اسکوپ» احتمالا همه چیز آرام خواهد شد. استفاده از این ربات موجب می‌شود تا نیازی به مداخله انسانی نباشد و جان هیچ پلیسی به خطر نیفتد، چرا که این ربات خودران در خیابان‌ها گشت‌زنی می‌کند و به دنبال ناهنجاری‌ها می‌گردد و همواره به مرکز پلیس گزارش می‌دهد.

استیسی استفنز معاون اجرایی و مدیر ارشد شرکت وینگیت پراپرتیز(Wingate Properties) که سازنده نایت اسکوپ است، می‌گوید: این ربات به دنبال چیزهایی است که در جای خود نیستند.

به گفته وی، این ربات از سال ۲۰۱۵ در حال توسعه است و ربات مورد استفاده در خیابان بلوار حدود ۱۶۵ سانتی‌متر قد و ۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

استیسی افزود که این ربات‌ها مقیاس‌پذیر هستند و هیچ نوع اطلاعات خصوصی را جمع آوری نمی‌کنند و فقط به دنبال اطلاعاتی هستند که در دسترس عموم باشد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر در یک مکان عمومی هستید، فرقی با رفتن به فروشگاه مواد غذایی یا بانک یا هر جای دیگری که دوربین‌های مداربسته نصب شده است، نیست.

امیر فرخی در ابتدا درباره این ربات و عملیات آن نگران بود، اما اکنون فکر می‌کند که این آغاز یک دوره جدید است. وی می‌گوید در آینده چنین فناوری‌هایی بیشتر برای امنیت عمومی به وجود خواهند آمد.

پیش از این نیز از فناوری رباتیک برای کمک به وظایف مختلف از جمله حفظ امنیت جامعه استفاده شده بود. تحقیقات می‌گویند که ربات‌ها می‌توانند برای عملیات نجات، خنثی‌سازی بمب، نظارت و مدیریت بلایا استفاده شوند. آنها همچنین می‌توانند در کارهایی که برای انسان بسیار خطرناک به نظر می‌رسند، استفاده شوند و حتی می‌توانند به نظارت بر تهدیدها و موارد دیگر کمک کنند.

شرکت سازنده نایت اسکوپ می‌گوید این ربات برای چند هفته در حالت آزمایشی عمل خواهد کرد.

در حال حاضر، این شرکت از داده‌هایش به عنوان یک منبع اطلاعات استفاده می‌کند و اداره پلیس را به‌ روز نگه می‌دارد.

گفتنی است که ساکنان این منطقه از استقرار این ربات ابراز خوشحالی می‌کنند و به نظر نمی‌رسند که آن را ناقض امنیت خود بدانند. آنها می‌گویند با اتفاقات جنایی اخیر، در حال حاضر دغدغه اصلی آنها ایمنی و امنیت است و این ربات به آنها کمک می‌کند تا به آن برسند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...